Tänkte att jag skulle ge ungraren Béla Tarr en chans. Vad ska man säga... En idé sprungen ur en anekdot om Nietzsche och en häst, och sedan ett ytterst fåtal händelser utspridda över 146 långa minuter. De långa tagningarna där vi får följa bonden och hans dotter arbeta runt gården och i hemmet känns mer koreograferade än verkliga. Den ständigt förebådande musiken håller en spänd tills man ganska tidigt inser att ingenting kommer att hända. Jag är allt för långsamt tempo i filmer, om de får det att fungera, men den här filmen är rent ut sagt tråkig. Potatisätandet var först rätt så gripande på ett kargt och hårt sätt, men efter ännu några gånger blir det bara tråkigt att sitta och titta på när två bönder smaskar. Ja jag förstår att även det fyller en roll i handlingen, men vem fan bryr sig. Eller inzoomningen på dottern när hon sitter uppgiven i fönstret. Man ser att kameran sakta börjar zooma... Okej, tänker man, nu ska jag sitta här i minst en minut och vänta på nästa scen. Det känns som att en filmstudent på en folkhögskola har gjort den här filmen.
Saving Private Ryan(1998)
Detta var helt klart en bra rulle och bland de bästa jag sett på ett tag. Filmen handlar då en grupp soldater under D-day som får ett uppdrag att ta hem en soldat vars bröder är döda. Givetvis är soldaten bakom fiendens linjer.
Jag tyckte som sagt att filmen var jättebra. Den var verkligen häftig och jag sögs in i den totalt. Tom Hanks tyckte jag var bäst ( skall dock erkännas att jag inte tänkte så mycket på skådespelarna, blev så pass uppslukad att jag inte tänkte på det, eller hur man ska säga).
En film jag rekommenderar till alla som inte har sett den. 3.5/5
Kunde inte ens ta en mördardocka speciellt seriöst när jag var en liten grabb och hyrde mina skräckfilmer. Så den serien har aldrig varit min favorit. Fanns så mycket mer brutala mördare. Hade ju liksom redan Texas Chainsaw Massacre, Friday the 13th, Halloween, Nightmare on Elm Street, Hellraiser och alla de andra redan då.
Curse of Chucky var ganska förutsägbar och kom inte med något fräscht, kändes som en slasher från nittiotalet. heh, ganska utdaterad allstå.
Väldigt bra film! Gillade skådespeleriet otroligt mycket. Ingen var dålig i min mening, barnen spelade förvånansvärt bra.. men jag måste ge Patrick Wilson ett stort plus för bästa insatsen.
Filmen var snyggt filmad och musiken var väldigt smart utvald tycker jag.
4/5
EDIT: Gillar hur filmen slutade :
Gillar att inga dog i filmen och att det slutade lyckligt. Väldigt få skräckfilmer gör ju det
Unik film som jag inte alls hade väntat mig. Vet dock inte om jag gillar denna bättre än Prince of Darkness, men betyget för denna blir också 3/5. Tyckte inte om skådespelerskan som spelade Styles tror jag; fick inget vidare intryck av henne kändes det som samt att personkemin mellan henne och Neill inte var den bästa (Sam Neill var dock bra) och filmen blev lite väl rörig för mig ibland likt Prince of Darkness. Är då inget stort skräckfan skall tilläggas, men jag gillade trilogin! Alla filmer var sevärda och bra, även fast jag tyckte PoD samt ItMoM var rätt röriga och konstiga filmer, dock var The Thing ett mästerverk för mig.
Gillade "monstrena" man fick se, de påminde om The Thing och de var faktiskt rätt läskigt gjorda. Gillade också cyklistscenen, den var cool! Rockmusiken var också lite häftig.
Senast redigerad av Soulsurfer 2013-10-19 kl. 08:30.
The Internship
Riktig jävla dynga. Orkade inte ens se igenom skiten. 1/10
This is the end
Jag gillar konceptet av humorn. Jag tycker dock att det är lite för extremt och överdrivet med en '' apokalyps ''. Kunde de inte istället vara insnöade eller något?
Helt galen exploitations-rulle! Rutger Hauer som luffare som har en dröm om att bli trädgårdsmästare. Han vandrar runt i en stad och ser den fullkomligt terroriseras av ligisiter och väljer då att ta saken i egna händer så han köper en hagelbössa och börjar "rensa upp". Han är hur skön som helst och filmen är minst sagt underhållande.
Jag såg igår kväll filmen Insomnia från 2002, med bl.a. Al Pacino och Robin Williams.
Och måste säga att detta var en av dom bästa action filmer jag någonsin sätt! Pacino spelade så jävla bra i filmen, och det hände saker hela tiden, det var spännande!
Vill inte berätta för mycket, men tro mig, filmen är värd att se!
En väldigt fin film med otroliga vintermiljöer och ett underbart soundtrack. Robert Redford i huvudrollen som Jeremiah Johnson och han gör iom denna en utav sina absoluta bästa insatser enligt mig. Riktigt häftig och intressant karaktär i ett annars högst medryckande westernäventyr där vi följer Johnson's färd genom landskapet vinter efter vinter. Han stöter på flera människor han bekantar sig och knyter band med på vägen. Två av dessa är en pojke som följer med honom och en indiansk kvinna som han tvingas gifta sig med. De tre blir goda vänner och lever tillsammans under en tid. Både kvinnan och pojken blir dock mördade och Johnson ger sig ut i hämndaktioner. Är man ute efter action och pang, pang är denna kanske inte att föredra i förstahand även om den innehåller en hel del fighter och fart. Det är framförallt äventyret som är maffigt att se och Johnson's liv dag för dag. Även Will Geer spelar en roll som "Bear Claw", vilken Johnson tidigt möter på i filmen. Jag gillade Nevada Smith med Steve McQueen en hel del och denna liknar den en hel del faktiskt. Jeremiah Johnson är en väldigt välgjord och snygg film med mycket känslor, vänskap och underbara miljöer. Tåls definitivt att ses fler gånger, vilket jag säkerligen kommer göra i framtiden. Tror kanske också den växer då.
Jag såg nyss den 2:an delen av Film serien Underworld Evolution. filmen får 8.5/10 av mig, tyckte den var sevärd fin Kompositionen får 10/10 jag älskar sånt. Diggar Skådespelerskan Kate Beckinsale som är så fruktansvärt snygg i huvudrollen. Tyckte fighten på slutet var lite långtråkig....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!