Hade inga problem med att bortse ifrån det då jag uppskattade helheten och filmen för vad den var. Kanske var lite väl formad av upplevelsen då jag såg den på bio då jag gick spontant och såg den utan större vetskap om den, men blev en av mina bästa bioupplevelser ifrån förra året tillsammans med Only God Forgives med mig och fyra andra i salongen.
Och jag såg den på min Ipad, lite mindre känsla då. Men sådana här filmer går det bra ändå tycker jag. Jag vill ju inte se nya Godzilla t.e.x. på en tio tums skärm....
Och jag såg den på min Ipad, lite mindre känsla då. Men sådana här filmer går det bra ändå tycker jag. Jag vill ju inte se nya Godzilla t.e.x. på en tio tums skärm....
Hehe, nej, Godzilla ska nog med all säkerhet upplevas på bio för bästa möjliga känsla!
Riktigt stark film, precis som jag gillar det. Hade höga förväntningar på denna filmen redan innan, och de infriades verkligen. Hjärtskärande vacker och uppbyggd på ett underbart sätt. Underbar musik och briljant skådespel, jag är såld. Konceptet med flera visst skilda historier, som på något sätt hänger ihop med varandra har använts flitigt på senare tiden - jag har alltid gillat det, men det har kommit ut allt fler filmer som misslyckats med det. Disconnect är farligt bra och använder konceptet helt rätt.
Det bästa med denna filmen måste nästan vara att man inte valt att göra ett uppenbart och klyschigt slut - utan istället lämnat historierna i deras mest miserabla statusar där det inte finns något ljus kvar i tunneln - riktigt, riktigt snyggt gjort.
Betyget är svårt, det ligger mellan en sjua och en åtta - kan inte bestämma mig för tillfället då jag blev så otroligt berörd av filmen att jag inte riktigt kan vara objektiv. 7-8/10 sätter jag för tillfället.
EDIT:
3000 inlägg
Senast redigerad av saggesaliv 2014-05-17 kl. 20:19.
Hehe, nej, Godzilla ska nog med all säkerhet upplevas på bio för bästa möjliga känsla!
Snälla sig att du ser den i 2D, tror fan att 3D:n var lite utav det som gjorde att jag inte uppskattade filmen första gången. När jag såg den igen igår i 2D gillade jag filmen så mycket mer för vad den var och varför den gjorde som den gjorde.
Även ifall jag hade lite små problem med den...
Snälla sig att du ser den i 2D, tror fan att 3D:n var lite utav det som gjorde att jag inte uppskattade filmen första gången. När jag såg den igen igår i 2D gillade jag filmen så mycket mer för vad den var och varför den gjorde som den gjorde.
Även ifall jag hade lite små problem med den...
Blir tyvärr i 3D, ska se Locke innan och alla 2D-visningar gick tidigt på dagen så det passande inte överens med mitt schema.
Min favoritfilm med Bale tätt följt av American Psycho.
Det var länge sedan jag såg den men vad jag minns så var den lite väl grå och något långsam? Jag får nog se om filmen för ett färskare omdöme.
Jag lovade Rakii att jag skulle se Wolf Creek igår men av flera anledningar blev det istället Remember the Titans (2000). Det blev denna rulle främst av nostalgiska skäl då jag vet att jag gillade den som yngre och den hade inte setts på många, många år.
Slutsatsen är som följer att jag gillar den starkt än idag. Bitvis är den något för smörig och förutsägbar men jag gillar ändå den övergripande känslan och budskapet. Denzel gör en bra om än inte jättekrävande roll och Will Patton är... Will Paton. Hayden Panettiere är lika dålig som i vuxen ålder, lyckligtvis har hon ingen större roll.
7.5/10
Min återkommande insikt att år 2000 samt kringliggande var en fantastiskt tid för film fortsätter att... återkomma.
Wolf Creek får bli på måndag!
Senast redigerad av Mattelol 2014-05-17 kl. 23:10.
Väldigt trevlig liten animerad film som föll mig i smaken perfekt. Animationerna är sådär lätta och genuina som jag gillar att se hos animerade filmer. Väldigt intressant story också, för att vara en animerad film. Nakna kvinnor, vapen, mord, sex, alkohol och knark - i en animerad film - detta gillar jag. Snygg musik i den är ett stort plus i kanten. Min favoritscen är definitivt den där Chico drömmer en psykadelisk dröm om New York, fantastisk. En annan favorit är den i början där en slisk kör in i ett skyltfönster och bildelar flyger i slow-motion åt alla håll - underbart.
Jag kan därmed konstatera att 2010 är ett av de starkaste animerade åren från 2010-talet - vi har Toy Story 3, The Illusionist, En katt i Paris, Draktränaren, Dumma Mej, Trassel och nu även den underbara Chico & Rita - alla riktigt bra filmer.
7/10.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-05-17 kl. 23:27.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!