Non-Stop (2014)
Jag var relativt trött igår och ville inte se en tung film så det fick bli denna. Trots att jag hade ganska låga förväntningar, främst beroende på omslaget där Liam Neeson hoppar med en pistol (hur många liknande omslag har det egentligen gjorts? En miljon?), så måste jag säga att filmen var klart godkänd för att vara en actionrulle.
Filmen utspelar sig på ett flygplan där Bill Marks arbetar som Air Marshal när han får ett hot levererat till sin mobil om att en passagerare på planet kommer dö var tjugonde minut om inte en viss summa överförs till ett konto...
Skådespeleriet är väl filmens svagaste del då handlingen är relativt intressant och inte helt lätt att förutspå, allra minst motivet bakom alltihop som var filmens mest lyckade punkt enligt mig. Liam Neeson gör ju samma roll som han gjort i ett antal filmer och det finns ingen direkt variation i skådespeleriet. Julian Moore tillför egentligen ingenting till filmen och hennes karaktär känns inte trovärdig då den verkar ta hela situationen med en klackspark, trots att det kan innebära döden. Bäst skådespeleri levererar Scoot McNairy.
Som actionfilm en seg söndagskväll duger den absolut, men inte mer än så.
6.5/10