2014-07-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Någon som testat Callaway X2 Hot Deep Fw3? Eller SLDR Mini? Är intresserad av en spoon som är stabil och lång från tee
Jag kör på Callawayen men det är personligt vad man tycker. Åk och testa bägge två så kommer du hitta vad som passar dig. Tror båda är väldigt bra.
Citera
2014-07-21, 15:10
Medlem
Jag är på jakt efter kepsar som har en magnetisk funktion där man kan ha en markeringsknapp. Har dock ingen lycka än så länge så om någon kunde länka någon sida vore jag väldigt tacksam.
Citera
2014-07-21, 15:15
Medlem
Har ni annars några tips på snygga kepsar generellt? Man vill ju glida fram med stil.
Citera
2014-07-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Jag kör på Callawayen men det är personligt vad man tycker. Åk och testa bägge två så kommer du hitta vad som passar dig. Tror båda är väldigt bra.

Joo, måste ju testa innan och se om den passar. Kör du med x2 Hot driver och hybrid också då?
Citera
2014-07-21, 16:43
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Jag är på jakt efter kepsar som har en magnetisk funktion där man kan ha en markeringsknapp. Har dock ingen lycka än så länge så om någon kunde länka någon sida vore jag väldigt tacksam.
Vet att det finns folk som snittar upp ett litet hål under eller över skärmen och skjuter in en magnetisk liten sak där själva. Har dock aldrig sett en keps där det finns inbyggt, i o f s har jag aldrig kollat efter en sådan heller.
Citera
2014-07-21, 17:40
Medlem
Citat:
Joo, måste ju testa innan och se om den passar. Kör du med x2 Hot driver och hybrid också då?
Nej, jag är en Ping-kille.
Citera
2014-07-21, 17:47
Medlem
Citat:
Någon som testat Callaway X2 Hot Deep Fw3? Eller SLDR Mini? Är intresserad av en spoon som är stabil och lång från tee

X2 Hot Deep är betydligt större än fjolårsmodellen. Om man vill ha det så är det optimalt annars föredrar jag den mindre från förra året. Årets modell och även Taylormades minidriver är väldigt svår att slå opeggad enligt mig (1,5 HCP). Har själv en Deep i bagen, tycker den är sådär, den konkurrerar nästan ut min driver. Slår den okryddat 260 meter utan problem. Har man problem med drivern är det världens bästa klubba. Ska du slå den mycket från fairway är den värdelös.
Citera
2014-07-21, 17:48
Medlem
Citat:
Har ni annars några tips på snygga kepsar generellt? Man vill ju glida fram med stil.

Ska du glida fram med stil ska du inte ha en snapback utan en sluten. Dessa slutna kepsar finns inte med inbyggd magnet utan då får du antingen göra som personen ovan skrev, skjuta in en magnet eller köpa en clip-on som du fäster på kepsen som du sedan sätter markeringsknappen på. Personligen tycker jag det ser oerhört löjligt ut men det är min åsikt.
Citera
2014-07-21, 19:47
Medlem
Om man ska byta wedgar om något år eller så vad är det som gäller om man vill ha Wedgarnas Rolls Royce? Vokey? Cleveland? Callaway? Ping?
Citera
2014-07-21, 20:07
Medlem
Citat:
Om man ska byta wedgar om något år eller så vad är det som gäller om man vill ha Wedgarnas Rolls Royce? Vokey? Cleveland? Callaway? Ping?

En hård kamp mellan Callaways Macdaddy och Vokeys. Personligen föredrar jag Vokeys men det är ytterst individuellt. Macdaddyn är smidd medan Vokeys är gjutna. Båda modellerna har bra grooves som är så nära gränsen till olaglig man kan komma.
Citera
2014-07-21, 20:13
Medlem
R.B.Scotts avatar
Godkväll. Finns det några ädla golfare som har koll på hur skicket är på följande banor, Frösåker,Enköping samt Söderby? Snabba greener? De första två var fina förra året, Söderby not so much.

Ha en fin kväll.
Citera
2014-07-21, 20:26
Medlem
Citat:

Köpte en taylormade preferred tour 52'a i veckan, är ruskigt nöjd med den än så länge. Riktigt bra spinn och skön känsla/feedback i träffarna. Använder den till allt spel runt green mer eller mindre.

Mkt kan dock förändras med åren. Åk å prova på din favoritbutik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in