Citat:
Ursprungligen postat av
populopidus
Kunde varit jag som skrivit det, precis så där är det för mig med. Höll uppe några dagar tidigare i veckan då jag lyckades sova utan och mådde bättre för varje dag som gick. När jag senare i veckan tog då jag inte kunde sova vände måendet dagen efter direkt och värre och värre.
Ska se om jag kan somna på en halv annars får det bli något annat för sömnen än z-analoger. Helt enkelt inte värt det för min del, det är ju helt glasklart nu.
Misstänkte för övrigt att det var abstinens som du skriver, eftersom det kommer hårdare efter hårdare bruk och oftast kryper sig på under dagen. Fördelen är ju att det är lätt (jämfört med t ex benzo) att sluta med dom iaf.
Ja, jag har inte några större problem att sluta/hålla uppe med dem abstinensmässigt. Har slutat med alpra en gång(väldigt länge sen) och det var ingen bra upplevelse alls. Inte jämförbart för mig. Ett sandkorn mot Sahara.
Igår sög för ovanlighetens skull natten, fick ta en halva till sen och drömde även en minst sagt obehaglig dröm som gnagt rätt mycket idag, inte alls roligt. Men verkar blivit förkyld och fått feber så antagligen det som ställde till det.
Har inte själv hittat något
preparat mer värt än imovane, men får klart mindre ångest utan. Bättre sömnkvalitet på stilnoct men riktigt vidriga drömmar ibland så har stannat vid imovanen då det inte är så lätt att ens vilja gå och lägga sig natten efter en natt i skräck.
Men har nog blivit lite för bekväm i beteendet och borde nog försöka lite oftare utan. Fan har jag inte somnat efter en halvtimme så kan jag ju faktiskt slänga i mig en.. I 20år tog det i snitt 4h att somna så kanske är lite bortskämd nu att somna på 5-10min