Hallå igen tråden. Liten uppdatering om min resa:
Bestämde igår, tisdag att på måndag kör jag igång med Antabus så får det bära eller brista. Första delmålet är att vara nykter i 30 dagar och att då göra en ny bedömning över hur jag vill fortsätta.
Jag har även snackat med den tjej jag börjat träffa om mina problem och hon tog det faktiskt otroligt bra, tyckte det var imponerande att jag sökt hjälp och hon vill gärna stötta vilket känns extra bra så klart.

Att vännerna är införstådda också ger en känsla av att ha lite av en armé bakom sig som man inte vill svika och som man vet att man kan luta sig på. Jag tror detta kommer vara otroligt viktigt för att jag ska lyckas.
Är väldigt peppad och ser mer och mer av ett ljus i tunneln även om det jobbiga säkert inte ens börjat ordentligt. Terapeuten jag pratat med har fått mig att tänka mycket framåt och jag är mycket nyfiken och spänd på hur mycket bättre jag kan komma att må efter 3-4 veckor utan att dricka. Vardagen har ju varit en onödigt tung kamp allt för länge nu så ska bli kul att prova något "nytt" och hoppa ur ekorrhjulet!
Jag försöker att inte dricka tills på måndag för att ha så lite abstinenssymtom då som möjligt. Fokus är på att hålla mig sysselsatt och ockuperad, tänker mest på alkohol när jag blir stillasittande och rastlös. Känner mig rätt "torr" i kroppen, en känsla som nu sporrar mig och ger mig en känsla av att jag är på rätt väg snarare än att jag borde få i mig alkohol. Känslomässigt märker jag att jag har nära till gråten på olika sätt. Ögonen tårades när jag skrev om mina vänner ovan, och hör jag en känslosam sång blir det likadant vilket känns skönt på ett sätt. Jag har tidigare försökt att gråta ut när jag mått riktigt dåligt men det har liksom bara inte gått, som att alkoholen blockerat och stängt inne allt även om jag försökt lätta på trycket.
Allt som allt känns det positivt just nu. Är beredd på att det kommer att bli jobbigt närmsta dagarna när jag försöker klippa helt så jag tar inte ut någon seger i förskott. Jag kommer nog uppdatera nästa vecka när jag är igång med medicinen om inte förr. Kämpa på och lycka till där ute alla som tampas!