2015-02-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Blir ofta typ "bakfull" dagen efter jag tagit två eller tre imovane, något jag inte känner alls på samma sätt på en. Blir lättirriterad, nere, tung i kroppen, seg. Det går inte heller festa till det en sådan dag heller, jag blir liksom inte full utan blir bara ännu mer seg och får ingen som helst eufori.

Känner någon igen detta?

Ja.
Tagit imovane för sömnen ganska länge och håller mig till 1/2 eller 1st.

Två, och än värre 3 ger mig mycket mer biverkningar. Får mer abstinens dagen efter som även startar mycket tidigare och förstör toleransen direkt. Och lättirriterad som
Känner lätt abstinens på kvällen efter en också, men då kommer den på senare och är tolererbar i förhållandet till värdet att få sova.

Men är jag i läge att sova utan hjälp mår jag ännu bättre dagen efter. Och efter ett par dagar till utan märker jag ännu mer förbättringar. Men i regel "behöver" jag dem.

intressant halvrelevant läsning

Känner till värre skräckexempel privat..

Och nu har jag tagit en halv och ska lägga mig att sova för jag känner att det räcker ikväll.
Citera
2015-02-14, 10:35
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ja.
Tagit imovane för sömnen ganska länge och håller mig till 1/2 eller 1st.

Två, och än värre 3 ger mig mycket mer biverkningar. Får mer abstinens dagen efter som även startar mycket tidigare och förstör toleransen direkt. Och lättirriterad som
Känner lätt abstinens på kvällen efter en också, men då kommer den på senare och är tolererbar i förhållandet till värdet att få sova.

Men är jag i läge att sova utan hjälp mår jag ännu bättre dagen efter. Och efter ett par dagar till utan märker jag ännu mer förbättringar. Men i regel "behöver" jag dem.

intressant halvrelevant läsning

Känner till värre skräckexempel privat..

Och nu har jag tagit en halv och ska lägga mig att sova för jag känner att det räcker ikväll.

Kunde varit jag som skrivit det, precis så där är det för mig med. Höll uppe några dagar tidigare i veckan då jag lyckades sova utan och mådde bättre för varje dag som gick. När jag senare i veckan tog då jag inte kunde sova vände måendet dagen efter direkt och värre och värre.

Ska se om jag kan somna på en halv annars får det bli något annat för sömnen än z-analoger. Helt enkelt inte värt det för min del, det är ju helt glasklart nu.

Misstänkte för övrigt att det var abstinens som du skriver, eftersom det kommer hårdare efter hårdare bruk och oftast kryper sig på under dagen. Fördelen är ju att det är lätt (jämfört med t ex benzo) att sluta med dom iaf.
Citera
2015-02-14, 11:13
Medlem
Någon mer än jag som är fett trött på toleransen man får av Zopiklon/imovane? Ingen som har bra tips på vad man kan kombinera för att få bättre rus? Alkohol uteslutet! Kan ta upp till 8st utan att känna ruset, bara trevliga minnesluckor. Eller skulle ni säga att det är kört och hitta en ny favorit. 😁
Citera
2015-02-14, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTillaTrilla
Någon mer än jag som är fett trött på toleransen man får av Zopiklon/imovane? Ingen som har bra tips på vad man kan kombinera för att få bättre rus? Alkohol uteslutet! Kan ta upp till 8st utan att känna ruset, bara trevliga minnesluckor. Eller skulle ni säga att det är kört och hitta en ny favorit. 😁
Man får tolerans om man tar höga doser dagligen. Om jag tar till natten får jag ingen tolerans. Håll upp ett tag så är toleransen snart nere igen.
Citera
2015-02-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTillaTrilla

Trappa ned med en tex, när du börjar känna av AT'n och börjar må dåligt då tar du en imovane. Då kommer du känna hur jävla skön den är.
Citera
2015-02-14, 11:56
Medlem
Skull-Kids avatar
Kan man få nån sorts permanent toleransnivå mot Imovane när den lugnande effekten, eller tar det långt tid för den att gå ner? För ungefär ett år sen märkte jag att de slutade fungera tog uppehåll i ca 2 månader, kände inget av 7,5mg, lite av 15mg. Förr brukar en halva, 3,75mg räcka. Sen ca 4-5 månader senare så får jag helt okej effekt av 15mg men det håller i sig kortare än tidigare. Toleransen kanske är påväg ner, sover bra på 7,5mg. E ingen "flummare" tar de ca 1 timme innan jag släcker lampan brukar se nåt program av nån serie, men jag gillar den lugnande/smått euforiska effekten av imovane när man ska somna!

Jag känner av allt av 7,5mg, smaken och så vidare. Det är bara där sköna effekten som fortfarande är lite kass. Undrar om det kan bero på att jag krökade i somras eller att jag expanderat i vikt eller nånting sånt. Jag hade en period också då jag tog Imovane för ofta, ibland dagen efter jag supit t.ex. Men jag upplever att effekten försämrades innan festandet. Blandade såklart inte skiten.

Får förövrigt nya Imovane nu på Måndag
Senast redigerad av Skull-Kid 2015-02-14 kl. 12:01.
Citera
2015-02-14, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Äter oftast mitt sista mål mat precis innan jag tar dem, men dricker varken grapefrukt, öl eller kaffe. Varit så här hela tiden.

Laktosintolerant?
Citera
2015-02-14, 16:21
Medlem
Vitalrepuss avatar
Om jag käkar 22.5mg zopiklon utan tolerans, finns det någon risk för att jag ballar ur och beter mig som någon jävla apa och slår sönder saker, eller blir jag endast lugn? Jag tänkte hålla mig vaken för att känna det sköna ruset.
Citera
2015-02-14, 17:30
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Du borde sova gott på 15mg imovane. Skippa propavanen eller ta den väldigt tidigt på kvällen annars kommer du vara en zombie och må skit dagen efter.
Jag ska ta 10 mg idag. Tog igår i samband med nattning och var vaken i tre timmar och fick massa ångest och etc. Var jobbigt. Och tycker det är synd att imovane inte fingerar med tanke på att jag är färsking och endast brukat det i tre dagar så någorlunda verkan bör det iallafall ge i början. Imovane har nästan försämrat sömnen. Men utan preparat sover jag ej heller så behöver något. Jobbigt. Ska dock träffa läkare på tisdag får se vad som sägss. La. Jag förtära imovane med grape? Booster det effekten ?
Citera
2015-02-14, 17:32
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag har gått på propavane 25mg och imovane 5mg-7,5mg sedan November 2012. Propavane 25mg tar man 30-60 minuter innan sovdags och sedan 10 minuter innnan du går till sängs tar du 5mg Imovane. Om du inte somnar på det så går du upp till 7,5mg Imovane. Ligg inte och koncentrera dig på att somna för då somnar du inte. Försök rensa tankarna när du lägger huvudet på kudden.
Tro mig har försökt varva ner på alla sätt, och nu är jag inne på tredje natten med keff sömn... Ska nog ta två tabletter ikväll, får se hur det går. Får dock massa ångest av imovanen, inte så bra kanske. Tips på annat? Inte för de hjälper men bra å veta. Ska till läkaren på tisdag hoppas jag får nå bättee
Citera
2015-02-14, 18:49
Medlem
syndroms avatar
Någon som provat Lunesta (eszopiklon)? Det ska ju tydligen vara mycket starkare än vanlig zopiklon..
Citera
2015-02-14, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Om jag käkar 22.5mg zopiklon utan tolerans, finns det någon risk för att jag ballar ur och beter mig som någon jävla apa och slår sönder saker, eller blir jag endast lugn? Jag tänkte hålla mig vaken för att känna det sköna ruset.

Skulle inte ta den dosen om man inte tagit innan. Varför ska du ta just 22,5mg? Ta 15mg? Och se till att du är i en trygg miljö så lär du inte få några problem. Men det är helt olika hur folk reagerar på den dosen du menar. Du kan lika gärna må som en kung och bara vara lugn och go. Eller så kan du fucka ur totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in