2014-04-26, 14:58
Medlem
Office Space

Gillar den här typen av filmer när man känner sig nere, bara att kolla och flyta med. Bottle Rocket vibes!
Citera
2014-04-26, 16:49
Medlem
serotonins avatar
What Ever Happened to Baby Jane? (1962)

Som barn var Baby Jane en firad stjärna, hon uppträdde med sin pappa och var älskad av publiken. Bortskämd och jävlig var hon också. Som vuxen fick hon dock finna sig i att stå i skuggan av sin syster Blanche som var en firad skådespelerska, något hon absolut inte gillade. Spriten blev hennes tröst.

Nu är Baby Jane och Blanche gamla och bor tillsammans i ett hus, Blanche är rullstolsbunden efter en bilolycka och Baby Jane är, milt uttryckt, inte speciellt snäll mot sin stackars syster.

Bette Davis spelar Jane och Joan Crawford Blanche. I verkligheten avskydde de varann som pesten och man kan undra varför Crawford tackade ja till rollen, men hon kanske behövde en hit på ålderns höst.

Hade hört en del gott om filmen, men blev lite besviken då jag fann den småtrist. Bette Davis lyser dock starkt i huvudrollen och är den stora behållningen.

5.5/10

http://www.imdb.com/title/tt0056687/?ref_=nv_sr_1

edit; filmen andas svag Hitchcock tycker jag så är ni fans av den mannen kan ni kanske uppskatta den mer än jag. Fast jag gillar iofs också en del av Hitchcock och kunde trots det inte gilla den här.

edit II, fan vad dåligt jag skriver idag. Är bakfull som en jävla gris och kan varken tänka eller formulera mig.
Senast redigerad av serotonin 2014-04-26 kl. 17:02.
Citera
2014-04-26, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Hatfields & Mccoys
En blodig strid mellan två familjer strax efter Amerikanska inbördeskriget.

Såg den igår. Grymt intensiv berättelse som visar hur girighet och så kallad ära kan ge en människa en oändlig smak för blod. Galet att man inte har hört talas om dom tidigare.

Nu är jag inte säker på detaljerna om de faktiska händelserna, men jag älskade hur de beskrev Hatfields i serien. De beskrevs mer omtänksamma och förstående medans Mccoys kändes mer kallblodiga. Nu vet jag att en man inte talade för hela deras familjer eftersom båda sidor hade sina okontrollerade ruttna ägg. Vilket leder mig till min nästa punkt som jag gillade. Grejen med att ha en konflikt som blöder över till nästa generation är det som fick det att gå ur kontroll. Barnen visste inte ens varför de slogs, allt de visste var att den andra familjen var i andra änden av tunneln och behövde göras något åt.
Det är vad deras fader lärde dem. Eftersom det var elden som de trodde att de såg mellan deras fäder - barnens förfäder. Ord förvrängs och hat skapas från tomma intet.

Det är just varför jag anser att ingen kunde vinna. För båda familjerna hade förlorat för mycket.

7.9/10.

Det är en grym western och är där uppe och nosar bland de bästa miniserierna i genren som Lonesome Dove och Into The West..
Citera
2014-04-26, 20:22
Medlem
upperkatts avatar
Husbands and Wives. Väldigt bra film. 7/10.
Citera
2014-04-26, 22:30
Medlem
Evil Dead 2

Mycket bra, bättre än ettan. Lite jobbigt med skriken. 4-5/5.
Citera
2014-04-26, 22:38
Medlem
MrSvarts avatar
85 mineter av sen dog streamen 100åringen som klev ut genom fönstret och försvann

För o va svenskt var det bra, passar väl om man har små barn/syskon en fredagkväll med popkorn o coca cola. Men det var inget att hurra för.
Lite tråkigt att ja inte fick se slutet, men jag har läst boken så jag vet ändå.
Citera
2014-04-26, 22:43
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

The Nut Job (2014)

Den självständige ekorren Surly blir bannlyst från sin park och blir tvungen att försöka överleva i staden. Tursamt nog springer han på en sak som kan rädda honom och de andra djuren i parken, Maurys nötaffär.

This movie was total nuts!
Hey om denna filmen får slänga in nöt skämt sådär random här och där så har jag också rätt till det! Skämt och sidan så var detta som en blandning mellan Over the Hedge och The Bank Job, däremot är det två bättre filmer som jag skulle rekommendera i första taget innan man ser denna.
Det roliga är att under filmens gång när de försöker sno nötterna så pågår en annan film om ett gäng rånare som sak råna banken sidan om och har en "butik" sidan om som de gräver till banken mot. Precis som i The Bank Job. Det hade ingenting med huvudhandlingen att göra men dem ger effekt mot varandra, framför allt i slutet.
Sedan handlingen där djuren försöker sno nötter är ungefär samma upplägg som Over the Edge, bara det att den filmen var mer underhållande, roligare och hade mer intressanta karaktärer.

Sedan måste jag bara nämna att karaktärerna dansar gangnam style. Varför vet jag inte, men låten spelas också under eftertexterna där alla djuren och människorna dansar till den samtidigt som självaste Psy som en animerad gubbe är med. Jag lovar och svär, en animerad Psy dansar gangnam style i slutet utav denna filmen.
Jag vet inte varför och vad skämtet egentligen ska vara, men ytters märkligt kom det av sig som. Dessutom tror jag filmen utspelar sig under 60-talet, så hur vet dem ens vad gangnam style är, och varför existerar låten ens då? Eller så överanalyserar jag det som vanligt igen...

Animationen var hyfsad bra. För 2014 kanske den kunde varit något bättre, men i det stora hela var den bra och rösterna passade tyckte jag.
Will Arnett som huvudpersonen var ju klart favoriten och den bästa utav hela högen. Hans karisma och insats åt det hela gjorde rollen och han var lätt det mest underhållande med det hela. Dessvärre så är inte karaktärerna lika intressanta som rösterna i sig. Liam Neeson som Raccoon är bara intressant på grund av att det är Liam Neeson, Brendan Fraser som Grayson var 50-50 och sedan gjorde inte de andra karaktärerna så mycket på mig där det mer var rösterna som gjorde jobbet.

I sin helhet en okej film. Animationen var bra, Will Arnett i huvudrollen var bra och filmens höjdpunkt. Men sedan var där inte mycket mer. Den kunde bli lite tråkig med jämna mellanrum faktiskt, manuset var ganska så tamt då det egentligen bara är från två andra bättre filmer. Slå på Over the Hedge eller The Bank Job så får ni samma film fast bättre.
Med detta har jag nu sett 3 filmer denna månaden som har haft Liam Neeson i sig, och hade jag sett Ponyo med amerikanska röster hade det varit 4. Jag antar detta är Liam Neeson månaden också utav ren slump!

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1821658/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=fq4qP2oSpIA
Citera
2014-04-27, 00:17
Medlem
[complex]s avatar
The perks of being a wallflower...
Såg tidigare ikväll.

Rätt bra film då jag valde den lite random.
Hade rätt högt betyg på imdb.
Citera
2014-04-27, 00:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
The perks of being a wallflower...
Såg tidigare ikväll.

Ett utav få exempel där filmen är bättre än boken.
Citera
2014-04-27, 01:14
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Foodfight! (2012)

Dex, en superdog detektiv, är lagen i det land när världens mest kända varumärkena tar på de onda krafterna och den djävulska Brand X.

Historian bakom hela filmen började 2002 när filmen fortfarande var under progression så stals hårddisken där all animation var. Så man var tvungen att starta om hela filmen från start. Efter det har man satt nya datum där den först skulle komma ut 2003 sedan 2005 sedan 2009, tre år som den inte ens släpptes på. För att rädda filmen totalt från bankrutt så sålde man filmen till olika marknadsföretag som kunde supporta och ge filmen dess pengar för att kunna slutföras. Där av känns filmen som en enda stor product placement från början till slut.
Det visar att filmskaparna har haft ett helvete rent ut sagt när de gjort den här filmen, men låt oss alla vara ärliga här. Det hade varit bättre för dem om de bara släppte projektet totalt, för detta är första klass skit.

Detta måste vara utan tvekan DEN sämsta animerade filmen jag någonsin sett. Där var ingenting som var ens mediokert. Allting sög.
Låt oss lägga korten på borden. Animationen suger, ja detta är ren fakta. Men jösses Toy Story från 1995, den första dataanimerade långfilmen har bättre animation än vad denna har. Det är riktigt pinsamt att se animationen i denna när de använder samma rörelser hela tiden och använder samma karaktärer i bakgrunden och samma klipp om och om igen.
65 Miljoner, jag skojar inte. 65 miljoner dollar kostade att göra filmen, vart fan kom alla dessa pengarna ifrån? Men som Doug Walker sa i hans recension. Det kvittar om denna filmen hade kostat 65 miljoner eller 65 kronor, detta är ingen produkt man bör vara stolt över och animationen suger fortfarande vare sig vilken budget den hade haft.

Karaktärerna är skit jobbiga, där är inte en enda som är hållbar. Folk pratar i mun på varandra, designen på över hälften av dem är gjorda för att se så äckliga ut som möjligt och de står aldrig stilla. Vilket vi åter igen kommer in på animationen. Någonting har gått käft rätt åt helvete då där inte är en enda karaktär i filmen som står stilla. De rör på armarna och benen hela tiden varje gång de står stilla eller pratar för den delen. Allting rör på sig värre än en AD/HD person.
Rösterna är också något jag undrar vad poängen med det hela var. Charlie Sheen, Hilary Duff, Wayne Brady, Chris Kattan, Eva Longoria och Christopher Lloyd. Detta är kända personer och hur de ens är med i filmen har jag noll susning över, kanske där 65 miljoner gick till? Dessutom är karaktären Christopher Lloyd gör bara med i 3 scener och är med max 2 minuter totalt, så varför ens ha Christopher Lloyd i den rollen?

Handlingen är också bara snodd rakt av från Barb Wire som i sin tur är snodd från Casablanca. Tänk på det, en barnfilm där handlingen är från Barb Wire. Men att detta ska vara för barn har jag svårt att se och tänka.
Där är fullt med sex skämt i den där en tjej har väldigt provocerande kläder samtidigt som filmen dödar en del karaktärer. Vilken fantastisk barnfilm för barn! Sex skämt och personer som dör, herregud är inte det vad som saknades i Toy Story filmerna eller How to Train Your Dragon? Personer som dör... Vad fan är denna filmens problem!?
Sist men inte minst, dialogerna. Jösses detta är några av de sämsta dialogerna jag satt igenom, värre än Walking with Dinosaurs som jag såg igår. Vartenda replik Dex säger avslutas med någon konstig mat pun eller puns generellt. Men allting han säger har inget syfte eller fattar tycke. Där är ingen mening bakom replikerna eller förnuft. Men det är inte bara Dex, det är hela filmen. Vartenda dialog som sägs är förbluffande dåligt, jag menar verkligen det.

I sin helhet så skojar jag inte nu. Detta är för mig utan tvekan i min topp 5 sämsta filmer någonsin. Jag överdriver inte när jag säger att detta är skit rakt av och där finns absolut ingenting att avnjuta av här.
Jag trodde det skulle vara möjligtvis en skrattretande dålig film i samma anda som The Room eller Birdemic, men nej detta är ingen sådan film. Den är bara skit kass rakt av.
Animationen är den sämsta jag har sett, karaktärerna är några av de jobbigaste jag har sett, rösterna är några av de mest opassande rösterna jag hört och handlingen är ytters märklig.
Jag älskar film, jag älskar animerade filmer. Detta är en sådan film som verkligen förstör resten utav industrin och animation filmerna överlag.
Jag skäms över att vi har en sådan här produkt i filmindustrin.

0 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0249516/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=uROQ9nplxIY

Liten sammanfattning då som med alla mina projekt.
Den här gången gick det värst till. Jag fick sett en hel del dåliga filmer och för första gången kortade jag ner filmerna och ansåg att det inte skulle funka i långändan. Vilket var ett klokt beslut. Det finns en anledning till varför filmerna var så obskyra som dem var, de var så pass dåliga att ingen bör se dem. Jag fick till och med sett en av de sämsta filmerna jag någonsin sett i hela mitt liv... Det borde ju säga en sak i alla fall.
Den bästa jag fick sett var medioker och fick 2/5, vilket intygar på att filmerna jag såg inte alls var några höjdare och det kloka beslutet var att sluta i förväg och på god tid. Jag är själv chockad att jag ens fortsatte så här långt.
Med andra ord, håll er borta från dessa filmerna och håll er till de mer kända animerade filmerna då dem faktiskt är så mycket bättre.
Här kommer en rakning på filmerna:

Arthur and the Invisibles (2006) 2/5
Arthur 3: The War of the Two Worlds (2010) 2/5
The Nut Job (2014) 2/5
The Smurfs (2011) 2/5
Alvin and the Chipmunks (2007) 2/5
Khumba (2013) 2/5
Zambezia (2012) 2/5
G-Force (2009) 2/5
Barnyard (2006) 2/5
Everyone's Hero (2006) 2/5
The Pirates Who Don't Do Anything: A VeggieTales Movie (2008) 2/5
Jonah: A VeggieTales Movie (2002) 2/5

The Smurfs 2 (2013) 1.5/5
Animals United (2010) 1.5/5
Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel (2009) 1.5/5
Yogi Bear (2010) 1.5/5
Happily N'Ever After (2006) 1.5/5
Walking with Dinosaurs 3D (2013) 1.5/5
Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked (2011) 1.5/5
Arthur and the Revenge of Maltazard (2009) 1.5/5
Casper's Scare School (2006) 1.5/5
The Magic Roundabout (2005) 1.5/5
The Reef 2: High Tide (2012) 1.5/5
Shark Bait (2006) 1.5/5
Casper Meets Wendy (1998) 1.5/5
Casper: A Spirited Beginning (1997) 1.5/5
Casper's Haunted Christmas (2000) 1.5/5

Donkey Xote (2007) 1/5

Happily N'Ever After 2 (2009) 0.5/5

Foodfight! (2012) 0/5

Nu blir det tillbaka till det reguljära filmtittandet, men först beta av lite nya filmer som kommit ut under tiden jag haft detta projektet.
Senast redigerad av Lotso 2014-04-27 kl. 01:20.
Citera
2014-04-27, 01:33
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ett utav få exempel där filmen är bättre än boken.

Ok
Det var en bra film.
Visste inte ens att den var baserad på en bok. Thnx.
Senast redigerad av [complex] 2014-04-27 kl. 01:36.
Citera
2014-04-27, 01:40
Medlem
serotonins avatar
Three Days of the Condor (1975)

Robert Redford är en CIA-anställd som hamnar i onåd hos firman efter att ha avslöjat en hemlig plan. Huvudskurk som jagar honom: coola Max von Sydow. Problem: filmen börjar bra men segar till sig och blir inte så spännande som den borde. Faye Dunaway är med på ett hörn också och bidrar med... ja inte med speciellt mycket mer än att bete sig ologiskt i några av filmens tristaste scener. Ännu en besvikelse som jag trodde skulle vara bra - april har inte varit en bra filmmånad.

5/10

http://www.imdb.com/title/tt0073802/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in