Citat:
Ursprungligen postat av
PyramidTe
Vill inte riktigt bygga monster muskler eftersom jag inte kommer att gå till gymmet! Osäker på om jag kommer att få någon ökning i muskelmassa öht... M.a.o vill få bort magfettet och se slimmare ut!
Tänkte hålla mig till att springa intensivt 30 minuter, en sträcka på 3km, 5 dagar i veckan och 2 dagar vila. Precis som du säger har jag planerat på att få i mig mellan 140-150g protein per dag. Med hjälp av proteinshaken och en diet som innehåller mycket protein! Har även funderat på att göra några övningar för mage/rygg/bicep/tricep men är osäker på om jag bör göra detta....
Vill du förklara lite för en nybörjare varför jag bör ha fetare alternativ till maten?
Tack för ditt svar!
EDIT2; Varför jag valt att köpa kosttillskotten är mest för att min kropp har brist på de, och jag tror starkt att dessa vitaminer + fetter kommer att hjälpa mig over-all genom min vardag!
Som ovanstående skriver och du själv fått erfarenhet av (men inte lärt dig) blir ekvationen:
Konditionsträning + kaloriunderskott - styrketräning = Skinnyfat (Du förlorar fett
och muskler. Du krymper och resultatet blir inte estetiskt tilltalande med konventionella mått).
Du måste skicka en stark signal till kroppen att den inte får göra sig av med musklerna, att de fortfarande behövs trots att du "svälter". Detta gör du med tung styrketräning (inte lätt). Gör du sådan träning regelbundet "förstår" kroppen att den behöver musklerna för att utföra det regelbundna arbetet och kommer behålla så mycket av dem som möjligt.
Att du skulle lägga på dig så mycket muskler av tung styrketräning att du skulle bli för stor är rent nonsens och är något enbart oinsatta personer tror kan hända. Det tar år av träning för att ens komma i närheten av en sådan fysik, och på kaloriunderskott bygger du inte särskilt mycket muskelmassa. Dessutom är det ett nybörjarmisstag att försöka springa bort kilona – ditt fokus bör ligga på diet och inte att försöka springa ifrån din mage.
Det enda du fått någorlunda rätt är att du behöver ha ett högre proteinintag än du förmodligen haft innan. Men ska du ligga på underskott är det bättre att du har mat som proteinkälla istället för shakes eftersom det förstnämnda mättar bättre.