2014-06-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Vasokonstriktion kallas det du upplever och ja det är en typisk effekt man upplever under ruset. Det du i dagsläget gör, att spola med varmvatten är vad jag vet bara galet ineffektivt i syfte att värma upp någon enstaka kroppsdel.

Cayennepeppar, en öl, cannabis, äta mat regelbundet under ruset eller kanske ta en promenad och aktivera sig fysiskt är exempel på saker som brukar fungera. Jag upplever personligen mest det problemet om jag inte äter ordentligt och det gör jag numer aldrig nästan.

Googla dig fram till vasodilativa produkter, men börja inte trycka i dig för mycket olika saker då det verkar negativt för vissa.

Har en polare som ramlat ihop och nästan slagit pannan i bord bl.a. på grund av att han drack en treo efter en natts vakenhet. Tog ett tag innan det klickade för mig varför det hände honom.

Hm, konstigt, cannabis är out of the question men får väl prova ett glas whisky. Jag äter ju regelbundet (stabil frukost, frukt till lunch, middag som oftast består av snabbmat men det är ju ändå mat , trycker även i mig chips och annat).

Får prova hålla igång lite mer då, blir mycket stillasittande med ögonen nertryckt i studiematerial.
Citera
2014-06-17, 23:54
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Hm, konstigt, cannabis är out of the question men får väl prova ett glas whisky. Jag äter ju regelbundet (stabil frukost, frukt till lunch, middag som oftast består av snabbmat men det är ju ändå mat , trycker även i mig chips och annat).

Får prova hålla igång lite mer då, blir mycket stillasittande med ögonen nertryckt i studiematerial.

Varm mat är viktigt, ät frukt men gärna efter maten i så fall, hjälper ju som säkert bekant också matsmältningen att få i sig socker efter en måltid. Sen lagar jag i princip alltid mat från grunden och inte t.ex. bara stekt falukorv med makaroner, så jag tror min kosthållning är avsevärt bättre än din - har nog lite med det att göra.

Testa att äta magnesium & zink också om du inte gör det, hjälper mot ledvärken som man brukar få när man sitter still.

Feel free att PMa om du har några övriga frågor iaf.
Citera
2014-06-18, 00:47
Medlem
Cplhassans avatar
God afton.

Jag har lite frågor angående diverse droger.

Det är så att jag har testat både amfetamin,tjack,ritalin. Men jag blir verkligen inte speedad på något sett, jag kan gå och lägga mig någon timme efter intag. Alla andra som har varit med blir pigga och kan inte sova på många timmar efter intag, så det kan ju inte vara "skit" eller?

Har jag damp? varför kan jag inte få ett skönt rus? vilken drog kommer att göra mig speedad?
Är tacksam för svar. Mvh
Citera
2014-06-18, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cplhassan
God afton.

Det är så att jag har testat både amfetamin,tjack,ritalin. Men jag blir verkligen inte speedad på något sett, jag kan gå och lägga mig någon timme efter intag. Alla andra som har varit med blir pigga och kan inte sova på många timmar efter intag, så det kan ju inte vara "skit" eller?

Har jag damp? varför kan jag inte få ett skönt rus? vilken drog kommer att göra mig speedad?
Är tacksam för svar. Mvh

Jag blir också väldigt trött på tjack, även av en väldigt bra batch (har en ca 70% just nu från silkroad).

Kontrar helt enkelt tröttheten med 2-3 koppar kaffe, blir väldigt pigg och fokuserad då, får inget nämnvärt rus utöver det, men det känns skönt att kunna fokusera på det man behöver göra.

Misstänker att jag har lite ADD också, men orkar inte gå igenom en bedömning.
Citera
2014-06-18, 02:50
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Jag blir också väldigt trött på tjack, även av en väldigt bra batch (har en ca 70% just nu från silkroad).

Kontrar helt enkelt tröttheten med 2-3 koppar kaffe, blir väldigt pigg och fokuserad då, får inget nämnvärt rus utöver det, men det känns skönt att kunna fokusera på det man behöver göra.

Misstänker att jag har lite ADD också, men orkar inte gå igenom en bedömning.

Det med att folk med ADD/ADHD inte blir speedade/inte får något märkvärt rus är inte sant alls. Jag blir speedad väldigt lätt på både tjack och metylfenidat och är diagnostiserad med ADD.
Citera
2014-06-18, 15:28
Medlem
Citat:
God afton.

Är tacksam för svar. Mvh

Låter helt sjukt att du kan sova "någon timme efter intag". Är du säker på att det är amfetamin du petar i dig? Vilka doser pratar vi om?
Citera
2014-06-18, 20:30
Medlem
När jag enbart tar tjack kan det slå helt fel och jag bara sitter still i soffan en hel dag, oftast helt inpundad i datan, men det är märkligt för det är inte på ett trevligt sätt, kedjeröker svettas och kan typ inte koncentrera mig trots att man tagit tjack liksom.

Drar man i sig lite lyrica eller valfri benz under tiden dock då mjuknar man upp.
Citera
2014-06-18, 23:08
Medlem
Cplhassans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Låter helt sjukt att du kan sova "någon timme efter intag". Är du säker på att det är amfetamin du petar i dig? Vilka doser pratar vi om?

Ja, jag vet. Det är sjukt tråkigt, kanske har tagit för låg dos? Det är både på tjack & affe. Verkar som om jag har rätt så hög tröskel?! Lika dant när jag petar i mig en knapp E 220mg. Får ingen redig feeling där heller. wtf
Citera
2014-06-19, 00:13
Medlem
Tjoo testar att fråga här, då alla frågor mer eller mindre berör tjack!

1.Precis klar med min dag tillsammans med tjack som var fylld med massa sysslor att ta tag i. Jag tog inte riktiga mängder som kickar igång en ordentligt. Utan den där lagom dosen som får en pigg&fokuserad men inte mer. Tagit 5st (osäker på om det är 5mg eller 10mg) diazepam under kvällningen att landa på. Kommer det att krävas ytterligare en större dos tjo imorgon pga av den långa halveringstiden på diazepam?

2. Det här med Lyrica + tjack är ju ganska väl igenkänt att kunna utlösa krampanfall.
Jag är ganska inbiten på båda substanserna men toleransen är inte så jätte hög just nu. Jag har provat att blanda Tjo+300-450mg lyrica med goda resultat. Men jag känner att jag har aldrig varit i närheten av ett krampanfall,någonsin. Men självfallet att man är orolig över det! Hur stor är egentligen chansen att krampa på dessa två droger i snäppet mindre doser, om man har tolerans till viss del? Någon som kan dela med sig om upplevelser&fakta kring detta?

3. Jag har aldrig riktigt provat att bomba och sedan drar en (eller två) lina i snoken när bomben börjar smyga sig på.Är det något utöver det vanliga som är värt att testa? Och hur mycket mer (om man jämför med en go&fet lina i snoken som tjackar igång mig i vanliga fall) ska man helst bomba? Dubbla den linan? tre dubbla?

4. Att citrus~ i all dess form har jag också läst till mig att det ska driva ut amfetaminet snabbare?(Pga av ph-halten i urinet?)
Jag har en ganska så fet återhämtningsprodukt(inom träning) med massa vitaminer&mineraler som grundar sig i just väldigt mycket Citrus. Är det att föredra just nu när landningen pågår?

Många noobert frågor för många säkerligen, men vill gärna veta! Tacksam för svar! TJA
Senast redigerad av bananskiva 2014-06-19 kl. 01:08.
Citera
2014-06-19, 03:20
Medlem
rajrajmfs avatar
1.Kommer det att krävas ytterligare en större dos tjo imorgon pga av den långa halveringstiden på diazepam?

- Troligtvis

3. Är det något utöver det vanliga som är värt att testa? Och hur mycket mer (om man jämför med en go&fet lina i snoken som tjackar igång mig i vanliga fall) ska man helst bomba? Dubbla den linan? tre dubbla?

- Bomba+snorta tar dig inte till några nya höjder, men det gör ruset lite annorlunda. Jag uppskattar ett oralt rus mer än ett nasalt.
Bomba dubbelt så mycket, runt ~30 min före du snortar.
Citera
2014-06-19, 11:25
Medlem
Kan jag ta amfetamin i samband med pollenmediciner som (Allegra, Loratadin och Nezeril) ?

Verksamma ämnen är:
Fexofenadinhydroklorid
Loratadin
Oximetazolinhydroklorid

Tacksam för svar
Citera
2014-06-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ja, jag vet. Det är sjukt tråkigt, kanske har tagit för låg dos? Det är både på tjack & affe. Verkar som om jag har rätt så hög tröskel?! Lika dant när jag petar i mig en knapp E 220mg. Får ingen redig feeling där heller. wtf

Prova ta större doser nästa gång. Hur intar du det? Nasalt, oralt, rektalt? I min värld är tjack och amfetamin samma sak. Men du kanske menar tjack=kokain? Hur många gånger har du tagit mdma? Det är sällan 220mg i en E, även om försäljaren gärna vill skriva/säga det (av mina erfarenheter iaf), men om du inte känner något av mdma vet jag inte vad som är fel på dig hehe

Citat:
Ursprungligen postat av bananskiva
Kommer det att krävas ytterligare en större dos tjo imorgon pga av den långa halveringstiden på diazepam?

Du kommer inte kunna få ett rent amfetaminrus (då du har benso i kroppen) men jag tycker det är en skön blandning. Du blir pigg, alert, energisk och har samtidigt det där drivet att göra saker tack vare benson.

Citat:
Ursprungligen postat av Briefcase
Kan jag ta amfetamin i samband med pollenmediciner som (Allegra, Loratadin och Nezeril)?

Ja, borde inte vara några problem.
Senast redigerad av HemmaHosMig 2014-06-19 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in