2015-02-14, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Någon som provat Lunesta (eszopiklon)? Det ska ju tydligen vara mycket starkare än vanlig zopiklon..

Nä, men de låter intressant. Men det är klart att Sverige inte har nåt sånt haha. Faarliigt.
Citera
2015-02-14, 19:14
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Skulle inte ta den dosen om man inte tagit innan. Varför ska du ta just 22,5mg? Ta 15mg? Och se till att du är i en trygg miljö så lär du inte få några problem. Men det är helt olika hur folk reagerar på den dosen du menar. Du kan lika gärna må som en kung och bara vara lugn och go. Eller så kan du fucka ur totalt.

7.5mg x 3 = 22.5! Tog 15mg förut plus lite sprit men jag kände mig inte nämnvärt skön, fuckade bara ur
Citera
2015-02-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Kunde varit jag som skrivit det, precis så där är det för mig med. Höll uppe några dagar tidigare i veckan då jag lyckades sova utan och mådde bättre för varje dag som gick. När jag senare i veckan tog då jag inte kunde sova vände måendet dagen efter direkt och värre och värre.

Ska se om jag kan somna på en halv annars får det bli något annat för sömnen än z-analoger. Helt enkelt inte värt det för min del, det är ju helt glasklart nu.

Misstänkte för övrigt att det var abstinens som du skriver, eftersom det kommer hårdare efter hårdare bruk och oftast kryper sig på under dagen. Fördelen är ju att det är lätt (jämfört med t ex benzo) att sluta med dom iaf.

Ja, jag har inte några större problem att sluta/hålla uppe med dem abstinensmässigt. Har slutat med alpra en gång(väldigt länge sen) och det var ingen bra upplevelse alls. Inte jämförbart för mig. Ett sandkorn mot Sahara.

Igår sög för ovanlighetens skull natten, fick ta en halva till sen och drömde även en minst sagt obehaglig dröm som gnagt rätt mycket idag, inte alls roligt. Men verkar blivit förkyld och fått feber så antagligen det som ställde till det.

Har inte själv hittat något preparat mer värt än imovane, men får klart mindre ångest utan. Bättre sömnkvalitet på stilnoct men riktigt vidriga drömmar ibland så har stannat vid imovanen då det inte är så lätt att ens vilja gå och lägga sig natten efter en natt i skräck.

Men har nog blivit lite för bekväm i beteendet och borde nog försöka lite oftare utan. Fan har jag inte somnat efter en halvtimme så kan jag ju faktiskt slänga i mig en.. I 20år tog det i snitt 4h att somna så kanske är lite bortskämd nu att somna på 5-10min
Citera
2015-02-14, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
7.5mg x 3 = 22.5! Tog 15mg förut plus lite sprit men jag kände mig inte nämnvärt skön, fuckade bara ur

Okej, ja då är det väl värt att testa 3st. Eller hur blev det? Tror faktiskt inte du behöver sprit om eftersom du inte har någon nämnvärd tolerans.
Citera
2015-02-15, 09:15
Medlem
maskroooss avatar
Tog 15mg i går kväll och somnade inte förrän en timme. Sedan vaknade jag fyra timmar efter. PIGG. VAD ÄR DET FÖR MEDICIN???? Är nybörjare, så personligen anser jag att det ska ge bra verkan. Men är väl naiv, frustrerande :/. Man vill liksom tuppa av och sova 7 timmar. Men det är väl en chimär.
Senast redigerad av maskrooos 2015-02-15 kl. 09:17.
Citera
2015-02-15, 10:25
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Okej, ja då är det väl värt att testa 3st. Eller hur blev det? Tror faktiskt inte du behöver sprit om eftersom du inte har någon nämnvärd tolerans.

Ja det var det jag tänkte, att köra ett rent zopiklonrus. Tog dem inte igår, körde lite metylfenidat och alkohol istället
Citera
2015-02-15, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Någon som provat Lunesta (eszopiklon)? Det ska ju tydligen vara mycket starkare än vanlig zopiklon..

Helt klart värda! Skönt gung och mindre minnesluckor än zopiklon. Köp om du har chansen!
Citera
2015-02-15, 16:17
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Tog 15mg i går kväll och somnade inte förrän en timme. Sedan vaknade jag fyra timmar efter. PIGG. VAD ÄR DET FÖR MEDICIN???? Är nybörjare, så personligen anser jag att det ska ge bra verkan. Men är väl naiv, frustrerande :/. Man vill liksom tuppa av och sova 7 timmar. Men det är väl en chimär.

Imovane är BARA en INSOMNINGSTABLETT. Den går ur kroppen på 4-7 timmar. Det är därför man måste kombinera med Propavan.

Har alla fattat detta nu???
Citera
2015-02-15, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Imovane är BARA en INSOMNINGSTABLETT. Den går ur kroppen på 4-7 timmar. Det är därför man måste kombinera med Propavan.

Man måste inte, jag själv sover en hel natt på endast Imovane.
Citera
2015-02-15, 17:08
Bannlyst
Citat:

Nej, enligt mig stämmer inte riktigt det där. Det är insomningstablett + att du ska kunna sova längre på den. Halveringstiden är 4-6 timmar så nej den är inte ur kroppen då. Men halveringen är olika från person till person. Men säg att den börjar vid 5 timmar, då har du ändå halva kvar och ska kunna sova ytterligare några timmar till. Så eftersom vi tog exempel på 5h halvering så är EFFEKTEN slut vid ca 10h. Det betyder dock inte att den är ute ur kroppen, men ja, den går ut snabbt sen efter att effekten är slut.

Det du pratar om handlar mer om zolpidem. Det är en INSOMNINGSTABLETT. Som slår snabbt och halvering ca 2-3h och därmed är effekten slut vid ca 6h och därför om man har problem med att vakna upp för tidigt är zopiklon bättre.
Senast redigerad av qwz 2015-02-15 kl. 17:12.
Citera
2015-02-15, 17:58
Medlem
Citat:

För att vara exakt så är halveringstiden 4-6 timmar
Citera
2015-02-15, 19:34
Medlem
maskroooss avatar
Citat:

Om den är en insomningstablett, och jag är nybörjare och tog den 2 minuter innan jag gick och la mig. Säg mig varför den inte verkar, om den är INSOMNINGSTABLET(tagit 1/flera timmar för mig att somna vid bruk). Nej, hatar propavan, slutar fungera efter två veckor, således inte värt att börja med det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in