2014-06-07, 01:37
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mja, bra det då Green Lantern var bättre än Prometheus!
Inte sett Green..så ska väl egentligen inte säga något, men jag tvivlar. Gillade Prometheus en hel del faktiskt när jag såg den, dock ingen film som lämnat några större avtryck så här i efterhand.
Citera
2014-06-07, 01:49
Medlem
Sandor slash Ida

Inte märkvärdigt bra. jag är nog felåldersgrupp. 2-3/5.
Citera
2014-06-07, 03:25
Medlem
Punklivs avatar
The Art of the Steal (2013)

Jag gick in med låga förväntningar och det var nog bra. Skämten är allt som oftast riktigt dåliga, totalt värdelösa, och skådespelet brister hos Baruchel och Dillon. Men filmen är ändå underhållande och enkel att titta på, hyfsat spännande och en ganska intressant handling.

Den hade kunnat få en svag trea, men det är omöjligt med tanke på hur mycket jag störde mig på Matt Dillon, han blev kassare och kassare ju längre filmen gick. Han förstörde den för mig. Annars är den godkänd.

2/5
Citera
2014-06-07, 04:37
Medlem
Alien för femtioelfte gången. Ser den ett par gånger per år, mest för att dregla åt den perfekta scenografin.
Citera
2014-06-07, 04:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Sandor slash Ida

Inte märkvärdigt bra. jag är nog felåldersgrupp. 2-3/5.

Läste boken ett par gånger då jag var mellan 13-14 år, filmen är dock rätt blev och tråkig.
Citera
2014-06-07, 05:45
Medlem
Soulsurfers avatar
Ghost in the Shell. Den var inte alls vad jag hade förväntat mig, blev chockad faktiskt hur udda den var (på ett bra sätt). Tankarna fördes till Matrix ganska fort. En solklar 4/5 för mig, underbar film som överraskade mig.
Citera
2014-06-07, 07:20
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ghost in the Shell. Den var inte alls vad jag hade förväntat mig, blev chockad faktiskt hur udda den var (på ett bra sätt). Tankarna fördes till Matrix ganska fort. En solklar 4/5 för mig, underbar film som överraskade mig.
Det finns en film till, Ghost in the Shell 2: Innocence. Sen finns ju alltid serien också, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, väl värd att se.

Dreamworks kommer dessutom att göra en live-action version av den första filmen: http://www.theverge.com/2014/1/25/53...-of-snow-white
Citera
2014-06-07, 08:28
Medlem
Tvonds avatar
Prisoners http://www.imdb.com/title/tt1392214/?ref_=nv_sr_1 Riktigt bra film där både Jackman och Gyllenhall gör en fin prestation, spännande rakt igenom en av 2013 års bästa film i mitt tycke Betyg 8/10
Citera
2014-06-07, 11:25
Medlem
Cottage Country (2013)

Todd (Tyler Labine) tar med sig sin flickvän, Cammie (Malin Åkerman), ut till familjens stuga vid sjön för det perfekta frieriet. Tyvärr dyker Todds otrevliga bror och flickvän upp och helgen blir inte riktigt som Todd tänkt sig. Filmen påminner lite om Very bad things men är inte alls lika bra. Mycket svart humor och skruvade våldsscener. Men karaktärerna känns ointressanta och filmen får inget lyft.
Det blir bara 3 av 10 i betyg!
Citera
2014-06-07, 14:34
Medlem
Mattelols avatar
Non-Stop (2014)

Jag var relativt trött igår och ville inte se en tung film så det fick bli denna. Trots att jag hade ganska låga förväntningar, främst beroende på omslaget där Liam Neeson hoppar med en pistol (hur många liknande omslag har det egentligen gjorts? En miljon?), så måste jag säga att filmen var klart godkänd för att vara en actionrulle.

Filmen utspelar sig på ett flygplan där Bill Marks arbetar som Air Marshal när han får ett hot levererat till sin mobil om att en passagerare på planet kommer dö var tjugonde minut om inte en viss summa överförs till ett konto...

Skådespeleriet är väl filmens svagaste del då handlingen är relativt intressant och inte helt lätt att förutspå, allra minst motivet bakom alltihop som var filmens mest lyckade punkt enligt mig. Liam Neeson gör ju samma roll som han gjort i ett antal filmer och det finns ingen direkt variation i skådespeleriet. Julian Moore tillför egentligen ingenting till filmen och hennes karaktär känns inte trovärdig då den verkar ta hela situationen med en klackspark, trots att det kan innebära döden. Bäst skådespeleri levererar Scoot McNairy.

Som actionfilm en seg söndagskväll duger den absolut, men inte mer än så.

6.5/10
Citera
2014-06-07, 15:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Non-Stop (2014)

Som actionfilm en seg söndagskväll duger den absolut, men inte mer än så.

6.5/10

Ja, en typisk söndagsfilm som kommer att visas till leda på TV6 om något år, förstår inte ens varför jag gick och såg den på bio, Neeson har ju blivit en föredetting nu men någonstans inom mig hoppades jag att den skulle vara bra.
Citera
2014-06-07, 15:31
Medlem
Now And Then (1995) Hmm kan ha varit för att jag hade höga förväntningar på denna filmen, men jag tyckte den var lite småtråkig faktiskt. Hade nog varit mycket bättre om jag hade sett den som barn också. Den sista kvarten ungefär däremot så blev den riktigt bra och djupare, det gillade jag. 6/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in