Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Varför detta behov av att transportera folk genom spårbunden trafik? Varför har de styrande alltid haft en förkärlek för just kollektiv spårbunden trafik? Avskräcker inte slutmålet Auschwitz er?
Argumentationen är på hög nivå märker jag, precis som vanligt när man diskuterar trängselskatt med motståndare
Citat:
Inte alla bevisligen då dom har etablerat Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan mitt i centrum. Precis som massa andra verksamheter som ryms i kontorslokaler.
Ärenden relaterade till skatteverket, banker och andra myndigheter kan man reda ut genom IT och kommunicera med utan att behöva bygga ut pendeltåg och annat.
Citat:
De dagliga inköpen till hushållet samt byggvaror samt IKEA kan hushållet främst lösa med den egna bilen. Jag är glad över att detta främst ligger utanför staden. Så även hushållets behov av kunna transportera barnen till dagis, skola och fritidsaktivitetet utan att behöva utsättas för den kollektivburna "mångkulturen". Har du inte reflekterat över att en stor del av de myndigheter som idag ligger i innerstaden faktiskt redan idag genom IT kommunicerar med allmänheten? Förutom då analfabeterna hörande till "mångkulturen" som idag frekventerar ökända spårvagnslinjer in till Nordstan.
Inköp av sällanköpsvaror koncentreras till platser utanför centrum. Kul att du är överens med mig och den forskning som finns inom området.
Gällande dagisplatser så har andra motståndare tagit upp detta i tråden. Deras förslag var att etablera dagis närmare folks boende. Vilket jag tycker är en bra lösning, för då är bilen mindre nödvändig.
Jag har reflekterat över hur många myndigheter som är lokaliserade i stan som man lika gärna kan skötas via telefon/internet.
Det är en bra ide at ha dessa lokaliserade i stan. Därigenom kan man uppnå skalfördelar och ge service till både de grupper som använder internet och kommer till verksamheten rent fysiskt.
Citat:
Behovet av persontransporter minskar. Rättsväsen och domstolar samt häkten måste fysiskt transportera den tilltalade men varför lägga dennna verksamhet i centrum som lider av just trängsel?
Fy fan var dum du är
Häkten lägger man ju i anslutning till polisstationen av ekonomiska skäl. Och voila var har man lagt domstolen i göteborg? Hur mycket mer transportbehov har man idag jämför med ditt dumma förslag.
Citat:
Tydligen har rättväsendet tänkt till eftersom de har verksamhet just på Aminogatan 27 i Mölndal