2014-05-05, 16:36
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Haha, min klubb. Den är bra men om man inte gillar vatten ska man inte hit. Vatten på typ varje hål och en hel del dessutom.

Vad är ni andra medlemmar i för klubbar?

Haninge GK, Stockholm.
Citera
2014-05-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Tour ADI-serien är ju något av det bästa jag vet överlag. Dock var det länge sen jag provade ett Proforce-skaft alls. Jag gillade även Graffaloy, kändes liksom stabilt, hände inte så mycket med gjorde jobbet bra. Men smaken är ju som baken

Precis som du skriver, Graffaloy Blue (75X provade jag) och Proforce påminner väldigt mycket om varandra. Det är sjukt stabilt men det händer inte speciellt mycket. Det är där skillnaden är mot Tour ADI (och J) är. Det skaftet kändes stabilt men kändes ändå livligt, som att man fick lite hjälp. Samma sak med motore speeder, även om det är mer mot proforce hållet. Jag tycker att Proforce och Graffaloy känns lite som ett järnspett. Jag som gillar att nypa till bollen trivs med det men ADI-serien och speeder är lite skönare om man behöver mysa ut en fade samtidigt som det ändå går att trycka till en stinger-fade under vinden.
Citera
2014-05-05, 17:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Treamz skrev

Glömde svara på din fråga haha... Ja, jag provade dessa i Flightscope

Kunde du se någon skillnad på ballspeed?

Jag kollade lite på pga-touren i helgen. Kommentatorerna på golf channel diskuterade Jim Furyks förvandling, dom menade att hans förvandling i år berodde på att han inlett ett nära samarbete med en klubbtillverkare. Jag var tvungen att ta min ca 4-5 år gamla reservdriver till ranchen idag och slå den lite i trackman, ha ha, vilken skillnad, jag får slänga den drivern.

Fujikura i en intervju om ENSO:
https://www.youtube.com/watch?v=PiKYn1FW4wM
Citera
2014-05-05, 19:41
Medlem
Igår lyckades jag äntligen, äntligen göra en hole in one! En helt otrolig känsla. Järn 9a, cirka 140m nerför. Trodde aldrig någonsin jag skulle få vara med om det, men med en liten gnutta tur och ett relativt fint slag så gick det tydligen vägen.
Man kan säga att mina nya järnklubbor för i år var en bra investering!
Någon av er som lyckats?
Citera
2014-05-05, 19:57
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzack
Igår lyckades jag äntligen, äntligen göra en hole in one! En helt otrolig känsla. Järn 9a, cirka 140m nerför. Trodde aldrig någonsin jag skulle få vara med om det, men med en liten gnutta tur och ett relativt fint slag så gick det tydligen vägen.
Någon av er som lyckats?
Grattis!

Har själv bara, som många andra, varit väldigt nära. Fick en bra träff på bollen som gick rakt mot hål........ SMACK! Rätt i flagg och sen rullade bollen av green. Gick fram och såg att nedslagsmärket var 1 cm kort och sen hade den studsat upp i pinnen och rullat av green.
Citera
2014-05-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Kunde du se någon skillnad på ballspeed?

Jag kollade lite på pga-touren i helgen. Kommentatorerna på golf channel diskuterade Jim Furyks förvandling, dom menade att hans förvandling i år berodde på att han inlett ett nära samarbete med en klubbtillverkare. Jag var tvungen att ta min ca 4-5 år gamla reservdriver till ranchen idag och slå den lite i trackman, ha ha, vilken skillnad, jag får slänga den drivern.

Fujikura i en intervju om ENSO:
https://www.youtube.com/watch?v=PiKYn1FW4wM

Nu är de exotiska skaften jag provat rätt lik varandra så mellan dem är inte någon större skillnad på siffrorna i Trackman(flightscope). Däremot mot standardskaften är det ganska stor skillnad. Tycker dock den största skillnaden är i själva känslan. Sen har jag även ett personligt intresse i lite dyrare grejer som gör att jag helst väljer bort standardskaften redan från början

Citat:
Någon av er som lyckats?

Kan enbart gratulera! Pillade själv i en Järna 7a från backtee på Abbekås hål nr 3. Magiskt känsla är det helt klart.
Citera
2014-05-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vad säger ni om Öijared, norr om Göteborg? Har hört att den fått mycket beröm.
Gamla Banan är fin upplevelse som håller god kvalité! Många hål där du verkligen måste avväga om du vågar satsa eller inte. Risk and reward-möjligheter på hösta nivå. Greenerna är bland de snabbare i regionen och väl ondulerade med många platåer, det gäller att hamna rätt för att undvika treputtar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgstad
Haha, jaha intressant! Jag är medlem i Bråvikens GK i Östergötland.
Också blivit brevlådemedlem där?

Citat:
Igår lyckades jag äntligen, äntligen göra en hole in one!
Någon av er som lyckats?

Gratulerar och välkommen in i klubben!
Själv blev min något av ett antiklimax, en tunn, tunn järn-7a, nästan toppad, som letade sig ned i hålet. Var riktigt disigt den dagen så såg den aldrig gå i från tee.
Citera
2014-05-06, 17:22
Medlem
kaoriblasts avatar
Såg precis den väldigt goda nyheten att Ben Hogan börjar tillverka klubbor igen! Har alltid varit förtjust i deras klassiska look på klubborna, så då har man något att fundera på till nästa säsong, hoppas det kommer gå att få dem customfittade i Sverige.
Citera
2014-05-06, 18:37
Medlem
Någon här som spelat på knistad golfklubb utanför Skövde? Vad kan ni säga om banan?
Är det en bana man kan tävla på utan att ha spelat den? Tacksam för hjälp!
Citera
2014-05-06, 20:16
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Såg precis den väldigt goda nyheten att Ben Hogan börjar tillverka klubbor igen! Har alltid varit förtjust i deras klassiska look på klubborna, så då har man något att fundera på till nästa säsong, hoppas det kommer gå att få dem customfittade i Sverige.

Riktigt goda nyheter, hade själv helt missat att Callaway sålde vidare rättigheterna redan 2012. Tyvärr gissar jag att de har vissa namnrättigheter kvar med tanke på att Callaway Apex släpptes i år. Hoppas de kan producera klubbor med samma kvalité som tidigare, vore ju alldeles underbart.
Citera
2014-05-06, 20:39
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Riktigt goda nyheter, hade själv helt missat att Callaway sålde vidare rättigheterna redan 2012. Tyvärr gissar jag att de har vissa namnrättigheter kvar med tanke på att Callaway Apex släpptes i år. Hoppas de kan producera klubbor med samma kvalité som tidigare, vore ju alldeles underbart.

Jo som det verkar från pressreleasen så äger Callaway fortfarande en hel del av produktnamnen som varit förknippade med BH. Företaget som numer äger rättigheterna till Ben Hogan som varumärke verkar dock ha plockat in folk som tidigare varit ansvariga på Ben Hogan vilka påstår att de ägnat tid åt att djupdyka i de riktigt gamla modellerna för att få än förståelse i vad Hogan själv eftersträvade i sina klubbor.
Citera
2014-05-06, 23:10
Medlem
Köpte ett par siktpinnar, har tänkt använda de som viktförflyttning och vid chippar.

Vad för övningar brukar ni göra, tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in