Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Jo det fattade jag, det var dock dessa frågan gällde
Majoriteten av arbetande på Volvo börjar efter 06.30 därför borde dessa va den grupp vi argumenterar om.
Jag är för trängselskatten in till innerstan, det som är idag är dock inte trängselskatt, det är vägtull! När jag åker till Göteborg City Airport från Frölunda vid sjutiden på morgonen för att jobba passerar jag Älvsborgsbron. Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om köer på Älvsborgsbron! Hur kan detta då vara ett argument för att sätta upp vägtullar vid bron om det inte finns någon trängsel där?
Kanske skall vi bara tillåta sämre luft i en stad som Göteborg då den viktigaste industrin är just bilindustrin! Det är heller inte rimligt att Göteborgare skall betala 64% av kostnaderna då Stockholmare och Malmöbor endast skall betala 20%.
Det är inte heller hållbart att sätta upp vägtullar och förvänta sig en dramatisk förändring i antalet bilar. Experter har sagt att antalet minskade bilar i procent kommer bli mindre i Göteborg än t.ex. Stockholm. Då blir det extra ohållbart att minska 3 körfält i stan till 1 då det bara kommer bli ännu fler köer och kaos då alla kommer slutligen köra i bussfilerna! Igår körde fyra bussar på rad i vanliga filen mellan centralstationen och drottningtorget medans bussfilen var helt tom.
Hulthén och Andreasson kör Göteborg i graven samtidigt som de inte respekterar folkets missbehag då de skickar kritiska mail till kommunen. Har nämnts nyligen i tråden att Hulthén rytit tillbaka att göteborgarna skall sluta skicka kritiska mail angående vägtullar.
Detta är inte demokrati, det är diktatur. Dessutom är det en diktatur styrd av politiker som är helt inkompetenta att ta dessa beslut då flera ingenjörer bortdömt hela projektet med västlänken.
Det enda argumentet Hulthén har för hela projektet är: "Jag tror på detta"
Vadå tror på detta? Kör hon på magkänsla eller vad fan sysslar hon med?