2010-07-17, 22:18
Medlem
Blurgarens avatar
Jag är ochså ett stort fan av Stephen King böcker, har läst ut Green Mile, Blaze och Dreamcatcher, har funderat på att börja med en ny, vilken skulle ni rekommendera?
Citera
2010-07-17, 22:21
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Jag är ochså ett stort fan av Stephen King böcker, har läst ut Green Mile, Blaze och Dreamcatcher, har funderat på att börja med en ny, vilken skulle ni rekommendera?

Det! Du kan ju kolla upp de nysläppta böckerna. Där finns bland annat det och några andra skönheter. Är du sugen på långläsning kan jag rekommendera det mörka tornet-serien
Citera
2010-07-18, 16:42
Medlem
Enligt mig är Salem´s lot fortfarande Stephen Kings bästa bok tätt följt av Det.

Sättet som han bygger upp karaktärerna och miljöerna runt om på är mästerligt, när boken är slut så känns det nästan som om man själv har varit med om det man läst och det känns nästan lite vemodigt att lämna det när boken är slut.

Salem´s lot är väl även en av de få King böckerna som inte totalt spårar ur i slutet?

Den enda Stephen King bok jag inte har läst nu är Carrie då jag medvetet undvikt den för att många King fans och även Mr.King själv har sagt att den inte är särskilt bra. Men när jag gjorde en liten sökning på den så hittade jag nästan bara positiva recensioner på den vilket brukar vara ovanligt för Stephen King böcker. Så är den värd att läsa? Om jag inte minns fel så är väl boken inte mycket mer än 200 sidor, så är det värt att slösa bort en eftermiddag på att läsa den?
Senast redigerad av Mr.Barlow 2010-07-18 kl. 16:59.
Citera
2010-07-18, 19:46
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Enligt mig är Salem´s lot fortfarande Stephen Kings bästa bok tätt följt av Det.

Sättet som han bygger upp karaktärerna och miljöerna runt om på är mästerligt, när boken är slut så känns det nästan som om man själv har varit med om det man läst och det känns nästan lite vemodigt att lämna det när boken är slut.

Salem´s lot är väl även en av de få King böckerna som inte totalt spårar ur i slutet?

Den enda Stephen King bok jag inte har läst nu är Carrie då jag medvetet undvikt den för att många King fans och även Mr.King själv har sagt att den inte är särskilt bra. Men när jag gjorde en liten sökning på den så hittade jag nästan bara positiva recensioner på den vilket brukar vara ovanligt för Stephen King böcker. Så är den värd att läsa? Om jag inte minns fel så är väl boken inte mycket mer än 200 sidor, så är det värt att slösa bort en eftermiddag på att läsa den?
Kan bara hålla med om Salem´s lot, tycker alltid så synd om Jimmy.
Nu la jag märke till ditt anv.namn
Citera
2010-07-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Kan bara hålla med om Salem´s lot, tycker alltid så synd om Jimmy.
Nu la jag märke till ditt anv.namn

Verkligen.

Såg även filmen från 1979, även om den är lite daterad nu så är det värt att ta en titt på den!

Någon som kan kommentera min fråga angående Carrie?
Citera
2010-07-18, 21:35
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Verkligen.

Såg även filmen från 1979, även om den är lite daterad nu så är det värt att ta en titt på den!

Någon som kan kommentera min fråga angående Carrie?

Det var länge sen jag läste Carrie, men jag vill minnas att det är en bra bok. Den är säkert mer läsvärd än många av hans senare tegelboksalster. Även DePalmafilmatiseringen är värd att se!
Citera
2010-07-20, 23:30
Medlem
Stoffenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Är man dum i huvudet eller för gammal när man ger upp Revolvermannen efter halva?

kände precis samma, och la av för en vecka sedan. För mycket fantasy för mig, kanske. Jag köpte inte världen, den kändes sökt med alla påhittade vardagsföreteelser, och karaktärerna var bara ... mystiska. så kände jag.
Citera
2010-07-21, 02:43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Inte ofta jag laser tegelstenar som Pestens tid, men har precis avslutat den och fyfan vad lasvart det var

Spannande, intressanta och skona karaktarer, inte for utflipad story aven om vissa saker var lite flippade. Slutet helt okej.

Det sega var mojligtvis att det ar ganska manga karaktarer ibland att halla sar, men tillslut sa sitter dom.

Vore det inte for semestertider hade jag dock troligtvis inte last klart den, da 750 sidor ar ganska tidskravande. Men absolut 4 king av 5 tycker jag
Citera
2010-07-21, 08:00
Medlem
Citat:

Den är helt klart värd att läsa! .. Carrie alltså. Det var den första boken som jag läste av Stephen King. Det var p.g.a den jag fastnade och började läsa fler böcker av honom !
Citera
2010-07-21, 10:34
Medlem
K9Devils avatar
Helt OT så fick jag hem en kaffekopp med posten idag, med "Constant Reader" och S.K-autograf snyggt tryckt på sig. Hela vägen från Amerrkat. Fy fan vilken nörd jag nog är, trots allt.
Citera
2010-07-21, 18:17
Medlem
Big_Bites avatar
Såg precis att "Om en Buick 8" ska bli film.

http://www.imdb.com/title/tt0485907/
Citera
2010-07-21, 18:45
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Såg precis att "Om en Buick 8" ska bli film.

http://www.imdb.com/title/tt0485907/

boken är väldigt speciell , tror filmen kan bli riktigt bra faktiskt!
tobe hooper !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in