2014-11-14, 11:37
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Så om jag förstår rätt käkade du varannan dag i veckan? Eller hur lägger du upp det? Käkar du 5 dagar i rad sen har uppehåll 2 dagar? Ett stort problem för mig som missbrukade de förut är inte bara det fysiska utan det psykiska beroendet, jag är inte beroende av den hypnotiska effekten utan den sederande, alltså den man(iaf jag) blir euforisk av. Så om jag käkar varannan dag blir varannan dag så tror jag varannan dag blir en riktig pissdag pga suget på kvällen. Det kanske funkar lite senare, men för tillfället vill jag vara lite försiktig och äta 2 dagar i veckan med tanke på att toleransen heller inte verkar vara nere riktigt än då jag får effekt av 15 men inte av 7,5mg.

Är väl nojjig också tidigare kunde jag också sluta med 7.5-15mg imovane utan problem, tog väl 1-2 dagar med lite dålig sömn sen var det lugnt. Men efter att jag missbrukat sönder de under våren-sommaren och upplevt en värre AT än Xanor så är jag jäävligt försiktig med att käka för ofta. Sen tror jag att jag blev drabbad av "Kindling" om du hört om det, eftersom jag slutade CT mellan 10-20 gånger under 1,5-2 år och upplevde att vara avtändning blev värre.

Anledning till att jag kan tro att jag får AT på endast 7,5mg 2 dagar i rad är att jag typ nojjar över att om jag börjar käka imovane för ofta igen så får jag uppleva samma avtändning som jag nu gjorde under hösten som är det värsta jag varit med om, får kalla kårar. På ett sätt är det en bra erfarenhet eftersom det verkar avskräckande för min del och jag borde kunna kontrollera bruket - eller lägga av - om jag känner att det blir för mycket bara genom att tänka på helvetet.

Sluta nojja, börja trolla
Jag tror du klarar det galant utan att få någon nämnvärd AT, vid så låga doser. Tror det mesta sitter i huvudet på dig, zopiklon har en väldigt kort halveringstid 4-6timmar.

Som du själv säger, mycket psykiskt. Försök ta varannan dag, när du har lärt dig att vara utan varje kväll så går det snabbt sen.
Citera
2014-11-14, 11:44
Medlem
Tröck i nig 15mg zolpediem förbatt tag sedan. har tre st 5mg kvar. är det safr att ta dom, eller dka jag trappa up dom?

skeicer slöddrigt. men ni ver varför,,,
Citera
2014-11-14, 13:23
Medlem
bumbaclot.s avatar
Är det någon som kan bekräfta att zopiklon/imovane har ett tak på ca 25mg och att det därför är onödigt att ta mer än så?
Citera
2014-11-14, 14:46
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Är det någon som kan bekräfta att zopiklon/imovane har ett tak på ca 25mg och att det därför är onödigt att ta mer än så?
Tak för vad?

Tolerans är individuellt, jag klarar av att ligga på 15mg utan att bygga tolerans på ett ungefär.
En gång tog jag 75mg zopiklon, vete fasen vart taket låg men helt väck i 2dagar var man.
Citera
2014-11-14, 15:08
Bannlyst
långsam fråga
fått stilnoct utskrivet , fungerar de som de ska i kombination med kaffe (då jag älskar kaffe) heller har kaffet en motverkande effekt?
Citera
2014-11-14, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
långsam fråga
fått stilnoct utskrivet , fungerar de som de ska i kombination med kaffe (då jag älskar kaffe) heller har kaffet en motverkande effekt?

Nej då, stilnoct är så pass starkt att det inte kommer påverkas av kaffe. Kaffe kan snarare behövas då man i början med stilnoct kan känna sig seg och trött även fast man sovit bra. Det där är dock biverkningar som går över inom nåra dar bara.
Citera
2014-11-14, 15:19
Medlem
C-3POs avatar
Alla frågor om var man får tag i olika preparat tas i (FB) Nätapotek och drogshoppar .

/Mod
Citera
2014-11-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.

Enligt studier så ligger taket vid 15 mg (för de medicinska effekterna iaf). När de jämförde 20mg så fanns det inte direkt någon ökad funktion. Kan hända att detta inte gäller om man bara tar dom för att bli mysig. Citera mig dock inte, för jag är inte 100% säker.
Citera
2014-11-14, 22:11
Bannlyst
Hej!

Jag har en fråga, som jag hoppas att någon kan svara på:
Jag har Zopiklon, 7,5-or (på recept).
Så funderade jag: Om jag skulle vilja spara en del av dem under en längre tid -
hur länge anser ni att de håller sig? (Jag får dem lösa, så jag har inget bäst före-datum att gå efter.)
Blir det någon nämnvärd försämring av dem om man sparar dem under några år, eller flera år?
Citera
2014-11-15, 10:35
Medlem
Fick inte mycket effekt av 7,5mg och grapefrukt, absolut inte battre effekt an endast 7,5. Jag brukar ju iaf sova bra men inte ens det. Kan ju omöjligt ha blivit beroende sa maste ha med somnrytmen att göra. Jag far helt enkelt köra pa 15mg imovane framöver 1-2ggr/vecka eftersom det e den lagsta dosen som fungerar.

Edit: Kan inte skriva vissa bokstaver pa det har skittangentbordet.
Citera
2014-11-15, 15:33
Medlem
Jag använder imo på egen hand vid behov vanligast 1-1½ tablett, men jag tycker det suger med konstgjord sömn, men ibland är det bättre än ingen sömn alls. Brukar ta några dagar att känna sig normal om jag tagit 2 dagar irad.
Citera
2014-11-15, 15:56
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag använder imo på egen hand vid behov vanligast 1-1½ tablett, men jag tycker det suger med konstgjord sömn, men ibland är det bättre än ingen sömn alls. Brukar ta några dagar att känna sig normal om jag tagit 2 dagar irad.

Det later knepigt. Jag har ätit dom I säkert 5 års tid nu. Varje natt, jag håller mig på 7,5mg ibland 1,5 7,5mg´s Jag sover bra på dom. Vaknar utvilad varje morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in