Citat:
Ursprungligen postat av
Treamz
Hur mycket RPM fick du med coren uppe? Jag fick ner spinnen ca. 600-800 med den nere. Då låg jag i princip alltid under 2900 och kunde verkligen slå upp bollen i luften. Fick ut grym längd men ingen kontroll tyvärr.
Detta var när jag var i Spanien så jag kan inte säga att jag minns de värden vi provade fram exakt men jag vet att jag producerade bäst med koren uppe. Som sagt gillar jag klubban men det är ingen favorit och inget jag kommer stoppa i bagen själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
hestenhej
Tre rundor till spelade (totalt 6st 18-hålsrundor i karriären) med sänkningar från;
26,5-24,4 (41p)
24,4-22,4 (41p)
22,4-19,6 (43p)
Mer än halvvägs till målet. Ska jag sätta nytt?
Och hur går det för er i era säsongsmål ni satte?
Varför ska du sätta ett nytt mål när du inte uppnått det du satt?
Citat:
Ursprungligen postat av
bjebbosten
The heavy club tror jag den hette. Av det jag läste så skulle det vara det bästa sen skivat bröd, vilket jag har svårt att tro.
En av de som köpt skriver, jag använde produkten 5 minuter och slår redan 20m längre
http://heavyclub.nu/index.html
Tycker du att den hemsidan skriker seriös?
Visst kan detta hjälpa. Och många kan bygga längder på att börja svinga med lite motvikt men även lite lättare klubbor. Jag brukar tipsa om at börja svinga med en siktpinne, börja lugnt och öka successivt tills du är på full spruta. Sen går du på en vanlig klubba och gör samma sak, sen gärna en driver och avslutar att göra det med dubbla klubbor eller en viktas klubba - det ger resultat i längd, visst. Tyvärr hittar jag ingen information om skaderisk eller genomförande när jag skummar igenom den.
Bäst är ändå "Jag slog 20 meter längre och tappade 7 slag i HCP" - antingen slog de spelarna jävligt kort (fruktansvärt, smärtsamt kort) eller så ljuger de.