2022-09-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, bulvanen var intelligent.

dum kriminell = skyldig (föraktlig)
smart kriminell = oskyldig (beundransvärd???)

Tror du att det är så det fungerar?
Inte i min bok.
Edit: Kolla dina quotetaggar. Det ska bara vara en avsändare. Inte två st.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-20 kl. 17:31.
Citera
2022-09-20, 17:25
Medlem
[quote=ottoplommon|81718927]
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Ja, bulvanen var intelligent.

dum kriminell = skyldig (föraktlig)
smart kriminell = oskyldig (beundransvärd???)

Tror du att det är så det fungerar?
Inte i min bok.
Dum på det sättet var han inte men på andra sätt som vi alla tar avstånd ifrån.
Så antingen var dom smartare denna gång om man jämför med GG och Kling och Klang.
Eller är det så enkelt att han är oskyldig.
Har inte den tanken slagit dig.
Jag sitter still i båten och om någon orkat så gå igenom allt jag skrivit och det jag minns så har jag inte haft fel och att resultatet skulle bli som det blev.
Mer kan jag inte göra.
Jag har varit tydlig om att dom satsade på fel häst men dom blev kändisar på kuppen och det är alltid en tröst.
Citera
2022-09-20, 17:27
Medlem
Citat:
Dum på det sättet var han inte men på andra sätt som vi alla tar avstånd ifrån.
Så antingen var dom smartare denna gång om man jämför med GG och Kling och Klang.
Eller är det så enkelt att han är oskyldig.
Har inte den tanken slagit dig.
Jag sitter still i båten och om någon orkat så gå igenom allt jag skrivit och det jag minns så har jag inte haft fel och att resultatet skulle bli som det blev.
Mer kan jag inte göra.
Jag har varit tydlig om att dom satsade på fel häst men dom blev kändisar på kuppen och det är alltid en tröst.
Vad yrar du om? Vilket resultat? Är utgrävningen klar? Vad har jag missat?
Citera
2022-09-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad yrar du om? Vilket resultat? Är utgrävningen klar? Vad har jag missat?
Den räknar inte jag som intressant överhuvudtaget
Har inte det framgått.
Ett sista desperat försök från desperata människor.
Har inte funnits någon konkret misstanke utan bara spekulation och hypoteser som inte ger resultat.
Jag sitter lugnt i båten och har börjat summera 10års arbete och mängder med avsnitt och utrymme i media.
Jag får aldrig något svar men vad har det har givit som fört detta framåt.
Svara gärna på det.
Citera
2022-09-20, 18:00
Medlem
Citat:
Den räknar inte jag som intressant överhuvudtaget
Har inte det framgått.
Ett sista desperat försök från desperata människor.
Har inte funnits någon konkret misstanke utan bara spekulation och hypoteser som inte ger resultat.
Jag sitter lugnt i båten och har börjat summera 10års arbete och mängder med avsnitt och utrymme i media.
Svara gärna på det.
Men snälla *tlarsson.
Konkret misstanke finns. Bulvanen är skäligen misstänkt av polisen.
Det finns fakta och vittnesmål. Inte till själva mordet. Men väldigt mkt pekar i en o samma riktning.
Och det har framkommit nya vittnesmål. Ett håller på att undersökas nu. Resultatet vet vi inte ännu.

Jag känner sympati för din vilja att försvara din släkting.
Jag hade en morbror och jag blev ledsen när folk talade förklenande om honom. Det blir jag fortfarande.
Men han var en bedragare och patologisk lögnare det visste jag om någon. Ändå blev jag ledsen för hans skull.
Jag kände ju alla hans sidor. Och visste att han kunde vara väldigt snäll också.
Snäll och ansvarslös.
Alla människor har ju både gott och ont i sig. Mer eller mindre.

Men bulvanen är ju avliden. Och lider ju inte av det här. Och ingen skugga faller över hans anhöriga heller.
Det är ingen som tror på arvssynden längre.

Så kan du inte sluta förtala GG. För de förtalar inte någon. De har inte förtalat din släkting.
De har fört fram vittnesmål och fakta. Och en hypotes angående hur det skulle kunna gått till.
Men det är ändå inte förtal. Bara en hypotes. De har även haft en hypotes om hur det kunde gått till om det var direktören som mördat SS.
Så objektivt.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-20 kl. 18:03.
Citera
2022-09-20, 20:40
Medlem
Citat:
Svara gärna på det.
Vill påstå att du knappast suttit still i någon båt. Så fort det blir tyst i tråden frågar du om vad som händer och varför GG inte kommer med något nytt. Sen påstår du att du inte ens hört på podden (/poddarna)? Dom har gjort ett grymt jobb och dom är väl värda att lyssna på.

Jag tror som du att tippen är fel spår, men om det är enklaste stället att kolla samt utesluta, varför inte? Hundens markering var avgörande här och spåret var faktiskt 'glödhett', även om du gjort dig lustig över detta.

Är ofta i områdena runt Lummelunda och Martebomyr i arbetet och tänker på Svens livsöde. Hans plan om att kunna pensionera sig efter ett livs hårt arbete. Hans misstro till myndigheter som motarbetade honom. Hur BL kom som en räddande ängel men bedrog honom å det grövsta, vilket ledde till hans död. Han förtjänade ett bättre öde.
Citera
2022-09-20, 21:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
SS förtjänade verkligen ett bättre öde.

Citat:
Ursprungligen postat av parmageddon
Vill påstå att du knappast suttit still i någon båt. Så fort det blir tyst i tråden frågar du om vad som händer och varför GG inte kommer med något nytt. Sen påstår du att du inte ens hört på podden (/poddarna)? Dom har gjort ett grymt jobb och dom är väl värda att lyssna på.

Jag tror som du att tippen är fel spår, men om det är enklaste stället att kolla samt utesluta, varför inte? Hundens markering var avgörande här och spåret var faktiskt 'glödhett', även om du gjort dig lustig över detta.

Är ofta i områdena runt Lummelunda och Martebomyr i arbetet och tänker på Svens livsöde. Hans plan om att kunna pensionera sig efter ett livs hårt arbete. Hans misstro till myndigheter som motarbetade honom. Hur BL kom som en räddande ängel men bedrog honom å det grövsta, vilket ledde till hans död. Han förtjänade ett bättre öde.

Precis vad jag också tycker.

Naturligtvis förtjänade SS ett bättre öde. Han hade hoppats på att kunna gå i pension efter hårt och arbetsamt liv. Så blev det tyvärr inte. I stället kom han att bli mördad och försvann utan ett nästan ett spår. Allt för att kunna tjäna pengar och kunna ta över SS mark.
Citera
2022-09-20, 21:44
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
Men det är i mitt intresse.
Jag är övertygad om att det inte är bara bulvanen som ska vara i fokus.
Jag tror verkligen inte att han ligger på tippen men man är så tvärsäker i uttalanden och pekar ut bulvanen indirekt och det gör mig irriterad.
Nu när vi får svar om tippen visar det sig att man lagt fokus på fel person och därmed får vi inget svar.
Jag gillar verkligen inte att säga . Vad sa jag och allt jag sagt har stämt in på det mesta .
Men det hjälper inte att hitta SS
GG lämnar nu detta och tar sig an ett annat fall än att söka på andra ställen.
Det var bulvanen eller ingenting och nu sviker man dom som trodde på GG.

Lever du verkligen i den villfarelsen?
Citera
2022-09-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Lever du verkligen i den villfarelsen?
Nä såklart inte. 😉 men försöker .
Citera
2022-09-20, 23:05
Medlem
Citat:

När det gäller SS öde drabbar det min empati och sympati för honom enormt.
Jag är som ni kanske inte tror en person som är mycket för rättvisa och månar om dom svaga I samhället.
När det gäller bulvanens sätt att lura en vän och en ensam man på sina pengar är det åt helvete.
Jag hatar sådant beteende och hade jag varit tillräckligt stor hade jag agerat mot honom då.
Jag kan lova att jag inte är rädd och rätt ska vara rätt.
Lite "en man som heter Ove" men inte lika extrem.
Han lurade sin far och bröder på stora summor också.
För det kan man nästan säga att jag hatar honom om man tar i lite.
Det är under all kritik under alla omständigheter .
Samma gäller hans beteende mot bla Hjördis med flera.
I dessa frågar är det inget tvivel.
Men när det gäller SS och hans försvinnande är jag inte främmande att han har haft en viss roll.
Men jag är långt ifrån säker på att han är mördaren och eftersom ingen hittar något på honom så tycker jag inte oavsett att man kan hänga ut någon på det sätt bla GG har gjort.
Gör man det dessutom för att göra egen karriär så ser jag bulvanen som den svaga I just den frågan.
Så fungerar jag och när det dessutom finns andra som lika gärna kan ha gjort det är det mest rättvisa att kolla dessa individer.
Citera
2022-09-20, 23:17
Medlem
Citat:

När det gäller podden har jag lyssnat på dom 30 avsnitten lite halvt som halvt.
Om det nu var 20 eller 30 st .
Sen hör jag inte hört eller läst något mer.
När det gäller GG har "läst sönder" deras sätt agera.
Man slår på stora trumman på minsta lilla och dessutom när jag är helt säker på att dom punktmarkerar fel person om man vill hitta SS.
Sen kommer alltid en paus och tjat om pengar.
Som ex hunden.
Där gjorde man så och sen tog det tid innan den kom och många med mig är högst tveksamma till en rookiehund utan erfarenhet Sen markerade den eller kissade och då slog man på stora trumman ink märkliga uttalanden för att väldigt kort därefter försvinna och sen väntade man på tillstånd och direkt när man fick gräva så slog man på stora trumman igen och sen visade direkt upp ett ben som jag absolut inte är SS och en gammal overall som absolut inte är SS.
Så här har dom hållit på och det blir tröttsamt och genomskinligt och nu när man kan börja summera deras resultat efter 10 år slår jag på stora trumman och hävdar att dom inte har får fram något som liknas vid genombrott.
Det enda man kan konstatera att nu är det ännu mera sannolikt att bulvanen inte har hanterat kroppen enligt vad GG trodde.
Citera
2022-09-20, 23:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Hunden måste upp till bevis.
Att säga att någon är bra som i detta fall är korkat.
Talangfull kan man vara men sen är det resultat som räknas . Inga stamtavlor och annat skit.
Resultat måste vara över tid.
1 .2 eller 3 försök kan vara slump.
100 lyckade resultat säger att man är bra.
ÄR HUNDEN BRA. NEJ och om 5år vet vi.

Vet inte om du svarade på helt fel kommentar nu?

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Den gulliga Breeze måste haft bråda dagar som ettåring förra året.

Jag upprepar frågan, vad menade du med "apportering"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in