I Danska Extrabladet
skriver Cherif El-Ayouty, själv invandrad 1968, om vilka faktorer det är som gör att invandrare i Danmark har problem. Han text, som är baserad på samtal med unga invandrare, nämner inget om "strukturer" eller "rasifiering" direkt, utan är
brutalt ärlig om vad problemen bottnar i.
Han skriver om unga människor som trivs i offerrollen & deras förklaringar till att dom är illa omtyckta & radar upp en väldig massa exempel. Givetvis helt otänkbart i Svensk press.
Citat:
Måske det er fordi jeg næsten hver uge har voldtaget en ung dansk pige på vej hjem fra diskoteket?
.
Det kan også være fordi jeg plejer at slå løs på mine kommunale socialrådgivere eller slår en af dem ihjel engang imellem fordi han eller hun vil ikke give mig penge.
.
Måske det er fordi jeg insisterer på at leve i et parallelsamfund, hvor enhver blanding med danskere er forbudt
.
Næh, jeg tror det er fordi jeg nægter at gå i skole, hvis der serveres svinekød eller fordi jeg insisterer på at min datter ikke skal bade i samme bassin som drenge.
.
Er det fordi vi udgør majoriteten i danske fængsler, bruger løs af landets sociale udgifter og optager 50% af nyhederne i medierne, mens vi er ikke mere end 3% af befolkningen?