2013-01-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flonaldo
Minskningen av trafiken på E6 in mot stan bör ju påverkas av att motorvägen på 45:an blivit färdig. Därav även den ökade trafiken på Jordfallsbron. Ökningen på 45:an märks tydligt och skapar även mycket mer trafik på Marieholmsleden där de dessutom sänkt hastigheten till 80

E45 har ju varit färdig sedan i början av december. Trafikökningen uppstod ju i samband med trängselavgifterna. Kan man komma upp på E20 från E45 utan att betala tull?
Citera
2013-01-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Varför jag argumenterar för trängselskatt?
Det kan du läsa i mina tidigare inlägg. För att summera: Mindre trängsel, bättre luft,

Trängselskatten är inte bra för något
Samtidigt som du säger att trafiken har minskat. Har du tänkt färdigt här?

Folk har blivit mörkrädda och vågar knappt röra PÅ bilen
18 kr gör definitivt folk mörkrädda

Har du missat att man kanske kör förbi flera stationer per dag och att detta upprepas ett par gånger i månaden?
Citera
2013-01-13, 16:27
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
E45 har ju varit färdig sedan i början av december. Trafikökningen uppstod ju i samband med trängselavgifterna. Kan man komma upp på E20 från E45 utan att betala tull?

Ja, där har du förklaringen till trafikökningen. Ingen vill väl meka sig genom Tingstadstunneln när man kan åka gratis på andra sidan till ingen större skillnad i reslängd (dom som kommer norrifrån antar jag då).

Även hört att man skall spärra genomfartstrafik norrifrån till Norrleden så att ALLA tvingas åka in via betalstationerna. Men vi får se. Ett jävla helvete kommer det bli iaf framöver när alla galna idér skall genomföras i trafiken 2013 med avstängda tillfartsvägar osv. från lederna. Politikerna försöker styra alla trafik genom tullarna.
Citera
2013-01-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen

Det går alldeles utmärkt att ta sig mellan de båda ostligt belägna E45 och E20 via "Röde Orm" (Partihallslänken) utan att passera någon betalstation.

Citat:
På motsvarande sätt går det att köra mellan E20 och E45 via Partihallsförbindelsen, Röde orm, utan att betala trängselskatt.

Källa:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1207705-smitvagarna-kan-bli-dodsfallor

Den del av E45 i centrala Göteborg (Götaleden/Oscarsleden) som går längs med den södra älvstranden har dock två betalstationer.

"Röde Orm" syns tyvärr inte på nedanstående karta:
http://korta.nu/1xqxe
Citera
2013-01-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Ja, där har du förklaringen till trafikökningen. Ingen vill väl meka sig genom Tingstadstunneln när man kan åka gratis på andra sidan till ingen större skillnad i reslängd (dom som kommer norrifrån antar jag då).

Även hört att man skall spärra genomfartstrafik norrifrån till Norrleden så att ALLA tvingas åka in via betalstationerna. Men vi får se. Ett jävla helvete kommer det bli iaf framöver när alla galna idér skall genomföras i trafiken 2013 med avstängda tillfartsvägar osv. från lederna. Politikerna försöker styra alla trafik genom tullarna.

Förändringen i trafikflödet uppstod ju förra veckan efter vad jag förstår. Spärra av genomfarttrafik till norrleden skulle innebära tullstationer på hela hisingen. Redan i kungälv kan man styra ut på landsbygden mot säve.
Ur ett trängselperspektiv skulle ju det vara förödande eftersom om man ändå måste betala så kör man ju närmaste vägen d.v.s. lundbyleden igen.
Citera
2013-01-13, 18:34
Medlem
Studsbolls avatar
Jag har ingen aning om hur de mäter trafiken på småvägarna runt trängselskattzonen, men jag kan säga med säkerhet att de antingen mäter fel eller blåljuger. I GP sägs det att de mätt upp att trafiken på Böneredsvägen ökat från 1000 passager till 1700 passager per dygn. Det är rent nys. En femåring som står vid vägkanten kan räkna ut att ökningen är extremt mycket högre än så. Har sett det med egna ögon: det är rena motorvägstrafiken där nu. Med tanke på att vägen passerar Albatross Golfklubb lär detta snart uppmärksammas och stoppas, ty de rika asen som golfar där lär inte uppskatta detta. Tur för bonnläpparna som bor längs vägen, för dem skulle ingen lyssnat på. 700 extra bilar... Jo tjenare...

Citera
2013-01-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzi89
Har du missat att man kanske kör förbi flera stationer per dag och att detta upprepas ett par gånger i månaden?

Absolut inte. Men om det är detta man har i åtanke bör man ju även kommunicera det i det man skriver. Det är komiskt hur folk får för sig att deras svaga liknelser kan användas i diskussionen.

Då frågan gällde "att folk inte vågade RÖRA" bilen besvarade jag också därefter.

Citera
2013-01-13, 19:18
Medlem
Citat:
Absolut inte. Men om det är detta man har i åtanke bör man ju även kommunicera det i det man skriver. Det är komiskt hur folk får för sig att deras svaga liknelser kan användas i diskussionen.

Då frågan gällde "att folk inte vågade RÖRA" bilen besvarade jag också därefter.

Så du försöker göra lite narr utav mig för att jag skrev fel. Och sedan?

Måste ju vara otroligt tråkigt att vara dig, som skriver så formellt hela tiden och aldrig fel. Detta är internet ifall du inte visste det.
Citera
2013-01-13, 21:02
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Det går alldeles utmärkt att ta sig mellan de båda ostligt belägna E45 och E20 via "Röde Orm" (Partihallslänken) utan att passera någon betalstation.

Citat:
På motsvarande sätt går det att köra mellan E20 och E45 via Partihallsförbindelsen, Röde orm, utan att betala trängselskatt.

Källa:

Den del av E45 i centrala Göteborg (Götaleden/Oscarsleden) som går längs med den södra älvstranden har dock två betalstationer.

"Röde Orm" syns tyvärr inte på nedanstående karta:
http://korta.nu/1xqxe

Röde Orm...? Eftersom länken går över det gamla Slakthuset har jag hört att den av många kallas Falukorven. Dels p g a färgen, läget och formen men det är ju en smaksak.
Citera
2013-01-13, 21:34
Medlem
Vederborandes avatar
Man kunde ju hoppas att GBG Stad la dessa pengarna på att sänka priset i kollektivtrafiken, ev. förbättra den. Men självfallet inte. Pengarna tillfaller några inkompetenta sossar som ska finna bästa möjliga sätt att slösa bort dem. 17 jävla spänn kostar en Skolungdomsbiljett och du får lägga på en tia för att komma upp i det normala biljettpriset. Skand-fucking-al hur misskött sossarna har hanterat Göteborg. Riktigt trött. Dessutom slår trängselskatten mot småbutikerna inne i stan som ingen vill åka till längre tack vare sosseblockaden. Funderar på att flytta till Stockholm om det fortsätter såhär.
Citera
2013-01-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzi89
Så du försöker göra lite narr utav mig för att jag skrev fel. Och sedan?

Måste ju vara otroligt tråkigt att vara dig, som skriver så formellt hela tiden och aldrig fel. Detta är internet ifall du inte visste det.

...sedan!?! Näe inget. Näe jag har inte tråkigt. Tvärtom så gör jag detta för att jag tycker att det är så jävla kul Otroligt roande att se hur ni formar ett argument efter en extremsituation - kastar in det i diskussionen och tror att det skall fungera.

Ena stunden vågar man tydligen inte röra bilen för att det kostar. Andra stunden så är det inte detta det handlar om när ni inser att en en summa på 18 kr visst kommer få folk att "Våga" röra sin bil.

Det som kommer hända är tex att man inte kommer vilka åka oplanerade ärenden.
Citera
2013-01-14, 16:24
Medlem
Citat:
Det som kommer hända är tex att man inte kommer vilka åka oplanerade ärenden.

Det är ju för just oplanerade ärenden som bilen är svårslagen. Att kunna slänga sig iväg med kort varsel och kanske hämta upp någon på vägen. Åka kollektivt kräver betydligt mer planering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in