2013-01-19, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Ett jävla gnäll.
Betala eller ställ bilen, enkelt!

Varför det? Bara att täcka plåtarna. Felet är att 99,99% inte gör det. Då skulle de få ta bort tullarna. Felet är att majoriteten alltid låter sig knullas i röven.
Citera
2013-01-19, 11:26
Medlem
Pasiphaes avatar
http://www.di.se/artiklar/2013/1/16/trangselskatt-ger-effekt-i-goteborg/

23% mindre trafik måste ju ses som väldigt lyckat.

Jag var emot detta förut men måste erkänna att jag börjat tycka att det är en riktigt bra idé nu.

Jag driver också en butik i stan men har inte märkt någon omsättningstapp så jag är nöjd!
Citera
2013-01-19, 13:01
Bannlyst
Återstår bara det lilla problemet att detta aldrig hade skett frivilligt.

Nej, dumma jag, demokrati är ju inte att man ska göra vad majoriteten tycker
Citera
2013-01-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Varför det? Bara att täcka plåtarna. Felet är att 99,99% inte gör det. Då skulle de få ta bort tullarna. Felet är att majoriteten alltid låter sig knullas i röven.

Eller så inte. Den TR-dom som hänvisas till ger ju inget stöd alls för de som förespråkar att detta skulle vara lagligt.

Eller så inför vi bara bomtullar som andra EU-länder har och du kommer inte förbi förrän du betalt passagen.

Citat:
Återstår bara det lilla problemet att detta aldrig hade skett frivilligt.

Och ändå så har vi skatter, majoriteten vill ju inte ha dessa...

För att spela vidare, varför har vi ett ränteavdrag som inte gör annat än stimulerar till överkonsumtion.
Citera
2013-01-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
http://www.di.se/artiklar/2013/1/16/trangselskatt-ger-effekt-i-goteborg/

23% mindre trafik måste ju ses som väldigt lyckat.

Jag var emot detta förut men måste erkänna att jag börjat tycka att det är en riktigt bra idé nu.

Jag driver också en butik i stan men har inte märkt någon omsättningstapp så jag är nöjd!

Hoppas din skit butik går i konkurs en vacker dag eftersom du tycker att trängselskatten är en bra idé.
Citera
2013-01-19, 15:25
Medlem
Citat:

Ja dumma du, du har uppenbarligen fått detta om bakfoten. Trängselskatt var diskuterat i förra valet och vägvalen kandiderade i syfte att stoppa detta. Hela 95% röstade INTE på detta parti så folket har redan fått säga vad dom tycker.
Citera
2013-01-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzi89
Hoppas din skit butik går i konkurs en vacker dag eftersom du tycker att trängselskatten är en bra idé.

Det lär nog inte hända. Vi får istället hoppas att du går i kk pga trängselskatten
Citera
2013-01-19, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Ja dumma du, du har uppenbarligen fått detta om bakfoten. Trängselskatt var diskuterat i förra valet och vägvalen kandiderade i syfte att stoppa detta. Hela 95% röstade INTE på detta parti så folket har redan fått säga vad dom tycker.

Jag har inte fått något om bakfoten. "Parlamentarisk" "demokrati" är en sketen lögn. Det märkliga är att så många finner sig i det. Om de nu inte lynchar förtryckarna kunde de väl åtminstone göra passivt motstånd som är ofarligt eller som mest ger lite böter?
Citera
2013-01-19, 17:38
Medlem
Citat:
Jag har inte fått något om bakfoten. "Parlamentarisk" "demokrati" är en sketen lögn. Det märkliga är att så många finner sig i det. Om de nu inte lynchar förtryckarna kunde de väl åtminstone göra passivt motstånd som är ofarligt eller som mest ger lite böter?

Kan det ha varit något år sedan man införde moms på parkeringsavgifter. Iallafall i Göteorg.
Varför gapades det inte om folkomröstning då? Låg ni och sov eller?
Citera
2013-01-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Det lär nog inte hända. Vi får istället hoppas att du går i kk pga trängselskatten

Du måste vara en patetisk snubbe som sitter och kläcker ur dig kommentarer som inte ens är riktade till dig. Kör du din rostiga Volvo 740 genom trängselskatten om du så gillar det. Det är precis som att ta den i tvåan helt medvetet, ifall du inte visste det.
Citera
2013-01-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Eller så gör man som jag och snart det flesta av oss som inte bor i Gbg. Vi åker helt enkelt till Kållered och andra ställen och handlar!!!

Detta jävla skitsystem som miljömupparna och tokvänstern har fått i genom retar gallfeber på oss som är tvungna att ta bilen till jobbet beroende på att barn skall köras mm!

Har någon i tråden kommit med bra sätt att undgå att bli registrerad av kamerorna? Själv har jag kört med snö på nummerplåtarna i 2 dagar nu. :-)

Fungera det då?
Citera
2013-01-19, 20:09
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
skönt åka på helgerna! passar jag på åka 2-3 varv för gasa ner miljön extra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem