Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Vilket resemedel erbjuds dagtid? Säger du kollektivtrafiken har du uppenbarligen aldrig försökt åka in till stan vid rusningstid samtidigt som du försöker hålla en tid.
Jo det har jag. Har du sett köerna i stan, tingstadstunneln etc under rusning. Kollektivtrafiken har ju oftast sina egna körfält. Kan du förklara för mig varför bilen är mer är pålitlig?
Citat:
I vintertid är det värst. Minns något år sedan. Jag kom tre hållplatser på 40min med 16-bussen. Tre bussar uteblev, två fick jag gå på men de la av på hållplatsen efter pga vintervädret som våra kära inkompetenta politiker vet om att vi årligen har i Sverige men skiter fullständigt i när det gäller inköp av nya bussar för Västtrafik. Samma politiker har nu tagit beslut om trängselskatt, en skatt som de flesta själva slipper betala då de anses köra "diplomatregistrerade fordon".
För det första har det inget med inköp av bussar att göra utan hur man ser till att plogning sköts. Det går att rada upp exempel på hur trängsel, bilkrockar och vinterväglag har fått bilburna resenärer att komma sent som också så om du vill få ditt resonemang till att vi skall satsa på biltrafik så håller det tyvärr inte.
Citat:
För att införa trängselskatt skall man först ha en väl fungerande kollektivtrafik. Detta har politikerna totalt misslyckats med. Detta kan inte förnekas.
För en människa som du så kommer du aldrig att erkänna att kollektivtrafiken fungerar. Vad är det som inte fungerar och vad skall man göra?
Citat:
Politikerna kan jobba i 15år och sedan leva resten av sina liv med betald pension från skattebetalarnas pengar. När de inte ens kan sköta sitt jobb!? Klart fan folk blir förbannade och vill ha en folkomröstning! Bara ditt sätt att säga att du tycker att politiker fortfarande är mer kompetenta att fatta beslut med materialet de har tillgång till än befolkningen själva idiotförklarar dig.
Börjar dina argument ta slut då du slänger in hur länge politikerna kan jobba och få betalt trots att de inte har med saken att göra.
Ta en titt i tråden så märker du att folk bygger sin åsikt och sina argument på hur det kommer fungera i deras fantasi. Kan du förklara hur detta är mer träffsäkert jmf med politiker som har fakta och experthjälp till hands? I annat fall är det du som har idiotförklarat dig ganska grovt.
Citat:
Att lägga spärrar på alla större leder utanför Göteborg är så dumt att man blir rasande. Den största arbetsgivaren i västra götaland är Volvo, ett företag just beroende av transporter. De har även många låglönade arbetare som nu får en chockartad förändring i årslön.
Haha, nu faller du allt på ditt eget argument
En arbetare på Volvo är inte direkt lågavlönad, och 378 kr månad är knappast en chockhöjning din dumma skalle.
Volvo är mycket riktigt beroende av transporter och tränselskatten har minskat trafiken, vilket det finns exempel på samt studier som visar.
Därmed blir transporterna effektivare vilket gynnar företag som Volvo.