Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Sitter här och skakar så jag knappt kan skriva. Supit så jävla hårt på sistone... nu får det vara nog. Det går ut över mina relationer, har sårat så många. Mamma är jätteorolig. Det har alltid varit det värsta jag vet - att såra mamma. Jag kan inte dricka. Slutar alltid med minnesluckor och att jag blir ett jävla svin. Vill inte ha det så här.
Låter som ett bra beslut. Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av
TuckerandDale
Rastlös som fan. Hur ska jag klara av att hålla mig nykter flera månader när jag redan efter fem dagar har värsta ångesten😯.
Det blir bättre. Många har åsikter om AAs devis "En dag i taget" men just när det gäller den första tidens nykterhet så kan det vara överväldigande att tänka flera månader eller till och med år framåt med den initiala känslan man får när man slutar. Det kan vara mer rimligt att tänka sig att man står ut i alla fall en dag, EN dag pallar du. Imorgon kan du ta ett nytt beslut.
Försök avleda rastlösheten, gör något annat. Träna, ta en promenad, gå hem till en nykter vän som vet vad du går igenom och drick kaffe, snöa in på någon TV-serie, låna en hund och gå ut och gå med. Rastlösheten kommer lägga sig med tiden och du kommer hitta andra saker som faktiskt känns bra.