Citat:
Ursprungligen postat av
plainvanilla
Detta handlar inte specitikt om Volvo vilket du tycks tro. Anledningen till att vi har diskuterat Volvo är att jag drog upp dem som ett exempel för att just Volvo tillsammans med några andra företag just har varnat för konsekvensen om inte infrastrukturen byggs ut, vilket är nödvändigt med all trafik som vi har idag + i framtiden.
Jag har dessutom tidigre i tråden hänvisat till en forskningsartikel som tar upp just de negativa konsekvenserna för industrin till följd av trängsel.
Men naturligtvis är det hos dessa: företag och forskare som polletten inte har trillat ner. Det är ju absolut inte din logik (baserat på lekmanna nivå) som det är något fel på
Jag har inte protesterat mot att infrastrukturen delvis behöver uppgraderas. Jag påstår enbart att denna
trängsel skatt inte på något sätt underlättar för transporterna till och från Volvo. Detta var ett argument som just du drog fram utan att ha en aning om den lokala situationen på plats. Finansieringen kan ske på olika sätt.
Försök ta till dig att detta är två olika saker.
TS är ett medel för finansiering och inget annat.
Om du insisterar förslår jag att du drar fram motargument utan att hänvisa till allmänt hållna dokument. När var och hur underlättar transporter till Volvo p g a TS?
Helst utan de argument som "just in time" och allmänt minskad trängel eftersom trafiken i huvudsak tar vägar runt vägtullsområdet förutom då Älvsborgsbron som har tull trots att bron ligger utanför tullzonen. Den bro som leder trafiken runt stadskärnan. Se så...sätt fart.
Nu uppmuntras även den övriga trafiken att köra runt tullzonen och belastar just de stråk söderifrån som tranporterna till Volvo tar.
Det enda giltliga argumentet torde vara att TS finansierar projekt som bygger ut infrastruktur helt gratis som delvis är bra för Volvo eftersom TS i sig självt inte lär göra nån förändring för Volvo, vilket var just det som du i din enfald påstod.
Återstår bara för dig att övertyga oss andra att det var just för Volvos skull som bilfientliga och tillväxthatande MP införde denna skatt.