2015-03-25, 13:20
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hade önskat att en punkt lades till: "Hur man bäst råder bot på biverkningar och AT".

AT är ju t.ex. rastlöshet, oro/ångest, frossa/kallsvettningar. Biverkningar är t.ex. spända käkar, trötta ögon, huvudvärk. Detta står det om i FAQ:en.

Går det sammanställa en sådan punkt och infoga i trådstarten/FAQ:en?

Biverkningar:
Trötta ögon: Kyl ögonen med botten på en glasflaska. Applicera lätt tryck.
Spända käkar: Främst magnesium, men även muskelrelaxerande benso (Valium/Stesolid, Iktorivil, Bromazepam), även om benso kan ta udden av ruset, så dosera försiktigt.
Huvudvärk: - (Vet att vissa huvudvärkdstabletter inte är bra, då de snarare förvärrar läget. Vet ej vilken sort dock)

AT:
Först och främst; ät och drick under ruset för att lindra kommande AT.
Rastlöshet/ångest: Benso.
Frossa/Kallsvettningar: -

Bara jag som tycker det är en bra idé? Trist. Iaf, har problem med att jag blir varm och svettas. Det i sin tur leder till blöt t-shirt som sedan blir svinkall. Kan man sänka kroppstempen på något sätt?
Citera
2015-03-25, 13:23
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Bara jag som tycker det är en bra idé? Trist. Iaf, har problem med att jag blir varm och svettas. Det i sin tur leder till blöt t-shirt som sedan blir svinkall. Kan man sänka kroppstempen på något sätt?

Ta en kall dusch brukar fungera.. hålla dig hydrerad med mycket vätska och försöka ha någon sorts fläkt på om du är hemma alltså. är du däremot ute så vet jag faktiskt inte hur du ska lösa detta då det inte går att klä av sig naken utan påföljder
Citera
2015-03-25, 14:17
Medlem
Leahnas avatar
Citat:

Drick en jävla massa isvatten. Så slipper man uttorkning på köpet
Citera
2015-03-25, 17:59
Medlem
hej!

För 3 dagar sedan testade jag tjack. Det var min andra gång jag tog det. Jag drog första linan vid 10 på kvällen och fortsatte till kl 7 på morgonen. Inte nå tjackrace här inte. Vid 11 kände jag att jag började sega till och jag dealade med om jag skulle dra en till och skjuta upp ATn eller inte. Jag struntade i det och ist hoppades jag på att jag kunna sova igenom min At. Det gick såklart inte. Den värsta ATn höll i sig tills sent på kvällen. Jag kunde inte sova den natten utan låg bara i sängen och svettades och hade världens ångest. Kändes som att djävulen hade tagit all min energi och jag kände mig helt tom och äcklig, aldrig mer tjack tänkte jag. En normal AT alltså.

Natten som var sov jag ungefär 18 timmar. Men jag känner mig fortfarande lika tom och orkeslös. Egentligen så vill jag bara dra en lina, för då vet jag att jag blir pigg och glad. Men jag tänker vänta i alla en vecka innan jag gör det igen.

Nu till min fråga. Hur länge kommer jag känna mig såhär tom och nere? Jag har ätit ganska bra och druckit en jävla massa. Jag vill veta hur länge ni brukar känna er nere? För just nu så kan jag knappt en le och orkar knappt gå upp ur sängen. Får panik, vill inte må såhär.
Citera
2015-03-25, 18:37
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Hade önskat att en punkt lades till: "Hur man bäst råder bot på biverkningar och AT".

AT är ju t.ex. rastlöshet, oro/ångest, frossa/kallsvettningar. Biverkningar är t.ex. spända käkar, trötta ögon, huvudvärk. Detta står det om i FAQ:en.

Går det sammanställa en sådan punkt och infoga i trådstarten/FAQ:en?

Biverkningar:
Trötta ögon: Kyl ögonen med botten på en glasflaska. Applicera lätt tryck.
Spända käkar: Främst magnesium, men även muskelrelaxerande benso (Valium/Stesolid, Iktorivil, Bromazepam), även om benso kan ta udden av ruset, så dosera försiktigt.
Huvudvärk: - (Vet att vissa huvudvärkdstabletter inte är bra, då de snarare förvärrar läget. Vet ej vilken sort dock)

AT:
Först och främst; ät och drick under ruset för att lindra kommande AT.
Rastlöshet/ångest: Benso.
Frossa/Kallsvettningar: -
Det finns faktiskt redan en tråd dedikerad till diskussioner kring ämnet: (FB) Avtändning på amfetamin

Men får vi ihop några bra punkter här så bör de absolut infogas i denna tjack-FAQs trådstart.
Citera
2015-03-25, 18:39
Medlem
Kan intag av Oxycontin påverka ett amfetaminrus om det intogs tre dagar innan amfetaminet?
Citera
2015-03-25, 19:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det finns faktiskt redan en tråd dedikerad till diskussioner kring ämnet: (FB) Avtändning på amfetamin

Men får vi ihop några bra punkter här så bör de absolut infogas i denna tjack-FAQs trådstart.

Missat den tråden. Skrev mitt inlägg i den tråden också, dock i modifierad och utökad form. Hoppas det är OK. Ska gå igenom Mandic!:s inlägg i tjacktråden nån dag och fylla på min lista. Han satt på mycket kunskap, den mannen.

Förhoppningsvis blir listan omfattande nog att äras med en plats i TS!
Citera
2015-03-25, 20:02
Bannlyst
Okej, inga mer uppåt droger för mig. Visst hade jag lite mer energi, men nu har ganska fint ångestpåslag. Första gången på affe oralt, vad är mycket? Bara för att jag ska veta hur det ligger till med mig.
Citera
2015-03-25, 20:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Okej, inga mer uppåt droger för mig. Visst hade jag lite mer energi, men nu har ganska fint ångestpåslag. Första gången på affe oralt, vad är mycket? Bara för att jag ska veta hur det ligger till med mig.

Ångest är bara ett tankespöke. Ett obehagligt sådant, men inte farligt. Kom ihåg det. Antar att du inte har benso, för annars hade du väl tagit det. Acceptera ångesten och vet att den går över.

Sista biten av din text förstår jag inte riktigt..
Citera
2015-03-25, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ångest är bara ett tankespöke. Ett obehagligt sådant, men inte farligt. Kom ihåg det. Antar att du inte har benso, för annars hade du väl tagit det. Acceptera ångesten och vet att den går över.

Sista biten av din text förstår jag inte riktigt..

Ångest har jag alltid om jag inte medsar. Jo, jag har imovane och vallar. Tog en 7,5mg imovane, hjälpte föga. Ska ta mer. Har dock fattat man ska få i sig lite näring så tagit kosttillskott och dricker mjölk.

Sista biten handla om att jag vet vad jag tagit. Läst lite, jag tog 0,4g och det är första gången. Verkar ligga lite mitt i mellan på om det är en bra ide eller inte av vad jag googlat... Återstår att se! Börjar må lite dåligt tror jag, inte ätit mycket... Men egentligen borde man köpa en pizza? Om man kan få de att stanna i magen... eller om man ens får ner det.
Senast redigerad av qwz 2015-03-25 kl. 20:46.
Citera
2015-03-25, 20:45
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Sista biten handla om att jag vet vad jag tagit. Läst lite, jag tog 0,4g och det är första gången. Verkar ligga lite mitt i mellan på om det är en bra ide eller inte av vad jag googlat... Återstår att se! Börjar må lite dåligt tror jag, inte ätit mycket... Men egentligen borde man köpa en pizza? Om man kan få de att stanna i magen...

Drog själv en rejäl dos, då man t.om. började hallucinera. Tycker dock att sova är det bästa du kan göra, iallafall från vad jag upplevde, kände mig lite off efter jag kommit ner ifrån ruset, men lite sömn fixade det mesta av det. Kände mig jävligt nere ett bra tag efter det klingat av, dock, men sömn hjälper, iallafall I mitt fall.
Citera
2015-03-25, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Drog själv en rejäl dos, då man t.om. började hallucinera. Tycker dock att sova är det bästa du kan göra, iallafall från vad jag upplevde, kände mig lite off efter jag kommit ner ifrån ruset, men lite sömn fixade det mesta av det. Kände mig jävligt nere ett bra tag efter det klingat av, dock, men sömn hjälper, iallafall I mitt fall.

Haha, fan vad dum jag är som testar det här. Jag är född med att lätt få ångest och vara orolig, utan att jag kan göra nåt åt det. Ja, alla har olika ångestrepertoarer och precis jag har GAD.
Nä, bara neråt grejer hädanefter. Nere ett bra tag efter? Hur många dagar pratar vi? Fan jag som just kom ur en riktigt tung period.
Senast redigerad av qwz 2015-03-25 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in