2014-08-08, 15:05
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Finns de något jag kan banka mitt tjack med för att få en extra kick rektalt?
Min tolerans är ganska hög nu och har varit de ett tag så de bästa vore väl att ta ett uppehåll och få ner toleransen men... de pallar jag inte just nu

4-FMA Bästa blandningen ever.

Naevars, men jag tror inte det finns något förutom koffein som i min mening bara stissar upp allt och förstör ruset..
Citera
2014-08-08, 16:39
Bannlyst
Jag misstänker att kletet jag köpte var utblandat med vatten. Jag lät de torka över en dag men när jag snortar så svider det knappt i näsan vilket de vanligtvis alltid gör när jag snortar, nu har jag kört så mycket att jag knappt märker av effekten på amfetamin men finns det "bra" tjack som inte svider i näsan?
Senast redigerad av boonting 2014-08-08 kl. 16:47.
Citera
2014-08-08, 17:28
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
okej där ser man. Det värsta är när man är ute på krogen och ska pissa, man står där och bara väntar och väntar men inte ett piss kommer. Folk tror säkret man är skygg, och inte blir det bättre om man drabbats av den härliga tjackballen, fast den slipper jag nu för tiden tack och lov. Går det att lösa på något sätt eller ska mam helt enkelt vänta tills man nästan pissar ner sig för att få lite fart på flödet?

Muskelavslappnande preparat eller så låser du in dig på muggen, sitter ned som ett "hen" och försöker slappna av, det fungerar oftast. Annars fungerar det kanske också att trycka lite lätt på blåsan genom att böja sig framåt eller trycka lite lätt, dock inte så den sprängs för då avlider man tämligen omedelbart , det är de enda knep jag vet förutom att stoppa in en kateter.
Citera
2014-08-09, 02:53
Medlem
Loladinens avatar
drog en panna förut och körde typ 0.2-0.3g tjack och skulle lösa uppe de i lite varmvatten. Men skiten blev gul och riktigt grumligt och la sig som en hinna utav resterande tjack(mycket utav de) på botten direkt typ.. Så när jag skulle ta pannan, så skakade jag runt i det innan ja sprutade in i det.

Ger bra rus osv, håller runt normaltiden 7-9timmar ca.

Men vafan kan de vara bankat med om det blir så grumligt och så geggigt? Hade ändå 2ml vatten till 0.2-0.3g tjack.. Så det ska ju lösa sig om det är "rent" tjack osv. Aldrig blivit så utav denna vendor förut, utan vart bara denna gång.. Så man blir ju lite fundersam.. :/
Citera
2014-08-09, 05:22
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loladinen
drog en panna förut och körde typ 0.2-0.3g tjack och skulle lösa uppe de i lite varmvatten. Men skiten blev gul och riktigt grumligt och la sig som en hinna utav resterande tjack(mycket utav de) på botten direkt typ.. Så när jag skulle ta pannan, så skakade jag runt i det innan ja sprutade in i det.

Ger bra rus osv, håller runt normaltiden 7-9timmar ca.

Men vafan kan de vara bankat med om det blir så grumligt och så geggigt? Hade ändå 2ml vatten till 0.2-0.3g tjack.. Så det ska ju lösa sig om det är "rent" tjack osv. Aldrig blivit så utav denna vendor förut, utan vart bara denna gång.. Så man blir ju lite fundersam.. :/

så du slog i dig en grumlig ofiltrerad panna. Det kan va bankat med va skit som helst som inte löser sig bra i vatten och får du en grumlig lösning så filtrera för guds skull slå inte i dig det geggiga skiten ska sluta lite halv illa
Citera
2014-08-09, 11:25
Medlem
Hej, tog tjack för första gången i veckan, först ca 0.2. inväntade effekt ca en timme. kände mig lite pigg men inte mycket mer. tog 0,1 till och väntade. satt vid datorn och klickade runt på forum. Kände hur mina käkar var otroligt spända och tungan och tänderna störde varandra, tog lite till å for på gymmet. ingen skillnad där. mina hungerkänslor försvann å käkarna var vädigt spända. var pigg men inget spec sug eller tillfredsställelse/eurofori.
känslokall och inte så sugen på att träffa kompisar eller så.

varför fick jag inget rus? borde jag ta mer? dåligt tjack? (vänner som testat fått riktig tjack-effekt av samma)
Citera
2014-08-09, 12:03
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
så du slog i dig en grumlig ofiltrerad panna. Det kan va bankat med va skit som helst som inte löser sig bra i vatten och får du en grumlig lösning så filtrera för guds skull slå inte i dig det geggiga skiten ska sluta lite halv illa

Ah ok, försökte hitta något svar. Men hade inte så mycket tid och hittade inget om det. Har snortat det några gånger innan. Så aldrig tänkt på de då.. Men ska ha de i tankarna till nästa gång.. Tack för svaret
Citera
2014-08-09, 12:06
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Jag misstänker att kletet jag köpte var utblandat med vatten. Jag lät de torka över en dag men när jag snortar så svider det knappt i näsan vilket de vanligtvis alltid gör när jag snortar, nu har jag kört så mycket att jag knappt märker av effekten på amfetamin men finns det "bra" tjack som inte svider i näsan?

Absolut! Har själv provat några sorter som knappt sved nånting men som visade sig vara mycket angenäma effekter. Vissa verkar tro att det måste svida så innihelvete om det ska vara bra men personligen tror jag det är bull.
Citera
2014-08-09, 15:45
Bannlyst
Min engelska är inte så bra men om jag förstått det rätt så förebygger magnecium toleransen på stimulanter, någon som är kunnig på engelska kan gärna läsa igenom texten och skriva.

Amphetamine tolerance is caused by excess Ca++ influx through the NMDA receptor gated calcium channels on the outer membranes of the dopamine cells bodies in the ventral tegental area, one of two areas in the brain with concentrations of dopamine producing neurons.
As alluded to above, taking an appropriate NMDA* (partial) antagonist will prevent the development of a tolerance for the effects of an amphetamine or amphetamine-like stimulant. Also, by preventing excess Ca++ influx into the neuron, an NMDA antagonist will prevent associated brain alterations and damage (excitotoxicity).

Studies have indicated that amphetamine tolerance is prevented by exogenous or endogenous agents that are able to inhibit excess Ca++ influx into the neuron through the gated calcium channels on the neuronal membrane that have NMDA subtype glutamate receptors.Glutamate , the body’s major excitatory neurotransmitter, opens the gated calcium ion channels upon attaching to the NMDA receptor. A number of other receptors are also expressed on these calcium channels, which, when stimulated, either facilitate or inhibit glutamate’s action.

It is also important that agents that inhibit calcium channel activity not also cause deficient Ca++ influx. For example, ketamine is a full NMDA receptor antagonist, that prevents excess Ca++ influx and amphetamine tolerance. But being a full NMDA antagonist, ketamine in excessive doses results in deficient Ca++ influx. This could be one of the reasons it leaves K-user in a state of disassociation.

Magnesium is an NMDA antagonist. Most people are deficient in magnesium, and stress reduces magnesium levels. Whether or not one takes amphetamines, magnesium supplementation is very important for mood, general well-being and keeping stress levels under control. It is also important to take magnesium in efficient form, with adequate bioavailability. The best type is magnesium glycinate (chelated) with bioavailability at around 80%. Second best is magnesium carbonate with (I don't remember exactly) bioavailability at little above 30%. Supplemented magnesium should be at 500 mg/day level. Also there is a study which shows that children who use amphetamine-type stimulants have bad magnesium/calcium balance. Calcium levels stay the same with amphetamine usage, but magnesium levels drop.

Källa: http://www.addforums.com/forums/arch...hp/t-9575.html
Citera
2014-08-09, 17:18
Medlem
MorganGrimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av festisar
Hej, tog tjack för första gången i veckan, först ca 0.2. inväntade effekt ca en timme. kände mig lite pigg men inte mycket mer. tog 0,1 till och väntade. satt vid datorn och klickade runt på forum. Kände hur mina käkar var otroligt spända och tungan och tänderna störde varandra, tog lite till å for på gymmet. ingen skillnad där. mina hungerkänslor försvann å käkarna var vädigt spända. var pigg men inget spec sug eller tillfredsställelse/eurofori.
känslokall och inte så sugen på att träffa kompisar eller så.

varför fick jag inget rus? borde jag ta mer? dåligt tjack? (vänner som testat fått riktig tjack-effekt av samma)
Det blir inte så mkt roligare än så, tyvärr. Det är ju inte E direkt. men hittar du rätt aktivitet att snöa in dig på är det underbart, eller om du har mkt att göra, plugg, jobb etc är det perfekt.

Jag har inte känt några direkta lyckokänslor iaf, bara att allt blir lite roligare.
Citera
2014-08-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Min engelska är inte så bra men om jag förstått det rätt så förebygger magnecium toleransen på stimulanter, någon som är kunnig på engelska kan gärna läsa igenom texten och skriva.

Magnesium is an NMDA antagonist. Most people are deficient in magnesium, and stress reduces magnesium levels. Whether or not one takes amphetamines, magnesium supplementation is very important for mood, general well-being and keeping stress levels under control. It is also important to take magnesium in efficient form, with adequate bioavailability. The best type is magnesium glycinate (chelated) with bioavailability at around 80%. Second best is magnesium carbonate with (I don't remember exactly) bioavailability at little above 30%. Supplemented magnesium should be at 500 mg/day level. Also there is a study which shows that children who use amphetamine-type stimulants have bad magnesium/calcium balance. Calcium levels stay the same with amphetamine usage, but magnesium levels drop.

Allt handlar väl om huruvida man som brukare upplever en reducerad tolerans. Jag tycker inte att det påverkar toleransen märkbart men helt klart bör man använda sig av mg-tillskott om man brukar amfetamin, det är det ju ingen tvekan om.
Käkspänningar t.ex försvinner ju helt, iaf för mig. Jag känner mig mycket sundare överlag med ordentliga tillskott av mg.

Jag tror inte att mg-nivåerna kan påverka det faktum att hjärnan måste anpassa sig till den högre nivån av dopamin genom tolerans.

Jag undrar däremot om fler än jag upplever en kraftigt höjd känslighet för dopamin efter en period av amf-bruk?
Jag tar aldrig särskilt stora doser men ibland kan det pågå ett par veckor med dagligt bruk. Sover alltid, äter alltid. Ingen benso eller röka.
2-3 dagar efter sista intag så byts den initiala tröttheten ut mot ett driv fyllt av motivation och energi som är större än innan amf-perioden. En jävla push helt enkelt.

Nån som känner igen sig?
Citera
2014-08-09, 18:34
Medlem
graffdatshits avatar
Tjenare! När man läser här på fb om folk som drar i sig typ 0.2or på en och samma gång så undrar man fan hur det står till med kvaliteten på doset hos deras kranar! För mig räcker en gubbe i fyra dagar! Och man behöpver fan inte mycket oavsett hur länge man kört(eller aa menar givetvis inte åratal utan dagar) Syftar folk på 0.02or när dom säger 02or?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in