2011-03-30, 11:24
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Eller ska man liksom manipulera handlederna och rulla över dom? Förlåt en nybörjare
absolut inte. dem ska rotera/rulla över helt naturligt!
Citera
2011-03-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
absolut inte. dem ska rotera/rulla över helt naturligt!

Okej och om jag anser att det är omöjligt att det sker naturligt om man inte håller väldigt löst i klubban har jag rätt då?
Citera
2011-03-30, 12:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Okej och om jag anser att det är omöjligt att det sker naturligt om man inte håller väldigt löst i klubban har jag rätt då?

"Rätt" är väl en definition på det hela Men ja, håller du för hårt i klubban så kommer det vara svårare för handlederna att rotera igenom som dem ska helt naturligt.
Citera
2011-03-30, 12:12
Medlem
Jag ska köpa begagnade golfklubbor nu i dagarna. Vad ska man tänka på när man köper dem? Vad kostar det per klubba att justera loft/lie. Har hört att det är viktigt men finns det något annat man bör tänka på eller justera när man har köpt? Har 18 hcp men har potential att gå ner till 13-14 denna säsong.
Citera
2011-03-30, 17:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Jag ska köpa begagnade golfklubbor nu i dagarna. Vad ska man tänka på när man köper dem? Vad kostar det per klubba att justera loft/lie. Har hört att det är viktigt men finns det något annat man bör tänka på eller justera när man har köpt? Har 18 hcp men har potential att gå ner till 13-14 denna säsong.

Fokusera hellre på att byta grepp.
Själv använder jag dessa;
http://www.gamolagolf.co.uk/acatalog...olf_Grips.html

Inte bara snygga utan väldigt sköna och slitstarka.

Men vill du justera din loft/lie så tror jag knappast han i shopen tar mer än 300:- för rubbet.
Citera
2011-03-30, 20:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Som Dr_Dollar säger, greppen kommer nog vara det första du borde sikta på att göra någonting åt. Även längden borde du kolla upp, är det standard längd på skaften samt hur lång är du själv? Loft och lie känns som bortkastade pengar om det är s.k. standardklubbor du tänkt att köpa generellt sätt passar de majoriteten av medelgolfarna rakt av tillverkningsplattan!
Citera
2011-03-31, 01:02
Medlem
Standardlängd på skaften. Är ca 192.5 cm. Okej!

Vad kostar det att "skafta" om klubborna då, ungefär. Om man ska ha längre skaft? Och kostnad för grepp o hur ofta ska man byta? Har aldrig bytt grepp på något set jag har haft.
Citera
2011-03-31, 01:22
Medlem
Okej, nu står jag i valet och kvalet. Hittade dessa klubbor nu från en sida som ni länkade.

http://www.gamolagolf.co.uk/acatalog..._Iron_Set.html

Är dessa något att ha? Tycker inte att priset var så farligt o då är de dessutom nya. Slipper jag köpa nya grepp då eller är originalgreppen kassa? Vad är det jag bör justera på klubborna om jag köper nya? Skaftlängd, som jag skrev innan. Vad är kostnad och hur gör man ens? Måste man inte byta ut hela skaftet isf eller finns det förlängningar? Jättetacksam för svar.
Citera
2011-03-31, 09:14
Medlem
Före detta basketspelaren Michael Jordan sätter ett ganska lyckosamt golfskott!!

http://www.youtube.com/watch?v=DE12k...el_video_title
Citera
2011-03-31, 09:40
Medlem
KinG-NothinGs avatar
[quote=saulhodson]Standardlängd på skaften. Är ca 192.5 cm. Okej!

Dubbelpost!
Senast redigerad av KinG-NothinG 2011-03-31 kl. 09:44.
Citera
2011-03-31, 09:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Standardlängd på skaften. Är ca 192.5 cm. Okej!

Vad kostar det att "skafta" om klubborna då, ungefär. Om man ska ha längre skaft? Och kostnad för grepp o hur ofta ska man byta? Har aldrig bytt grepp på något set jag har haft.

Är du så pass lång borde en förlängning vara att föredra, en tum gör en enorm skillnad för dig kan jag lova. Förlängning på det vanligaste sättet är att ta bort greppet och köra i en plugg av någon sort (ofta ett avkapat skaft) inuti toppen av ditt nuvarande skaft som ökar längden som du önskar. Vågar inte ge dig något pris på det hela eftersom det brukar variera som fan, egentligen borde det vara jävligt billigt men vi vill alla tjäna pengar

Grepp byter jag en gång varje säsong om jag inte byter klubbor helt, ett utslitet grepp är något av det värsta som finns att spela med om du frågar mig. VÄLDIGT många medelgolfare anser dock att det inte är något att bry sig om samtidigt som dem klagar på att klubban vrider sig i händerna på dem och håller istället hårdare i klubban. Priset brukar vara kostnaden för greppet ungefär vilket kan nå 150-200 spänn per klubba beroende på vilket grepp du vill ha, går också att komma undan under 100-lappen på de flesta klubbar.

Jag hade inte heller köpt dem klubborna du länkar, visst är dem bra. Men de flesta Golf Store butiker säljer just ut nu fjolårets X-22or (den nyare versionen av samma klubba) för 3,5 ungefär och det är en snäppet vassare klubba. Jag hade satsat på den om jag var du!
Citera
2011-03-31, 15:34
Medlem
Någon som vet vad det här är för klubbor, vad de heter eller någonting om de?

http://img138.imageshack.us/i/dsc0052yk.jpg/

http://img819.imageshack.us/i/dsc0053em.jpg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in