Citat:
Ursprungligen postat av
shady_lady
Jag är lite nyfiken på en sak; det verkar vara rätt många här som har plöjt igenom det mesta han har skrivit förutom just The Dark Tower serien, hur kommer det sig egentligen??? Det verkar vara rätt vanligt, han skriver till och med om det i förordet till The Gunslinger (den första boken). Ni som har läst den; vad tycker ni???? Jag sätter nog den serien på första plats av allt det som han har skrivit, sinnessjukt bra cowboy-western-fantasy-roman . Bara man kommer igenom den första boken i serien (den är jäkligt seg och skiljer sig från hur han brukar skriva) så kan man fan inte sluta läsa... tror jag har läst om den serien 2-3 gånger vid det här laget !!
Jag har inte läst någon bok i Mörka tornet-serien, men har läst många av romanerna och novellsamlingarna. Även 6 av 7 böcker som är skrivna under namnet Richard Bachman. Jag är helt enkelt inte intresserad av att läsa böckerna om det mörka tornet. Jag vill minnas att det var en novell som handlade om huvudkaraktären Roland (minns dock varken vad novellen hette, eller vilken novellsamling det var. Men någon här kanske vet?). Den novellen fick inte upp mitt intresse för denna bokserie.
Bristande intresse samt det faktum att många påstår att man måste läsa många av Kings övriga verk innan man läsa Mörka tornet-serien gör att jag har avstått hittills.