2015-09-28, 18:49
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja fan va man blir bakis på imovane. Tog 7.5 mg igår kväll, segheten dagen efter har jag inga problem med, men man blir lite låg/deprimerad också.

Kanske är bra, då tar jag dom inte i onödan, preparat utan baksidor är svåra att avstå ifrån.

Äntligen en till som påpekar detta. Jag drabbas av precis samma nedstämdhet/depression dagen efter Imovane och har påpekat det här i tråden förr. Dock verkar det inte vara en vanlig biverkning men fan så jobbig om man drabbas av den.
Citera
2015-09-28, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja fan va man blir bakis på imovane. Tog 7.5 mg igår kväll, segheten dagen efter har jag inga problem med, men man blir lite låg/deprimerad också.

Kanske är bra, då tar jag dom inte i onödan, preparat utan baksidor är svåra att avstå ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Äntligen en till som påpekar detta. Jag drabbas av precis samma nedstämdhet/depression dagen efter Imovane och har påpekat det här i tråden förr. Dock verkar det inte vara en vanlig biverkning men fan så jobbig om man drabbas av den.

Är ni vana av att ta den regelbundet? För annars brukar tröttheten släppa när man vant kroppen med den.

F.ö lite komik i all väl mening. Ni blir bakis av att ta den, jag tar den när jag är bakis. Botar bakfyllor perfekt för mig.
Citera
2015-09-28, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
tänkte fråga ifall någon vet hur det är när man får stilnoct utskrivet, drogtestar läkaren personen som ska få medicinen utskriven innan eller gäller det bara typ Ritalin/Concerta?

Nä, inga drogtester när det bara handlar om vanliga fall.
Citera
2015-09-28, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Ska till läkaren denna veckan, har tidigare fått Imovane för sömnproblem. Dock skulle jag vilja ha nått för att bara somna som typ Stilnoct räcker de med o säga att man enbart vill ha nått för insomnandet istället för nått så långverkande som Imovane ?

Säg att du testat imovane och tyckt den var helt okej, men att du hade svårt att somna på den ibland. Nämn att du har problem med just insomningsbiten, 100% att du då får Stilnoct istället.
Citera
2015-09-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
tänkte fråga ifall någon vet hur det är när man får stilnoct utskrivet, drogtestar läkaren personen som ska få medicinen utskriven innan eller gäller det bara typ Ritalin/Concerta?
Gränsfall till UP,Jag har visserligen "haschmissbrukare" i min journal men har inte behövt ta urinprov på ca 4-5 månader tror jag.Får hämta ut 10 st Imo var 8e dag
Citera
2015-09-28, 21:39
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Är ni vana av att ta den regelbundet? För annars brukar tröttheten släppa när man vant kroppen med den.

F.ö lite komik i all väl mening. Ni blir bakis av att ta den, jag tar den när jag är bakis. Botar bakfyllor perfekt för mig.

Ja... åt dagligen i några månader och depressionen blev bara värre och värre (liksom irritation etc). Äter numera Stilnoct och det funkar utan biverkningar, för utom om jag överdoserar för då blir jag "bakfull".

Men ja, lite komiskt det du beskrev ;-) Fast egentligen kan man ju jämföra med alkohol som också är en gabadrog. Du blir bakfull av den men kan dricka det för att motverka bakfyllan ("the hair of the dog that bit you"). Imovane lindrar ju bakfylla av samma anledning.
Citera
2015-09-28, 21:49
Medlem
FatFreddysCats avatar
Aldrig testat Stilnoct (otroligt nog) men åt Imovane under en längre period tidigare. Anses Stilnoct vara en bättre insomningstablett än Imovane? Är 10 mg Stilnoct att jämföra med 7,5 mg Imovane lr?
Citera
2015-09-28, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Aldrig testat Stilnoct (otroligt nog) men åt Imovane under en längre period tidigare. Anses Stilnoct vara en bättre insomningstablett än Imovane? Är 10 mg Stilnoct att jämföra med 7,5 mg Imovane lr?

Ja, Stilnoct är om man just har problem att somna därav den snabba effekten på ca 15min och korta halveringstiden.
Imovane är mer till för om man har problem med sömnen under natten att man vaknar upp, sover oroligt, eller för lite m.m. Men den har ju insomningsbiten med, men stilnocts är starkare.
Citera
2015-09-28, 22:21
Medlem
Det verkar som att jag har börjat gå i sömnen. Någon med erfarenhet? Äter bl.a. stilnoct och quetiapin, båda med sömngång som möjlig biverkning. Vad kan jag äta istället för stilnoct om den är orsaken? Finns det nåt annat än imovane?
Citera
2015-09-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Det verkar som att jag har börjat gå i sömnen. Någon med erfarenhet? Äter bl.a. stilnoct och quetiapin, båda med sömngång som möjlig biverkning. Vad kan jag äta istället för stilnoct om den är orsaken? Finns det nåt annat än imovane?

Hur länge har du ätit stilnoct? Inte bättre att fortsätta och se om det går över?
Finns Nitrazepam som är nästa steg efter stilnoct och imovane.
Citera
2015-09-28, 22:52
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ja, Stilnoct är om man just har problem att somna därav den snabba effekten på ca 15min och korta halveringstiden.
Imovane är mer till för om man har problem med sömnen under natten att man vaknar upp, sover oroligt, eller för lite m.m. Men den har ju insomningsbiten med, men stilnocts är starkare.

Tack för svar. Och antar att om man har problem med både insomning samt att hålla sig sovande så är det typ Nitrazepam som gäller? Icke testat heller. Som ung testade man ju roppar men var ju inte i medicinskt syfte direkt då hahaha
Citera
2015-09-28, 23:29
Medlem
Citat:
Hur länge har du ätit stilnoct? Inte bättre att fortsätta och se om det går över?
Finns Nitrazepam som är nästa steg efter stilnoct och imovane.

Har ätit stilnoct i flera år. Den här senaste gången har jag stigit upp och pratat med en annan människa för att sedan lämna situationen halvvägs igenom. Känns som att det kan bli lite farligt om jag börjar göra andra saker. Tar förskriven dos, lägger mig.

Fick nitrazepam för ett par år sedan för att göra tillfälligt uppehåll med stilnoct men den funkade inte, kommer inte ihåg exakt vad som var problemet. Har tyvärr ny läkare, ingen aning om vad hon tycker om att skriva ut nåt annat än stilnoct. Har inte koll på om man kan använda nitrazepam under längre perioder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in