2014-06-07, 21:12
Medlem
Mystiqes avatar
Igår såg jag filmen Rob the Mob (2014) och hade inte stora förväntningar om det...men jag hade fel och var helt okey att se på den.

Vet ej hur pass mycket som är sant i filmen men det gav mig goda skratt hela kvällen

Storyn handlar om ett par crackhead där enna fick briljant ide att råna självaste maffian.

Ger den 6.5/10

Citera
2014-06-07, 21:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Igår såg jag filmen Rob the Mob (2014) och hade inte stora förväntningar om det...men jag hade fel och var helt okey att se på den.

Vet ej hur pass mycket som är sant i filmen men det gav mig goda skratt hela kvällen

Storyn handlar om ett par crackhead där enna fick briljant ide att råna självaste maffian.

Ger den 6.5/10

Jag började se Rob the Mob i torsdags och tänkte se klart de nu. Blev verkligen positivt överraskad. Raymond De Felitta är en intressant regissör och många av hans filmer utspelas i lite annorlunda New York locations som Long Island, City Island etc. Har bara tidigare sett City Island (2009) av De Felitta, också den med Andy Garcia.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2014-06-07 kl. 21:33.
Citera
2014-06-07, 21:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag började se Rob the Mob i torsdags och tänkte se klart de nu. Blev verkligen positivt överraskad. Raymond De Felitta är en intressant regissör och många av hans filmer utspelas eller har connection till Long Island (lite ovanlig New York location). Har bara tidigare sett City Island (2009) av De Felitta, också den med Andy Garcia.

Ska se den någon dag framöver mestadels för jag verkligen gillar Michael Pitt!
Citera
2014-06-07, 21:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska se den någon dag framöver mestadels för jag verkligen gillar Michael Pitt!
Ja han är också en favorit hos mig. Han har talangen och looken för att vara en leading man i Hollywood, men jag gillar hans skådespelarintegritet och att han i första hand verkar välja intressanta projekt. Han är lite av en doldis.
Citera
2014-06-07, 22:05
Medlem
Punklivs avatar
Violent Cop (1989)

Underbar film av Kitano. Den är brutal, stenhård och grym. Har tyvärr inte den där speciella känslan som t.ex Hana-bi eller Sonatine, men de kom ju några år senare.

Bra story, bra våld, bra skådespel. Kitano är bäst!

4/5
Citera
2014-06-07, 22:25
Medlem
Girl Next Door (2004) Här förväntade jag mig en supertöntig film a la american pie eller nåt, men oj det här var totalt annorlunda än jag hade trott! En mycket bra och väldigt annorlunda high school-film. Egentligen tycker jag det var lite synd att porr-grejen tog över andra halvan av filmen (slutet var dessutom nästan fööör cheesy och jag är oftast stort fan av äckligt lyckliga slut) men visst det höll filmen "spännande" så why not. Grymt bra skådisar. 7/10
Citera
2014-06-07, 22:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja han är också en favorit hos mig. Han har talangen och looken för att vara en leading man i Hollywood, men jag gillar hans skådespelarintegritet och att han i första hand verkar välja intressanta projekt. Han är lite av en doldis.

Ja, han har varit en favorit hos mig lika länge som Ryan Gosling då jag såg de samtidigt i Murder by Numbers, upptäckte båda dom genom den filmen och sen såg jag The Dreamers av Bertolucci något år senare, följde upp med Last Days och på den vägen är det. Lyssnade en del på hans band Pagoda för en del år sedan också, håller med om att han är en doldis som fick sig ett uppsving med Boardwalk Empire.
Citera
2014-06-07, 22:41
Medlem
Crouching Tiger Hidden Dragon

Skitbra. Trots att jag var lite mosig och nicka till några gånger så var den jättebra och extremt häftig utan att de lägger någon vikt vid det. 5/5.
Citera
2014-06-07, 22:45
Medlem
Knasibass avatar
Think Big med the barbarian brothers. Det är något fint med sådana otroligt barnsliga och dåliga 80-talsrullar. En 5/10 för sitt stora underhållningsvärde.
Citera
2014-06-07, 23:17
Medlem
Fjantors avatar
Ser precis klart Hancock på Trean....

Citera
2014-06-08, 00:02
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Ser precis klart Hancock på Trean....

En väldans underhållande rulle må jag säga!
Citera
2014-06-08, 00:47
Medlem
300 Rise of an Empire

Ljusår ifrån första 300. Vissa scener är ganska coola, men inget mer. Om det inte vore för de scenerna så skulle det bli 1/5. Nu blir det 2/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in