2015-05-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Jag har zopiklon å allt funkade innan dom ändrade till någon billig form av zopiklon . Har fått jätte svårt att somna å sova på natten sen dom ändrade.

Vet inte riktigt hur det funkar med apoteksdos, om det öppnat en förpackning bara för dig eller så.

Annars kostar imovane typ 2kr(per paket) mer än det billigare alternativet så säg att du vill byta och betalar mellanskillnaden.
Har aldrig märkt någon skillnad på dem annat än höljet men tycker nån krona är värt för att få original.

Och man ska inte underskatta placeboeffekter heller! Det är bevisat att det man gillar i regel är bättre
Citera
2015-05-23, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Säg det till dem så ska ni kunna komma överens om en mer lämplig medicin. Man ska banne mig kunna sova om kvällarna tycker jag.

Ja sova måste man annars orkar man inte med mycket :-( så man borde kunna byta ju
Citera
2015-05-23, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Vet inte riktigt hur det funkar med apoteksdos, om det öppnat en förpackning bara för dig eller så.

Annars kostar imovane typ 2kr(per paket) mer än det billigare alternativet så säg att du vill byta och betalar mellanskillnaden.
Har aldrig märkt någon skillnad på dem annat än höljet men tycker nån krona är värt för att få original.

Och man ska inte underskatta placeboeffekter heller! Det är bevisat att det man gillar i regel är bättre

Vet inte riktigt hur det fungerar vet att medicinen packas ner i en rulle å man får hämta den vissa dagar. Jag tänker inte ta denna jag har den gör ändå ingen nytta måste gå att få den bytt om den inte funkar!
Citera
2015-05-23, 21:20
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde

Nu har detta förhoppningsvis inget med pris att göra utan medicinen. Dem flesta vet att föreslå en medicin inte är så populär i vården som privatperson. Dem kan tro att man är ute efter något specifikt. Men kan man i detta fall inte sova så kan man bevisa det också. Att byta medicin är inget konstigt men hur man går tillväga är en annan sak. Meningslöst att stoppa i sig kemikalier om det inte kan hjälpa en för tillfället.
Citera
2015-05-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Nu har detta förhoppningsvis inget med pris att göra utan medicinen. Dem flesta vet att föreslå en medicin inte är så populär i vården som privatperson. Dem kan tro att man är ute efter något specifikt. Men kan man i detta fall inte sova så kan man bevisa det också. Att byta medicin är inget konstigt men hur man går tillväga är en annan sak. Meningslöst att stoppa i sig kemikalier om det inte kan hjälpa en för tillfället.

Jo visst kan många vara knepiga och fulla av fördomar och förutfattade meningar (oftast kunskap och erfarenhet),
men har man zopiklon på recept och hämtar själv på apotek så får man välja vilken man vill ha där.

Men de frågar alltid om det går bra med det som är billigast för tillfället. Tror de får nya priser varje månad från leverantörerna. Inte helt insatt, men det är både bra och fördjävla dåligt för kunderna.

Hur som, man får välja, men priserna kan skilja. Läkaren som skrev ut skiter i vilket märke man köper.

Hur det är med apoteksdos vet jag inte.

Säg att du vill ha dem du fick först och att de kändes tryggare. Och att du kan betala mellanskillnaden om det är någon mot märket på zopiklon du tyckte fungerade.
Och säg det på apoteket först. Hade det varit vanligt recept är det fritt att välja, bara att det mellanskillnaden inte går in på högkostnadsskyddet.

Någon annan kanske har mer koll på hur apo-dos funkar?

Och håller med förgegående, ta dem inte om de inte hjälper.
Citera
2015-05-24, 04:24
Bannlyst
Alltså att byta tillverkare om man fått zopiklon utskrivet oavsett vilket läkaren skrivit ut är inga problem. Bara att säga att man vill ha den man är van vid och vet funkar är liksom inga konstigheter. För funkar något så kan man vara nojig att byta till en annan tillverkare även fast det är "samma sak". De på apoteket förstår det. Ja det är zopiklon, men alla tillverkare kan ändå funka olika. Tex hämta jag ut 100st för typ 12kr för jag sa jag ville ha det bliigaste och ja, nu fick jag nåt "annorlunda" namn men de funkar fint för mig.
Senast redigerad av PartyByMyself 2015-05-24 kl. 04:26.
Citera
2015-05-24, 21:15
Medlem
Visst det brukar inte vara något problem att byta från Zopiklon(som jag har) till Imovane men likt förbannat ska apotekaren alltid krångla till det med att dra fram ett paket Zopiklon när jag ber om Imovane eller börja tjattra om att Zopiklon minst sagt är billigare vilket jag har hört tusen gånger redan. Finns ju inget värre än pratglada apotekare, du ska lyssna på vad jag säger slå in varan och sen hålla käften, sen tar jag min medicin och går. Jag vill inte att halva staden ska veta att jag käkar sömnpiller.

När man för en gångs skull vill veta något om en medicin man hämtar ut, typ senast när jag hämtade ut antibiotika så är apotekaren naturligtvis piptyst istället och man får dra orden ur henne. "Jag vet ingenting, det får du fråga läkaren om"
Citera
2015-05-25, 01:07
Medlem
Har tagit fem Imovane 7,5 mg. Jag märker inget, ingen effekt alls.
Ska jag ta fler nu eller blandar jag med något som kanske förstärker effekten?
Citera
2015-05-25, 01:12
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Har tagit fem Imovane 7,5 mg. Jag märker inget, ingen effekt alls.
Ska jag ta fler nu eller blandar jag med något som kanske förstärker effekten?

Om du inte känner av någon effekt av 5 st 7.5or så ska du självklart inte ta mera. Då detta ej verkar vara rätt slags medicin för dig.
Citera
2015-05-25, 12:04
Bannlyst
Nu vet jag inte om det går att ta upp detta men får inget svar någon annanstans :-( jag tar Venlafaxin å medicinen tog slut igår någon som vet hur fort den går ur kroppen? Vad kan man få för biverkningar? Hoppas någon vill hjälpa mej!
Citera
2015-05-25, 12:07
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Nu vet jag inte om det går att ta upp detta men får inget svar någon annanstans :-( jag tar Venlafaxin å medicinen tog slut igår någon som vet hur fort den går ur kroppen? Vad kan man få för biverkningar? Hoppas någon vill hjälpa mej!

Har din Imovane eller Stilnoct tagit slut eller Venlafaxin?
Isåfall vilken dosering låg du på?
Citera
2015-05-25, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Har din Imovane eller Stilnoct tagit slut eller Venlafaxin?
Isåfall vilken dosering låg du på?

Det är Venlafaxin 225mg jag tar å den tog slut igår därför jag undrar om någon vet hur fort man känner biverkningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in