Citat:
Ursprungligen postat av
parmageddon
Vill påstå att du knappast suttit still i någon båt. Så fort det blir tyst i tråden frågar du om vad som händer och varför GG inte kommer med något nytt. Sen påstår du att du inte ens hört på podden (/poddarna)? Dom har gjort ett grymt jobb och dom är väl värda att lyssna på.
Jag tror som du att tippen är fel spår, men om det är enklaste stället att kolla samt utesluta, varför inte? Hundens markering var avgörande här och spåret var faktiskt 'glödhett', även om du gjort dig lustig över detta.
Är ofta i områdena runt Lummelunda och Martebomyr i arbetet och tänker på Svens livsöde. Hans plan om att kunna pensionera sig efter ett livs hårt arbete. Hans misstro till myndigheter som motarbetade honom. Hur BL kom som en räddande ängel men bedrog honom å det grövsta, vilket ledde till hans död. Han förtjänade ett bättre öde.
När det gäller SS öde drabbar det min empati och sympati för honom enormt.
Jag är som ni kanske inte tror en person som är mycket för rättvisa och månar om dom svaga I samhället.
När det gäller bulvanens sätt att lura en vän och en ensam man på sina pengar är det åt helvete.
Jag hatar sådant beteende och hade jag varit tillräckligt stor hade jag agerat mot honom då.
Jag kan lova att jag inte är rädd och rätt ska vara rätt.
Lite "en man som heter Ove" men inte lika extrem.
Han lurade sin far och bröder på stora summor också.
För det kan man nästan säga att jag hatar honom om man tar i lite.
Det är under all kritik under alla omständigheter .
Samma gäller hans beteende mot bla Hjördis med flera.
I dessa frågar är det inget tvivel.
Men när det gäller SS och hans försvinnande är jag inte främmande att han har haft en viss roll.
Men jag är långt ifrån säker på att han är mördaren och eftersom ingen hittar något på honom så tycker jag inte oavsett att man kan hänga ut någon på det sätt bla GG har gjort.
Gör man det dessutom för att göra egen karriär så ser jag bulvanen som den svaga I just den frågan.
Så fungerar jag och när det dessutom finns andra som lika gärna kan ha gjort det är det mest rättvisa att kolla dessa individer.