Närmsta borde vara vid Olskroksmotet.
100 meter var nog en underdrift av skribenten, men lägg på några hundra meter så är uttalandet mer rimligt.
Att det inte skulle vara i "närhet" till betalstationer är ju en felaktighet.
Närmsta borde vara vid Olskroksmotet.
100 meter var nog en underdrift av skribenten, men lägg på några hundra meter så är uttalandet mer rimligt.
Att det inte skulle vara i "närhet" till betalstationer är ju en felaktighet.
Det är ju flera km till betatstaionerna vilket är en jädra skillnad mot 100m vilket antyder att det är väldigt nära...
Saken som ju är så jävla fel med plasseringen är ju att det inte kostar att åka inne i city utan att passera på lederna utanför city!
Det är ju flera km till betatstaionerna vilket är en jädra skillnad mot 100m vilket antyder att det är väldigt nära...
Saken som ju är så jävla fel med plasseringen är ju att det inte kostar att åka inne i city utan att passera på lederna utanför city!
Ja, att placeringarna överhuvudtaget inte är särskilt rättvisa är sant där är vi helt överens.
Men det är en delvis annan fråga.
Från Odinsplatsen till Olskroksmotet är det ca 600 meter (enligt hitta.se).
Nu kan vi avsluta den diskussionen.
Ja, att placeringarna överhuvudtaget inte är särskilt rättvisa är sant där är vi helt överens.
Nu står dom ju inte precis i olskroksmotet utan en bit in på E20 bla. Men det är ändå närmare än km än 100m vilket inte känns så relevant. I vilket fall så är skiten överflödigt!
Det jag reagerade på med att det var vid Odinsplatsen som han/hon togs är att det därifrån inte är tvunget att passera någon betalstation. Finns ett antal olika valmöjligheter, även om kör i riktning mot de närmaste (som torde vara vid Olskroksmotet eller Turionhuset), som inte gör att du behöver passera någon station.
Nu är det ju iofs lika olagligt att ha skyltar som inte syns var du än är i trafiken och inte bara vid trängselskattstationer men....
Med station trodde jag att han menade polisstation, vilket ligger på Stampgatan med infart till polisens garage vid Folkungatan. Inte ovanligt med kontroller vid just Odinsplatsen (snutarna är bekväma av sig och folk glömmer att det är 40km/h på Friggagatan), så därav inte konstigt att han blev plockad just där.
Med station trodde jag att han menade polisstation, vilket ligger på Stampgatan med infart till polisens garage vid Folkungatan. Inte ovanligt med kontroller vid just Odinsplatsen (snutarna är bekväma av sig och folk glömmer att det är 40km/h på Friggagatan), så därav inte konstigt att han blev plockad just där.
Av någon märklig anledning, som nog inte ens stadens ledande politiker kan förklara så råder det ju dessutom dubbdäcksförbud på delar av Friggagatan (tror den heter så hela vägen).
Det förklarar också varför polisen gärna står där.
Du skirviver att du är bilhatanade, är det pga avundsjuka för att inte ha råd att ha en egen eller är du bara en miljömupp?
Det finns ingen anledning att förolämpa sina medmänniskor bara därför att man kan och är anonym. Vill du ha svar från mig på frågor får du formulera dig snällare.
Citat:
Du skirver att du vill ha tillbaka på alla skatter mm du betalar. Du har inte tänkt på att får tillbaka ca 50% av priset då du åker kollektivt eftersom billismen bekostar ca halva priset för dej?
"Bilismen" betalar inte några som helst för mig i detta sammanhang relevanta kostnader. Om bilägarna även tvingades betala för sin påverkan på miljön och människor skulle det inte räcka med 50 kronor litern för bensinen. Att bilismen trots allt är så utbredd som den är beror på att staten underlåter att kräva bilisterna på ersättning för extern påverkan.
Det finns ingen anledning att förolämpa sina medmänniskor bara därför att man kan och är anonym. Vill du ha svar från mig på frågor får du formulera dig snällare.
"Bilismen" betalar inte några som helst för mig i detta sammanhang relevanta kostnader. Om bilägarna även tvingades betala för sin påverkan på miljön och människor skulle det inte räcka med 50 kronor litern för bensinen. Att bilismen trots allt är så utbredd som den är beror på att staten underlåter att kräva bilisterna på ersättning för extern påverkan.
Jag betalar garanterat för dej så fort du går på en buss eller spårvagn!
Ta du reda på lite fakta innan du uttalar dej sedan!
Billismen betalar alla sina kostnader inklusive sjukvård mm för omgivningen med ca 50% i överskott!
Miljön: Ta du reda på hur liten del av utsläppen som kommer från bilismen! Den är inte stor hörrö!
Jag betalar garanterat för dej så fort du går på en buss eller spårvagn!
Jasså det gör du garanterat Hur har du kommit fram till detta?
Har du tagit med i din lilla beräkning att transport även orsakar externa kostnader som får bäras av övriga samhället som: Olyckor, vibrationer,buller, hälsoeffekter, global uppvärmning (åtgärdskostnader), biodiversitet, anspråkstagande av yta etc
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Ta du reda på lite fakta innan du uttalar dej sedan!
Billismen betalar alla sina kostnader inklusive sjukvård mm för omgivningen med ca 50% i överskott!
Verklighetens folk har visst talat. Källa på detta kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Miljön: Ta du reda på hur liten del av utsläppen som kommer från bilismen! Den är inte stor hörrö!
Jasså säger du det.
Transport är den sektor som har ökat enskilt mest sett till övriga branscher. Ca 70% ökning mellan 1990 och 2010.
Utsläppen av växthusgaser från sverige är dryga 18 miljoner ton/år, och personbilstrafiken står för strax under 50% Källa: European Environment Agencey (EEA) 2007
Idiot
Senast redigerad av plainvanilla 2013-03-13 kl. 15:11.