Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Börjat!? GP har aldrig vågat kritisera makten. Eftersom Hulthén drivit på om trängselskatten vågar GP inte skriva något negativt. OT jämför med mutskandaletna i Gbg som GP lät slinka igenom oerhört lindrigt i tidningen. Tur att GT iallafall tar ansvar och för en rättvis kamp där även kritiska röster mot den sk trängselskatten kommer till tals.
Japp, alldeles oavsett deras motiv till detta så ska de hedras. De för en kritisk debatt åtminstone.
Här står G-P med byxorna nere och det är en vedervärdig så kallad journalistik som matas ut därifrån.
Hanteringen av mutskandalerna var på exakt samma nivå, enbart pliktskyldig rapportering.
Jag har upplevt en noterbar minskning av trafiken för övrigt, vågar påstå att det gäller samtliga tider på dygnet. Givetvis uttalar jag mig bara om mina kvarter och jag reser relativt lite men då på de stora lederna. Jag har ingen koll på hur det ser ut på de mindre vägarna osv. Det tror jag inte heller någon har, likväl har propagandan redan från dag 1 (minst sagt tragikomiskt) matats ut att det varit en succé. Det luktar illa och jag vet att många reagerat på detta.