Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Standardlängd på skaften. Är ca 192.5 cm. Okej!
Vad kostar det att "skafta" om klubborna då, ungefär. Om man ska ha längre skaft?

Och kostnad för grepp o hur ofta ska man byta? Har aldrig bytt grepp på något set jag har haft.

Är du så pass lång borde en förlängning vara att föredra, en tum gör en enorm skillnad för dig kan jag lova. Förlängning på det vanligaste sättet är att ta bort greppet och köra i en plugg av någon sort (ofta ett avkapat skaft) inuti toppen av ditt nuvarande skaft som ökar längden som du önskar. Vågar inte ge dig något pris på det hela eftersom det brukar variera som fan, egentligen borde det vara jävligt billigt men vi vill alla tjäna pengar
Grepp byter jag en gång varje säsong om jag inte byter klubbor helt, ett utslitet grepp är något av det värsta som finns att spela med om du frågar mig. VÄLDIGT många medelgolfare anser dock att det inte är något att bry sig om samtidigt som dem klagar på att klubban vrider sig i händerna på dem och håller istället hårdare i klubban. Priset brukar vara kostnaden för greppet ungefär vilket kan nå 150-200 spänn per klubba beroende på vilket grepp du vill ha, går också att komma undan under 100-lappen på de flesta klubbar.
Jag hade inte heller köpt dem klubborna du länkar, visst är dem bra. Men de flesta Golf Store butiker säljer just ut nu fjolårets X-22or (den nyare versionen av samma klubba) för 3,5 ungefär och det är en snäppet vassare klubba. Jag hade satsat på den om jag var du!