2013-01-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
E45 har ju varit färdig sedan i början av december. Trafikökningen uppstod ju i samband med trängselavgifterna. Kan man komma upp på E20 från E45 utan att betala tull?

Jo men vad jag sett så jämför de med föregående år på samma dag. Inte hundra men så tyckte jag att det stog i rapporten. DÅ jämför de alltså med en period då vägbygget pågick för fullt och det bara var en fil öppen mellan Jordfallsbron och Agnesberg
Citera
2013-01-14, 18:50
Medlem
Citat:
Det är ju för just oplanerade ärenden som bilen är svårslagen. Att kunna slänga sig iväg med kort varsel och kanske hämta upp någon på vägen. Åka kollektivt kräver betydligt mer planering.

Okej, vi kallar det orationella då om det låter bättre för dig. Fler resor blir alltså bättre planerade
Citera
2013-01-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Okej, vi kallar det orationella då om det låter bättre för dig. Fler resor blir alltså bättre planerade

Att man kör bil efter 18.30 och på helgerna? Är det vad du menar med bättre planering?
Citera
2013-01-15, 01:15
Medlem
Citat:
Att man kör bil efter 18.30 och på helgerna? Är det vad du menar med bättre planering?

Ja då slipper man ju de köer som var rund 16-18 tiden i stan.
Nej, det jag var ute efter att fler resor blir mer genomtänkta och därmed mer effektiva.
Citera
2013-01-15, 13:46
Medlem
Någon mer än jag som noterat att Göteborgsposten rapporterar tämligen partiskt angående trängselskatten? Alltså det är nästan bara det positiva som lyfts fram.

Har Gp som tidigare åtminstone ville ge sken av att vara granskande, börjat slicka de korrupta göteborgspolitikernas stjärtar?
Citera
2013-01-15, 17:40
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raissac
Någon mer än jag som noterat att Göteborgsposten rapporterar tämligen partiskt angående trängselskatten? Alltså det är nästan bara det positiva som lyfts fram.

Har Gp som tidigare åtminstone ville ge sken av att vara granskande, börjat slicka de korrupta göteborgspolitikernas stjärtar?

Tillåt mig att småle, menar du allvar med det?
G-P har slickat makten så länge jag kan minnas.
Citera
2013-01-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raissac

Börjat!? GP har aldrig vågat kritisera makten. Eftersom Hulthén drivit på om trängselskatten vågar GP inte skriva något negativt. OT jämför med mutskandaletna i Gbg som GP lät slinka igenom oerhört lindrigt i tidningen. Tur att GT iallafall tar ansvar och för en rättvis kamp där även kritiska röster mot den sk trängselskatten kommer till tals.
Citera
2013-01-15, 22:15
Medlem
Citat:
Nej, det jag var ute efter att fler resor blir mer genomtänkta och därmed mer effektiva.

Vad menar du med en genomtänkt resa?
Citera
2013-01-16, 09:37
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Börjat!? GP har aldrig vågat kritisera makten. Eftersom Hulthén drivit på om trängselskatten vågar GP inte skriva något negativt. OT jämför med mutskandaletna i Gbg som GP lät slinka igenom oerhört lindrigt i tidningen. Tur att GT iallafall tar ansvar och för en rättvis kamp där även kritiska röster mot den sk trängselskatten kommer till tals.

Japp, alldeles oavsett deras motiv till detta så ska de hedras. De för en kritisk debatt åtminstone.
Här står G-P med byxorna nere och det är en vedervärdig så kallad journalistik som matas ut därifrån.
Hanteringen av mutskandalerna var på exakt samma nivå, enbart pliktskyldig rapportering.

Jag har upplevt en noterbar minskning av trafiken för övrigt, vågar påstå att det gäller samtliga tider på dygnet. Givetvis uttalar jag mig bara om mina kvarter och jag reser relativt lite men då på de stora lederna. Jag har ingen koll på hur det ser ut på de mindre vägarna osv. Det tror jag inte heller någon har, likväl har propagandan redan från dag 1 (minst sagt tragikomiskt) matats ut att det varit en succé. Det luktar illa och jag vet att många reagerat på detta.
Senast redigerad av David Prutton 2013-01-16 kl. 09:44.
Citera
2013-01-16, 09:46
Medlem
Citat:
Vad menar du med en genomtänkt resa?

Vad tror du att jag menar? Fler resor blir mer genomtänkta - man åker färre onödiga resor.
Citera
2013-01-16, 10:48
Bannlyst
Citat:

Eller så gör man som jag och snart det flesta av oss som inte bor i Gbg. Vi åker helt enkelt till Kållered och andra ställen och handlar!!!

Detta jävla skitsystem som miljömupparna och tokvänstern har fått i genom retar gallfeber på oss som är tvungna att ta bilen till jobbet beroende på att barn skall köras mm!

Har någon i tråden kommit med bra sätt att undgå att bli registrerad av kamerorna? Själv har jag kört med snö på nummerplåtarna i 2 dagar nu. :-)
Citera
2013-01-16, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Eller så gör man som jag och snart det flesta av oss som inte bor i Gbg. Vi åker helt enkelt till Kållered och andra ställen och handlar!!!

Detta jävla skitsystem som miljömupparna och tokvänstern har fått i genom retar gallfeber på oss som är tvungna att ta bilen till jobbet beroende på att barn skall köras mm!

Har någon i tråden kommit med bra sätt att undgå att bli registrerad av kamerorna? Själv har jag kört med snö på nummerplåtarna i 2 dagar nu. :-)

Jag var faktiskt i Göteborg igår och använde just den metoden Såg bara en enda bil till där någon hade gjort så. Vad är det för fel på folk här i landet som inte på något sätt sätter sig till motvärn mot övergreppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in