2014-06-07, 15:38
Medlem
upperkatts avatar
For Your Eyes Only. Hyfsad film. 6/10.
Citera
2014-06-07, 15:42
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, en typisk söndagsfilm som kommer att visas till leda på TV6 om något år, förstår inte ens varför jag gick och såg den på bio
Av någon anledning brukar man gå och se filmer på bio som man innerst inne vet att man inte kommer gilla, men man har ändå någon naiv inställning till filmerna, vilket i sig kanske är positivt.
Citera
2014-06-07, 15:45
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Det finns en film till, Ghost in the Shell 2: Innocence. Sen finns ju alltid serien också, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, väl värd att se.

Dreamworks kommer dessutom att göra en live-action version av den första filmen: http://www.theverge.com/2014/1/25/53...-of-snow-white
Får nog ta och se tvåan inom en snar framtid! Serien vet jag inte riktigt om jag orkar med, men ska i alla fall överväga att se den i framtiden. Tvåan ska jag definitivt däremot se någon dag, och om den också är bra ökar nog chanserna att jag ska få för mig att se serien
Citera
2014-06-07, 15:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Av någon anledning brukar man gå och se filmer på bio som man innerst inne vet att man inte kommer gilla, men man har ändå någon naiv inställning till filmerna, vilket i sig kanske är positivt.

Det är ju så, gick ju och såg The Bling Ring på bio för drygt ett år sedan då jag verkligen älskar Lost in Translation och tyckte en del om Somewhere, men filmen var verkligen riktigt jävla dålig och hade hoppats att den skulle vara bra. Samma sak med Non-Stop medan filmer som jag hade trott skulle vara skitdåliga, som senaste 300 som jag också såg på bio var bättre än väntat. Lustigt det där... !

Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Får nog ta och se tvåan inom en snar framtid! Serien vet jag inte riktigt om jag orkar med, men ska i alla fall överväga att se den i framtiden. Tvåan ska jag definitivt däremot se någon dag, och om den också är bra ökar nog chanserna att jag ska få för mig att se serien

Tvåan är bättre i min mening även om första filmen är en klassiker ifrån tonåren.
Citera
2014-06-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ghost in the Shell. Den var inte alls vad jag hade förväntat mig, blev chockad faktiskt hur udda den var (på ett bra sätt). Tankarna fördes till Matrix ganska fort. En solklar 4/5 för mig, underbar film som överraskade mig.

Instämmer i mycket. För mig är ettan klart bäst för övrigt.
Citera
2014-06-07, 16:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Instämmer i mycket. För mig är ettan klart bäst för övrigt.

Funderar på att se om de båda (längesen sist) och jämföra de två med varandra rättvist, men minns att tvåan var riktigt bra.
Citera
2014-06-07, 16:18
Medlem
Citat:
Funderar på att se om de båda (längesen sist) och jämföra de två med varandra rättvist, men minns att tvåan var riktigt bra.

Kommenterade den i asiatiska filmtråden, den går inte hem hos mig. Minns tvåan som knappt godkänd, inte mer än så.
Citera
2014-06-07, 16:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kommenterade den i asiatiska filmtråden, den går inte hem hos mig. Minns tvåan som knappt godkänd, inte mer än så.

Såg det men glömde att svara på det, drar hem första filmen i 1080 nu.
Citera
2014-06-07, 16:21
Medlem
Citat:
Såg det men glömde att svara på det, drar hem första filmen i 1080 nu.

Soundtracket! Måste säga det en gång till. Ett av de som satt mest spår i minnet på mig av alla soundtracks jag hört.
Citera
2014-06-07, 16:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Soundtracket! Måste säga det en gång till. Ett av de som satt mest spår i minnet på mig av alla soundtracks jag hört.

Jovisst, otroligt bra soundtrack som du skriver!
Citera
2014-06-07, 17:57
Medlem
Fjantors avatar
Avverkade nyss Iron Man 3...
Tycker nog att det är den bästa i serien..
Bra med spänning och grymt snygga effekter...
Citera
2014-06-07, 18:22
Medlem
Paranoia (2013) Mycket bra och "mysig" thriller. Ibland kändes det som det var lite för mycket teknik för min smak, men förövrigt var det en rätt intressant och spännande handling. Liam hemsworth var lysande i huvudrollen. 7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in