2014-05-04, 08:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Efter att ha slagit med Alphan i några veckor har jag insett att jag inte tycker om den. Tycker att den är viktad på ett konstigt sätt. Beställde ett motore speeder 7.2x till min 913D3 istället och kör med den.

Fick pilla en del med vikterna i klubban för att hitta rätt för mig också. Standard kändes den lite konstig ja! Annars blev mitt custom-pass ett helvete igår då det absolut inte blev de klubbor jag tänkt mig...
Citera
2014-05-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Fick pilla en del med vikterna i klubban för att hitta rätt för mig också. Standard kändes den lite konstig ja! Annars blev mitt custom-pass ett helvete igår då det absolut inte blev de klubbor jag tänkt mig...

Men körde du med gravitycore uppe eller nere? Jag fick bäst värden med den nere, dock kändes klubban riktigt äcklig då...
Citera
2014-05-04, 20:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Men körde du med gravitycore uppe eller nere? Jag fick bäst värden med den nere, dock kändes klubban riktigt äcklig då...

Faktiskt hade jag bäst värden med den ovanför. Eller rättare sagt, riktigt bra värden med den uppe så jag bytte aldrig plats på den.
Citera
2014-05-04, 20:47
Medlem
Läste nyss en golf tidning där det var reklam för någon form av viktad klubba.

Fungerar det verkligen?. Enligt folk som hade testat så var det resultat väldigt snabbt. Är det inte bättre att bara gå till gymmet?.
Citera
2014-05-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Faktiskt hade jag bäst värden med den ovanför. Eller rättare sagt, riktigt bra värden med den uppe så jag bytte aldrig plats på den.

Hur mycket RPM fick du med coren uppe? Jag fick ner spinnen ca. 600-800 med den nere. Då låg jag i princip alltid under 2900 och kunde verkligen slå upp bollen i luften. Fick ut grym längd men ingen kontroll tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Läste nyss en golf tidning där det var reklam för någon form av viktad klubba.

Fungerar det verkligen?. Enligt folk som hade testat så var det resultat väldigt snabbt. Är det inte bättre att bara gå till gymmet?.

Du får nog förklara lite mer vilken typ av klubba det är du pratar om. Jag har provat en klubba med sand i skaftet. Samt även en med "gummiskaft" med den tyngd längst ut. De har lite olika syfte allihopa men går inte direkt att jämföra med att gå till gymmet. Handlar snarare om att få spelaren att förstå vilka muskelgrupper den ska använda för att få ut maximal fart i klubban. Bara för att man bänkar 145kg får man inte 125 i swingspeed.
Citera
2014-05-05, 00:15
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
HCP nu efter 3st 18-hålare i karriären är 26,5.
Målet för säsongen är 15 eller under.

Tre rundor till spelade (totalt 6st 18-hålsrundor i karriären) med sänkningar från;
26,5-24,4 (41p)
24,4-22,4 (41p)
22,4-19,6 (43p)

Mer än halvvägs till målet. Ska jag sätta nytt?

Och hur går det för er i era säsongsmål ni satte?
Citera
2014-05-05, 00:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Tre rundor till spelade (totalt 6st 18-hålsrundor i karriären) med sänkningar från;
26,5-24,4 (41p)
24,4-22,4 (41p)
22,4-19,6 (43p)

Ett nytt mål sätter du ju när du nått det första du satte upp =)

Jag har ändrat mig från att prata om hcp till att bryta ner det i mindre bitar. Jag kommer jobba mycket med att fokusera på att skaffa en bra känsla. Få in en tydligare rutin vid utslag, inspel och puttning. Lyckas jag med detta kommer jag bli mer solid och bli mer trygg och då kommer jag sjunka på hcp-skalan.
Citera
2014-05-05, 03:50
Medlem
Citat:

Du får nog förklara lite mer vilken typ av klubba det är du pratar om. Jag har provat en klubba med sand i skaftet. Samt även en med "gummiskaft" med den tyngd längst ut. De har lite olika syfte allihopa men går inte direkt att jämföra med att gå till gymmet. Handlar snarare om att få spelaren att förstå vilka muskelgrupper den ska använda för att få ut maximal fart i klubban. Bara för att man bänkar 145kg får man inte 125 i swingspeed.

The heavy club tror jag den hette. Av det jag läste så skulle det vara det bästa sen skivat bröd, vilket jag har svårt att tro.

En av de som köpt skriver, jag använde produkten 5 minuter och slår redan 20m längre

http://heavyclub.nu/index.html

Citat:
26,5-24,4 (41p)
24,4-22,4 (41p)
22,4-19,6 (43p)

Vid 18hcp så går man ju ner i hcp grupp, lär gå betydligt trögare då.

För mig går det segt, börjat dock sitta mer och mer...har gått på 17p och 18p på 9hål som bäst. Ligger på 21,2 och satsar på 15-17hcp
Citera
2014-05-05, 08:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Hur mycket RPM fick du med coren uppe? Jag fick ner spinnen ca. 600-800 med den nere. Då låg jag i princip alltid under 2900 och kunde verkligen slå upp bollen i luften. Fick ut grym längd men ingen kontroll tyvärr.

Detta var när jag var i Spanien så jag kan inte säga att jag minns de värden vi provade fram exakt men jag vet att jag producerade bäst med koren uppe. Som sagt gillar jag klubban men det är ingen favorit och inget jag kommer stoppa i bagen själv.

Citat:
26,5-24,4 (41p)
24,4-22,4 (41p)
22,4-19,6 (43p)

Varför ska du sätta ett nytt mål när du inte uppnått det du satt?

Citat:
The heavy club tror jag den hette. Av det jag läste så skulle det vara det bästa sen skivat bröd, vilket jag har svårt att tro.

En av de som köpt skriver, jag använde produkten 5 minuter och slår redan 20m längre

Tycker du att den hemsidan skriker seriös?

Visst kan detta hjälpa. Och många kan bygga längder på att börja svinga med lite motvikt men även lite lättare klubbor. Jag brukar tipsa om at börja svinga med en siktpinne, börja lugnt och öka successivt tills du är på full spruta. Sen går du på en vanlig klubba och gör samma sak, sen gärna en driver och avslutar att göra det med dubbla klubbor eller en viktas klubba - det ger resultat i längd, visst. Tyvärr hittar jag ingen information om skaderisk eller genomförande när jag skummar igenom den.

Bäst är ändå "Jag slog 20 meter längre och tappade 7 slag i HCP" - antingen slog de spelarna jävligt kort (fruktansvärt, smärtsamt kort) eller så ljuger de.
Citera
2014-05-05, 08:48
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:

Som sagt sidan ser knappast seriös ut. Dock vet jag att produkten existerar och har slagit med den på en träning, möjligen ger den en känsla av hur man ska göra för att "slå ner på bollen" och "låta klubban göra jobbet" man känner även lättare var klubbhuvudet är i swingen. Dock knappast något som ger dig 20m över natten.
Citera
2014-05-05, 08:53
Medlem
Tänkte prova några nya banor nu under sommaren. Vad skulle ni rekommendera för banor i Göteborgs-Hallandsregionen? Halmstad ska vara bra?
Citera
2014-05-05, 09:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tänkte prova några nya banor nu under sommaren. Vad skulle ni rekommendera för banor i Göteborgs-Hallandsregionen? Halmstad ska vara bra?

Får du möjlighet ska du lira Halmstad Norra, deras "andra bana" eller Södra banan är inte i närheten av Norra i rolighetsfaktor. Personligen gillar jag annars Falkenbergs Golfklubb mellan Halmstad och Göteborg och även Ringenäs strax utanför Halmstad. Tyvärr har jag spelat för lite i Göteborg för att ha någon bra åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in