2013-01-10, 15:42
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Kanske är dags att ta mc-kortet nu? För motorcykel trängselskattas väl inte?

Inte ännu, nej.
Citera
2013-01-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Aldrig tänkt så. Är det okej enligt EU att tulla en delvis EU-finansierad väg?

Är E6 finansierad av EU?
Citera
2013-01-10, 16:23
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Är E6 finansierad av EU?

Nix, E6 byggdes långt innan sverige blev medlem i Eu.

Passerade bommarna vid skår idag, snygga hjulspår över gräsmattorna vid bommarna var det
Citera
2013-01-10, 16:40
Medlem
Backafalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Nix, E6 byggdes långt innan sverige blev medlem i Eu.

Passerade bommarna vid skår idag, snygga hjulspår över gräsmattorna vid bommarna var det

Aj fan,

Har inte sett hjulspåren, cyklar förbi varje dag. Får kolla nu på vägen hem när det snöar....
Citera
2013-01-10, 17:16
Medlem
Idag var första gången jag paserade dessa fördömda stationer. Jag åkte till skolan och hem. Altså fyra passager. På Trafikverket står det registrerat fem passager.

Jag tror jag vet var och hur det hände. På Lindholmen ligger det en massa stationer och självklart en placerad precis vid en rondell. Så när man ska hålla sig utanför klarar kameran att plåta plåten.

Ringer imorgon för att fixa bilder på det.
Citera
2013-01-10, 18:57
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbgit
Idag var första gången jag paserade dessa fördömda stationer. Jag åkte till skolan och hem. Altså fyra passager. På Trafikverket står det registrerat fem passager.

Jag tror jag vet var och hur det hände. På Lindholmen ligger det en massa stationer och självklart en placerad precis vid en rondell. Så när man ska hålla sig utanför klarar kameran att plåta plåten.

Ringer imorgon för att fixa bilder på det.

Priset är ju det samma så 4 eller 5 passager spelar ingen roll.
Citera
2013-01-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Priset är ju det samma så 4 eller 5 passager spelar ingen roll.

Jag hade tur att jag var inom 60min regeln annars hade jag betalt 13kr till. Så det spelar visst roll.
Med mitt inlägg menade jag att kamerorna klarar få tag i nummerplåten utan att passera genom stationen.
Citera
2013-01-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbgit
Jag hade tur att jag var inom 60min regeln annars hade jag betalt 13kr till. Så det spelar visst roll.
Med mitt inlägg menade jag att kamerorna klarar få tag i nummerplåten utan att passera genom stationen.

Förmodligen spelar det ingen roll. De kommer hävda att du ska betala om kamerorna fick tag på dig då har du varit tillräcklig nära en trängselzon. Det finns väl ingen regel att man måste passera under en betalstation?
Citera
2013-01-10, 20:05
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Förmodligen spelar det ingen roll. De kommer hävda att du ska betala om kamerorna fick tag på dig då har du varit tillräcklig nära en trängselzon. Det finns väl ingen regel att man måste passera under en betalstation?

Om du måste åka runt i en rondell för att komma ut ifrån där du bor och inte åker under en vägtull(jag väljer att kalla dem så då projektet inte går ut på att minska trängseln) men den registrerar det ändå så är den tullstationen givetvis felplacerad.
Senast redigerad av PilotHockey 2013-01-10 kl. 20:08.
Citera
2013-01-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma

Så även att jag inte tar mig in i "Göteborg" måste jag betala? Det låter inte rätt. Självklart vet jag inte om det är så det gick till. Ska fixa bilderna och se. Måste inte båda kamerorna plåta mig för att det ska anses som jag passerat?

Regler för trängselskatten verkar vara väldigt flummiga.

Bara för att jag kollade på en coca cola säger ICA att jag måste betala för den. En jävla bullshit enligt mig.
Citera
2013-01-11, 04:19
Medlem
Orkar inte gå igenom tråden om det tagits upp men det går lite rykten att man har rätt att begära ut foton från alla tillfällen när man passerar en kamera och att det blir ett helvetes massa mer jobb för dom som jobbar att skaffa fram dom. Stämmer detta?
Citera
2013-01-11, 11:50
Medlem
Backafalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou
Orkar inte gå igenom tråden om det tagits upp men det går lite rykten att man har rätt att begära ut foton från alla tillfällen när man passerar en kamera och att det blir ett helvetes massa mer jobb för dom som jobbar att skaffa fram dom. Stämmer detta?

Som jag uppfattar det går detta inte. Du kan begära omprövning av skattebeslutet (se här http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Omprovning/) men då skall du ange en del saker som du knappast kan ange förrän du fått beslutet (läs fakturan) till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in