Bästa jag spelat med..Gick en runda med någon lovande kille i år behövde göra 3-4 birdies för att gå på handikapp, så får väl se om några år (6-7 år tills han kommer ut på touren, om han kommer så långt) var det blev av honom.
Kul att se hur lite eller mycket det skiljer (5-10m i längd och i precision, gissa vilket som är viktigast).
Citat:
Ursprungligen postat av
maxlacka
Sådär ja, då var nog säsongens sista sväng spelad för mig. Iallafall runt om där jag bor, (västernorrland)
Måste säga att den har gått över förväntan för mig, började för två år sedan så startade den här säsongen på 23.6 och hade som mål att komma ner runt 20 då det inte alls blev så mycket spel förra sommaren, men nu ungefär 70 svängar senare så lyckades jag komma ner till 11.5 så nu känns det verkligen som att det händer någonting. Så synd bara att säsongen tar slut så tidigt här hemma.
Så nu är jag ute efter nya järnklubbor, då jag köpte mina utav polarn inför förra säsongen och då var dom redan 3 år gammal.. Så det känns som att det börjar vara dax för det.
Jag gjorde en customfit för driver in för den här säsongen, så jag har ju lite siffror där jag tänkte ge er så ni har någon aning iallfall.
Dock så är det ju för driver så det är väl säkert stor skillnad mot för järn?! Men jag skriver upp det ändå om det är så att det hjälper er något
Bollspinn 2500
Launch angel 11
Svinghastighet 110mph
bollhastighet 159mph
svingspår 7
bollbana: liten draw.
Drivern som köptes är en Cobra bio cell, sen skaffade jag även en Spoon bio cell och hybrid så det vore väl roligt om järnen kunde vara utav cobra också..
Har ni några tips på vad som kan tänkas vara ett bra val, eller är det helt irrelevanta siffror jag har skrivit där ovan för att kunna hjälpa mig utan att ha sett min sving eller så?
Slår inge torvor alls i princip med järnen.
Med vänlig hälsning,
Lirar också med en Bio Cell driver och ungefär samma hcp. Har Cobras Bio cell järn, har inget att klaga på. Går långt, går högt, lätta att träffa med och går att skruva lite. Tror egentligen inte det är jätteskillnad på järn, utan hitta några du gillar och få rätt inställning på dom (dvs custom fit).