Citat:
En farlig balansgång du håller på med.Det är nog lite olika från gång till gång men huvudsaken är att jag inte dricker öl nu istället för att ta itu med mina problem, det är verkligen en markant skillnad. Skulle önska att jag kunde vara helt fri men det är svårt. Har skurit ned kraftigt iaf och har många fler nyktra dagar per månad än onyktra, till skillnad från förra året då det kanske var 1/3 av alla dagar jag var berusad av alkohol.
Drogerna har jag inte kommit ifrån ännu trots att jag knarkat i 7 år men har inte hamnat i missbruk med dem på samma sätt som alkoholen så att jag känner att det gått över styr, förutom med benso då, som jag slutat med. Har diagnoserats i vuxen ålder med ADD så amfetamin hjälper mig att må riktigt bra, få ordning på tankarna och bli produktiv, gillar det starkt, som ikväll och alkoholsuget försvinner helt. - behöver nog skaffa familj för att finna motivation nog att sluta med droger.
Möjligt att jag kommer tillbaka till den här tråden.
En sak i taget =)
Drogerna har jag inte kommit ifrån ännu trots att jag knarkat i 7 år men har inte hamnat i missbruk med dem på samma sätt som alkoholen så att jag känner att det gått över styr, förutom med benso då, som jag slutat med. Har diagnoserats i vuxen ålder med ADD så amfetamin hjälper mig att må riktigt bra, få ordning på tankarna och bli produktiv, gillar det starkt, som ikväll och alkoholsuget försvinner helt. - behöver nog skaffa familj för att finna motivation nog att sluta med droger.
Möjligt att jag kommer tillbaka till den här tråden.
En sak i taget =)
Om du har ADD borde du få läkarbehandling för det eller någon form av terapi.
Att på egen hand mixtra med amfetamin, för att du tycker du mår bra, känns ju inte lyckat på något sätt.
Laborerade själv med massa benso och sömnpiller i dryga 10 år. Funkade ju bra i flera år, men till slut hade jag ingen kontroll alls. Alkohol fanns dessutom hela tiden i bakgrunden, eller snarare som huvuddrog i mitt liv.
Känns som vi är lite lika där i vårt missbruk och beroende.
Pillren blev till slut som godis. Totalkrasch blev resultatet.
Som missbrukare har man dålig koll och det vet du ju sedan tidigare.
Nej det känns som en mycket farlig plan du har, skulle avråda.
Ta en ny vända med din läkare i stället.
Men jag har heller aldrig haft några problem att lirka mig ur dom, och påvisa att jag är en högst fungerande person. Vilket jag också är, mer än många andra - då jag är "på hugget".
Min stackars flickvän fattar ingenting..
Och det gör inte jag heller.. när jag själv börjar "landa" i verkligheten. Minns än idag ingenting från vad som hände under dessa minuter..