Citat:
Bra skrivet! Tycker sånt här är fruktansvärt intressant(kan bero på att det finns ett stort egenvärde i att kunna det). Har läst lite om de olika inlärnings stilarna i när jag pluggade psykologi och social dynamik. Har inte kommit fram till vad jag är än dock.
När man bläddrar bakåt känns det som att jag hijackat tråden, ber om ursäkt för detta.
Bra skrivet! Tycker sånt här är fruktansvärt intressant(kan bero på att det finns ett stort egenvärde i att kunna det). Har läst lite om de olika inlärnings stilarna i när jag pluggade psykologi och social dynamik. Har inte kommit fram till vad jag är än dock.
När man bläddrar bakåt känns det som att jag hijackat tråden, ber om ursäkt för detta.

Det är svårt, tycker jag själv, att sätta fingret på vad man själv är. Ofta behövs det någon annan som går igenom saker och ting med dig och sen återkopplar vad de själva tycker. Sen finns det ju saker som när vi tränar själva, det är ju helt omöjligt att använda sig av dessa delar då. Jag kan inte jobba på en känsla själv om jag ser en video av mig själv och ingen finns där för att hjälpa mig förstärka den samma.
Jag har blivit anklagad för att var väldigt visuell och auditiv samtidigt, vilket jag tror ligger mycket i då jag är väldigt teoretisk i det mesta. Men samtidigt kan bara en känsla av en förändring hjälpa mig också. Så många klarar av alla delar. Och golftränarens roll i det hela är svårt - för tränar du inte mycket med en elev har du sällan tid nog att lära dig detta om dem, därför blir det att vi skjuter på alla 3 delar med en hagelbössa och hoppas att någon träffar.
Är du orolig för det hade jag om jag varit du försökt ta reda på vad du är och sen rakt ut berätta det för din tränare. Är du visuell så vill du ha mycket video, är du kinestetisk vill du bara ha känsla etc. Det är som du själv säger väldig viktigt för egen utveckling!