Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Följaktligen kan en Göteborgsfamilj med nybyggd bostad och egen bil inte ta emot bilburna besökare, om vi skall hårddra det hela.

Tyckte det var jobbigt för 10 år sedan med besök i city (föräldrar osv) som oftast kom med bil då många gärna bor på landet. Numera är det helt horribelt. Tur man inte bor i mupp-enklaven längre, skulle bli helt ensam. Vilken pensionärsförälder har råd att lägga 100kr på ett litet kvällsbesök i stan med bil (ja faktiskt, många har bil för det är enda livhanken). Följden blir självklart att besök uteblir i större utsträckning oavsett vad innerstadseliten har för befängda lösningar.
Kan inte dra någon annan slutsats än att staden är till för en väldigt smal kategori människor.
Eliten verkar göra allt för att skapa sitt utopia i göteborgs innerstad.
Bilburen? Fuck off.
Höger? Fuck off.
Köttätare? Fuck off.
Svensson? Fuck off.
Familj? Fuck off.
Faktum är att staden är grovt överskattad. Det finns för fasen inget inne i city mer än fylla, lattezombies och en evig projektion av dåligt samvete. Kollekivtrafiken är kvävd och ineffektiv, men du ska älska den ty den befriar dig från samvetskval. Lyckas du dessutom hitta en CO2 deklarerad 60 kronors latte i en kopp gjord av rättvisemärkta återvunna partiprogram från miljöpartiet så får du äran att tänka tanken "tänk, jag kanske Är en av Dom - city-eliten".
Nej mina vänner, med innerstadspartiet (MP) bakom spakarna så segregerar man sig själv aktivt och frivilligt i den där staden. Vem fan vill bo mitt ibland politiskt korrekta bolånetorskar i tweed och palestinasjal och samtidigt få stämpeln "milöpartist" på sig.
Min tid i denna mentala fängelsehåla är förbi - jag bröt mig loss - andrasitter fast.
Njut ni där inne men betänkt detta - väggarna sluter sig mer och mer om er.