2014-05-05, 10:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Treamz skrev

Efter att ha slagit med Alphan i några veckor har jag insett att jag inte tycker om den. Tycker att den är viktad på ett konstigt sätt. Beställde ett motore speeder 7.2x till min 913D3 istället och kör med den.

Testade du olika skaft i trackman?
Citera
2014-05-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tänkte prova några nya banor nu under sommaren. Vad skulle ni rekommendera för banor i Göteborgs-Hallandsregionen? Halmstad ska vara bra?

Två banor som sticker ut är Vallda och Hills som båda är fantastiska banor, Vallda erbjuder bra linksgolf medan Hills är mer en skogsbana. Båda banorna brukar vara i absolut toppskick. En bana jag tycker är kul att spela är Mölndals GK då den kräver mycket mer taktik och tanke än bara långa slag, i år har de även fått bra ordning på sina greener. Kort och gott en lite annorlunda bana i fin skogsmiljö.

Kungsbacka GKs gamla bana är mycket trevlig och Gräppås är också värt ett besök.

Om vi är så pass långt söder ut som Halmstad håller jag med föregående talare på både Halmstad Norra och Ringenäs.

Massa banor att spela med andra ord!
Citera
2014-05-05, 12:07
Medlem
Oj, nu fick jag att göra.
Vallda och Kungsbacka GK har jag spelat och tyckt om. Kan bli återbesök där om någon medlem jag känner vill spela. Hills känns lite snobbig men den ser ruggigt intressant ut?
Vad har ni för åsikter om Golfarenan i Halmstad som är en träningsanläggning, värt en dag där?

Halmstad Norra är ju omtalad. Ska försöka snacka mig in på en runda där. Ringenäs har jag varit och lunchat på några gånger och den ser intressant ut, dock bara tre 9-hålare?

Falkenbergs GK var för mig lite okänd men har läst att den är bra också.

Gräppås har ett samarbete med klubben jag spelar för. Den blir säkert av. Vad är det för typ av bana och kvalitet?

Tack för tipsen. Fortsätt att ös på med banor och vad ni tycker om de!

Svinga lugnt.
Citera
2014-05-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Tycker du att den hemsidan skriker seriös?

Visst kan detta hjälpa. Och många kan bygga längder på att börja svinga med lite motvikt men även lite lättare klubbor. Jag brukar tipsa om at börja svinga med en siktpinne, börja lugnt och öka successivt tills du är på full spruta. Sen går du på en vanlig klubba och gör samma sak, sen gärna en driver och avslutar att göra det med dubbla klubbor eller en viktas klubba - det ger resultat i längd, visst. Tyvärr hittar jag ingen information om skaderisk eller genomförande när jag skummar igenom den.

Bäst är ändå "Jag slog 20 meter längre och tappade 7 slag i HCP" - antingen slog de spelarna jävligt kort (fruktansvärt, smärtsamt kort) eller så ljuger de.

Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Som sagt sidan ser knappast seriös ut. Dock vet jag att produkten existerar och har slagit med den på en träning, möjligen ger den en känsla av hur man ska göra för att "slå ner på bollen" och "låta klubban göra jobbet" man känner även lättare var klubbhuvudet är i swingen. Dock knappast något som ger dig 20m över natten.

Nej jag tog inte hemsidan seriöst därav smilisen. Däremot vet jag att jag sett viktade klubbor som träningsmedel och blev fundersam om det stämde överhuvudtaget.
Citera
2014-05-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Har provat det skaftet med ett Xhot pro 9.5 huvud och gillade känslan. Däremot provade jag ett Tour ADI-7x som en polare beställt som kändes riktigt skönt. Får väl se om jag köper av han det skaftet sen. Det kändes lite livligare än mitt Proforce V2 76X. Har provat det nya Graffaloy Blue skaftet också men det var inget speciellt, tror Stensson kör med det just nu? Annars har jag väl betat igenom alla standardskaft också från Callaway och Titleist
Citera
2014-05-05, 14:08
Medlem
Citat:
Oj, nu fick jag att göra.
Vallda och Kungsbacka GK har jag spelat och tyckt om. Kan bli återbesök där om någon medlem jag känner vill spela. Hills känns lite snobbig men den ser ruggigt intressant ut?
Vad har ni för åsikter om Golfarenan i Halmstad som är en träningsanläggning, värt en dag där?

Halmstad Norra är ju omtalad. Ska försöka snacka mig in på en runda där. Ringenäs har jag varit och lunchat på några gånger och den ser intressant ut, dock bara tre 9-hålare?

Falkenbergs GK var för mig lite okänd men har läst att den är bra också.

Gräppås har ett samarbete med klubben jag spelar för. Den blir säkert av. Vad är det för typ av bana och kvalitet?

Tack för tipsen. Fortsätt att ös på med banor och vad ni tycker om de!

Svinga lugnt.

Gräppås är en blandning av skog och park i en trevlig miljö.

Gällande Hills så har jag faktiskt inte upplevt något direkt snobberi där förutom när jag var med på en tävling för i princip bara medlemmar och då var det en del "schtekigt" folk med. Numera så är det inte mer än en 1000-lapp i månaden för att vara medlem där så mycket "vanligt" folk på klubben nu också.

Apropå snobberi så vill jag snarare varna för Hovås GK där många medlemmar är rätt gammalmodiga och inte särskilt tillmötesgående. Banan i sig är inte heller något som direkt är värt att spela även om man skulle slippa undan vissa medlemmar. Så fick jag sagt det också.
Citera
2014-05-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Har provat det skaftet med ett Xhot pro 9.5 huvud och gillade känslan. Däremot provade jag ett Tour ADI-7x som en polare beställt som kändes riktigt skönt. Får väl se om jag köper av han det skaftet sen. Det kändes lite livligare än mitt Proforce V2 76X. Har provat det nya Graffaloy Blue skaftet också men det var inget speciellt, tror Stensson kör med det just nu? Annars har jag väl betat igenom alla standardskaft också från Callaway och Titleist

Glömde svara på din fråga haha... Ja, jag provade dessa i Flightscope
Citera
2014-05-05, 14:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz

Tour ADI-serien är ju något av det bästa jag vet överlag. Dock var det länge sen jag provade ett Proforce-skaft alls. Jag gillade även Graffaloy, kändes liksom stabilt, hände inte så mycket med gjorde jobbet bra. Men smaken är ju som baken
Citera
2014-05-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMangan
Gräppås är en blandning av skog och park i en trevlig miljö.

Gällande Hills så har jag faktiskt inte upplevt något direkt snobberi där förutom när jag var med på en tävling för i princip bara medlemmar och då var det en del "schtekigt" folk med. Numera så är det inte mer än en 1000-lapp i månaden för att vara medlem där så mycket "vanligt" folk på klubben nu också.

Apropå snobberi så vill jag snarare varna för Hovås GK där många medlemmar är rätt gammalmodiga och inte särskilt tillmötesgående. Banan i sig är inte heller något som direkt är värt att spela även om man skulle slippa undan vissa medlemmar. Så fick jag sagt det också.
Gött! Har varit och tittat på den och gillade vad jag såg. Känner
folk som är medlemmar där, en del av de vill vara lite häftiga.
Skulle gärna spelat banan men är lite blyg då jag anar att de som spelar där är väldigt bra och jag sämre. Thomas Björn håller visst till där!

Aja, någon gång vågar man sig på den!

Vad säger ni om Öijared, norr om Göteborg? Har hört att den fått mycket beröm.

Ni som bor i andra delar av Sverige får också gärna tipsa om banor ni gillar där ni bor.
Citera
2014-05-05, 14:56
Medlem
Citat:
Gött! Har varit och tittat på den och gillade vad jag såg. Känner
folk som är medlemmar där, en del av de vill vara lite häftiga.
Skulle gärna spelat banan men är lite blyg då jag anar att de som spelar där är väldigt bra och jag sämre. Thomas Björn håller visst till där!

Aja, någon gång vågar man sig på den!

Vad säger ni om Öijared, norr om Göteborg? Har hört att den fått mycket beröm.

Ni som bor i andra delar av Sverige får också gärna tipsa om banor ni gillar där ni bor.

Sjögärde GK utanför Göteborg ska väl vara ganska bra?
Citera
2014-05-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgstad
Sjögärde GK utanför Göteborg ska väl vara ganska bra?
Haha, min klubb. Den är bra men om man inte gillar vatten ska man inte hit. Vatten på typ varje hål och en hel del dessutom.

Vad är ni andra medlemmar i för klubbar?
Citera
2014-05-05, 16:02
Medlem
Citat:
Haha, min klubb. Den är bra men om man inte gillar vatten ska man inte hit. Vatten på typ varje hål och en hel del dessutom.

Vad är ni andra medlemmar i för klubbar?

Haha, jaha intressant! Jag är medlem i Bråvikens GK i Östergötland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in