2014-05-18, 01:28
Medlem
Jag har druckit alldeles för många folköl och senaste åren har dom både botat och skapat ångest. Har använt dom som en slags napp och det värsta var då jag såg mig själv på foton. Plufsig och sliten. Slutade för en tid sedan trots att det finns problem just nu som borde försvåra processen.

I vilket fall som helst kommer belöningen som består av djupsömn och att vakna pigg av sig själv utan att behöva springa upp och pissa varje timme. Matlusten kom tillbaka och svullnaden är på väg bort samt att håret blir bättre. Tankarna blir klarare och man kommer igång med saker som aldrig skulle ske om ölburken finns tillgänglig.

Jobbigast är mellan kl. 17 - 20 då det kryper och ångesten poppar upp och ner. Dricker vatten ganska mycket nu och i veckan ska det bli lite promenader. Eftersom jag suttit länge med varje öl så har ingen direkt berusning uppstått men då jag räknade ut hur mycket ren alkohol det blir så förstår man varför detta helvete varit. Varje folköl är en nubbe och det kunde ju bli några stycken om dagen.

Den här gången ska inget stoppa mig att lägga av för resten av livet och jag skulle vara rik om pengarna kom tillbaka som lagts ut på detta gift.

Det märkligaste är att det som skulle få mig att må bra gjorde att både livslust och inspiration försvann. Jättebra tråd och det har varit intressant och givande att läst ett antal sidor ikväll. Önskar alla och mig själv lycka till. Tycker alla som vill sluta är stronga.
Citera
2014-05-19, 10:41
Avslutad
Känns som det är dags för en vit period. Haft ett uppehåll med träningen en månad pga en muskelsträckning. Hållt på drygt ett år och det känns som det inte klaffar med alkohol. Ångest gör inte saken bättre av alkoholen. Nya tag nu!
Citera
2014-05-20, 10:57
Medlem
Är det någon här som har fått EP-anfall och dille på grund av missbruket? Hur behandlades ni? Om man är i farozonen och vill självmedicinera, vilka doser diazepam bör jag ligga på dagligen och i hur många dagar?
Citera
2014-05-20, 11:07
Medlem
Avdunstnings avatar
Skippa tänker att du bara ska repa dig i några månader. Du planerar väl inte att vara närvarande för din unge i några månader. Hon behöver dig under uppväxten och inte några hål här och där.

Du fixar detta för du har en av de största motivationsgrejerna man kan tänka sig, din dotter!

Det är nog jättelätt att vända på dygnet om man ändå inte har något särskilt som ska utföras om dagarna.
Du får se till att skaffa grejer att göra helt enkelt. Kanske finns det någon praktik du kan komma med på om du hör av dig till arbetsförmedlingen.
Någon du känner som behöver hjälp med avlastning med någonting. Något som gör du får lite ansvar och som gör du inte kan sitta uppe hela natten och pilla på datorn och dricka alkohol.

Tror du att du kommer fixa att strypa av alkoholen eller kommer du få en massa sug efter den?
Bestäm dig för att du ska ut och springa eller ta en promenad tidigt på morgonen. Rucka inte på det för vi människor är experter på att lägga locket på och somna om.

Lycka till!!
Citera
2014-05-20, 21:50
Medlem
Igår kväll fick jag ett ryck och köpte ett sex-pack folköl. Direkt kände jag hur värdelöst det var med dessa burkar men självklart gick dom ner. Sömnen blev lika tråkig som det var tidigare och vid uppvaknandes infann sig känslan av svullet ansikte. Det fick räcka med det.

Ikväll är det visserligen halvtråkigt men jag längtar redan till den naturliga tröttheten infinner sig och känslan av att somna in skönt. Kommer säkert ske igen att man får ett ryck men har det numera ständigt i åtanke hur dålig känslan blir och att det inte är värt det. Lika skönt ska det bli att vakna imorgon vilket är en belöning varje dag man är utan skiten.

Märks verkligen i plånboken då vanorna bryts och jag vågar inte tänka på hur mycket som lagts ut på detta gift. Skulle bli rik om jag bara fick tillbaka panten.
Senast redigerad av gurkelurkan 2014-05-20 kl. 21:53.
Citera
2014-05-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Igår kväll fick jag ett ryck och köpte ett sex-pack folköl. Direkt kände jag hur värdelöst det var med dessa burkar men självklart gick dom ner. Sömnen blev lika tråkig som det var tidigare och vid uppvaknandes infann sig känslan av svullet ansikte. Det fick räcka med det.

Ikväll är det visserligen halvtråkigt men jag längtar redan till den naturliga tröttheten infinner sig och känslan av att somna in skönt. Kommer säkert ske igen att man får ett ryck men har det numera ständigt i åtanke hur dålig känslan blir och att det inte är värt det. Lika skönt ska det bli att vakna imorgon vilket är en belöning varje dag man är utan skiten.

Märks verkligen i plånboken då vanorna bryts och jag vågar inte tänka på hur mycket som lagts ut på detta gift. Skulle bli rik om jag bara fick tillbaka panten.

Kämpa på, känslan av att vakna och må som en människa ska må är guld värd!
Citera
2014-05-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Kämpa på, känslan av att vakna och må som en människa ska må är guld värd!
Verkligen! Vaknade precis och känner mig som en nyponros efter en djup nattsömn. Finns ingen härligare känsla än att vakna utan rester av alkohol i kroppen.
Citera
2014-05-21, 16:24
Medlem
Här är en till som anmäler sig.
Antar att det är fler än jag som känner sig ensamma efter att ha slutat dricka? Jag har hållit mig spik i 6 veckor nu och även om det inte är något problem fysiskt, så är det desto jobbigare psykiskt. Sitter mest hemma och spelar tv-spel om kvällarna. Så gott som alla mina polare super redigt och de orkar jag inte umgås med nu.

Vad gör ni som bryter med gamla festarpolare? Skaffar ni nya vänner gemom ex AA eller liknande?
Citera
2014-05-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Antar att det är fler än jag som känner sig ensamma efter att ha slutat dricka? Jag har hållit mig spik i 6 veckor nu och även om det inte är något problem fysiskt, så är det desto jobbigare psykiskt. Sitter mest hemma och spelar tv-spel om kvällarna. Så gott som alla mina polare super redigt och de orkar jag inte umgås med nu.

Vad gör ni som bryter med gamla festarpolare? Skaffar ni nya vänner gemom ex AA eller liknande?

Det jag har gjort är att fråga de jag brukar festa med om de har lust att ses nyktra. Har känt några vänner i säkert 4 år utan att någonsin träffat dom nyktra, å nu kommer första gångerna och man har faktiskt skoj ihop utan spriten!
Citera
2014-05-21, 19:21
Avslutad
Blev en pinne nu.. Hmm två dagar utan iaf.
Citera
2014-05-21, 19:40
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76

Jupp, ensammen kan jag också känna mig trots att jag har fått vara nykter några år. Tror inte att den känslan någonsin kommer att försvinna helt men det känns helt klart bättre ju mer tid som går...

Alla rena festarpolare har jag i stort sett brutit med helt, nu när jag är nykter har vi inget gemensamt längre. Sen har jag såklart några riktiga vänner, trots att dom dricker då och då, som jag umgås med och vi har fått en mycket bättre kontakt nu än tidigare faktiskt. Jag har också fått flera nya nyktra vänner i AA och dom är guld värda.
Citera
2014-05-21, 20:30
Medlem
Dom jag saknar minst är alla gamla "vänner" sen förr i tiden. Endast ångestfyllda personer med samma problem.
Lever hellre ensam då möjligheterna att hitt rätt personer att umgås med bara ökar om man mår bättre själv. Att komma till en arbetsplats bakfull är outhärdligt och dom flesta märker att det inte står rätt till fast det förträngs. Då man dricker saknar man serotonin och är helt humorsbefriad. Ju yngre ni är som läser här, ta det ännu mer på allvar och lägg av med drickandet.

Jag är ingen direkt ungdom och fattar att om man skulle fortsätta med dessa folköl försvinner livet och det blir en för tidig död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in