2013-07-06, 19:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Raseri läste jag första gången i mellanstadiet! Det var kul att göra en redovisning för klassen. Jag har utan framgång hittat novellen att köpa. Men den finns på tpb som ljudbok, både på Engelska och Svenska för de som är intresserade.

Kolla på secondhand, där köpte jag min svenska utgåva av den!
Citera
2013-07-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kolla på secondhand, där köpte jag min svenska utgåva av den!

Tack för tipset! Har besökt ett antikvariat men förutan framgång.

Någon som läst "Joyland" ännu? Och i så fall är den värd ett försök?
Citera
2013-07-06, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Tack för tipset! Har besökt ett antikvariat men förutan framgång.

Kolla på Myrorna, där har jag köpt de flesta av mina gamla Legendautgåvor.
Citera
2013-07-06, 20:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Rage är mycket bra!

har du läst vägbygge? kmr inte riktigt ihåg om den heter exakt så men du vet nog vilken jag menar? isånna fall vad tyckte du?
Citera
2013-07-06, 20:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
har du läst vägbygge? kmr inte riktigt ihåg om den heter exakt så men du vet nog vilken jag menar? isånna fall vad tyckte du?

Ja, jag har den hemma någonstans och har läst den men det var tio år sedan eller mera, minns inte så mycket av den, tyvärr.
Citera
2013-07-06, 20:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ja, jag har den hemma någonstans och har läst den men det var tio år sedan eller mera, minns inte så mycket av den, tyvärr.

Vore kul att läsa vad du tyckte om den har den också här hemma så funderar på att läsa den igen bara för att. Måste bli klar med kupolen först bara..
Citera
2013-07-06, 20:27
Medlem
shady_ladys avatar
Citat:
Kolla på Myrorna, där har jag köpt de flesta av mina gamla Legendautgåvor.

Köpte min på ebay för några år sen; finns bara begagnat då han tog den ur print efter Colombine. Men här hittade jag iaf en till dig på ebay alldeles nyss:

http://www.ebay.co.uk/itm/STEPHEN-KING-THE-BACHMAN-BOOKS-1ST-1986-HB-NF-NEW-ENGLISH-LIBRARY-RARE-/400523826034?pt=Fiction&hash=item5d41149372
Citera
2013-07-06, 20:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Köpte min på ebay för några år sen; finns bara begagnat då han tog den ur print efter Colombine. Men här hittade jag iaf en till dig på ebay alldeles nyss:

http://www.ebay.co.uk/itm/STEPHEN-KING-THE-BACHMAN-BOOKS-1ST-1986-HB-NF-NEW-ENGLISH-LIBRARY-RARE-/400523826034?pt=Fiction&hash=item5d41149372

Ja, det blir svårare om man ska ha det svenska släppet.
Citera
2013-07-06, 20:51
Medlem
shady_ladys avatar
http://www.bokborsen.se/Stephen-King-Alias-Richard-Ba/Raseri/1229697

Ett klick på google bara :P
Citera
2013-07-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag undrar vad för diagnos mannen lider utav?..Han formligen spottar ur sig böcker..En snabbkoll på adlibris/bokus..Jysses mannen gör ju inget annat än skriver.
Jag håller Talismanen den han skrev med P straub som hans bästa bok den och DET..

Det är väl en kombination av att han verkligen älskar att skriva, är duktig på det och till skillnad mot många andra tar det väldigt seriöst. King har flera gånger gett rådet till dom som vill bli författare att de måste lägga ner mycket tid på skrivandet. Jag antar att han lever som han lär och faktiskt skriver 8 timmar per dag. Är man då duktig på att skriva och får ihop en stor procent av bra material så är det inte konstigt att han får ut nya böcker ofta.

Författare som arbetar på samma bok i flera år sitter nog inte och skriver konstant utan ligger på sofflocket större delen av tiden
Citera
2013-07-06, 21:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
http://www.bokborsen.se/Stephen-King-Alias-Richard-Ba/Raseri/1229697

Ett klick på google bara :P

Inget dåligt kap det, även om jag köpte mitt ex för en femma!
Citera
2013-07-06, 23:23
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Jag är lite nyfiken på en sak; det verkar vara rätt många här som har plöjt igenom det mesta han har skrivit förutom just The Dark Tower serien, hur kommer det sig egentligen??? Det verkar vara rätt vanligt, han skriver till och med om det i förordet till The Gunslinger (den första boken). Ni som har läst den; vad tycker ni???? Jag sätter nog den serien på första plats av allt det som han har skrivit, sinnessjukt bra cowboy-western-fantasy-roman . Bara man kommer igenom den första boken i serien (den är jäkligt seg och skiljer sig från hur han brukar skriva) så kan man fan inte sluta läsa... tror jag har läst om den serien 2-3 gånger vid det här laget !!

Jag har inte läst någon bok i Mörka tornet-serien, men har läst många av romanerna och novellsamlingarna. Även 6 av 7 böcker som är skrivna under namnet Richard Bachman. Jag är helt enkelt inte intresserad av att läsa böckerna om det mörka tornet. Jag vill minnas att det var en novell som handlade om huvudkaraktären Roland (minns dock varken vad novellen hette, eller vilken novellsamling det var. Men någon här kanske vet?). Den novellen fick inte upp mitt intresse för denna bokserie.

Bristande intresse samt det faktum att många påstår att man måste läsa många av Kings övriga verk innan man läsa Mörka tornet-serien gör att jag har avstått hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in