Citat:
Ursprungligen postat av
WisbyPils
Ja... Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det skulle varit smart eller dumt att dumpa kroppen på en tipp.
Smart: Det är enkelt. Bara att köra dit och lasta ur. Kanske lägga lite andra grejer över. Kroppen täcks sedan över kontinuerligt med andra sopor och hamnar gradvis mer och mer svårtillgängligt.
Dumt: Risken att bli observerad är betydligt större än på en mer undanskymd plats.
Smart: Å andra sidan är chansen mindre att någon lägger märke till en om någon ändå ser en. Att person X observeras på en tipp sätter betydligt mindre spår i minnet än att person X observerats gräva på en enslig plats i skogen...
Dumt: Platsen är lättåtkomlig för rävar, råttor mm.
Smart: Dessa djur är redan på plats, ingen kommer att reagera på att de är där. Eventuella dofter från nedbrytningen döljs också effektivt av övrig odör på platsen.
Har du några fler invändningar varför det skulle vara en dum idé att dumpa kroppen på en tipp?
Inte mer än av den enkla anledningen att det innebär en alldeles för hög risk för att bli ihopkopplad med en död kropp om man nu skulle råka bli sedd på en allmän plats och en kropp snart därefter hittas.
Det är inte så svårt att räkna ut hur länge en kropp legat och vem som setts på plats. Och som du säger, djur, särskilt fåglar, skulle nog samlas väldigt fort. Pratar timmar.
Då är det väl smartare, tänker jag, att inte riskera bli ihopkopplad med en kropp alls, och dumpa i en container i ytterområde som sopbilen sen hämtar?
Återigen, som du själv tidigare var inne på, ligger nog lösningen i att det enkla är genialt här.
Ingen blodig partering och massa jobb och kladd runt förpackning eller fastspända tyngder för att sänka i havet med massa lyftmoment etc utan en mer ”clean cut”.
Som några slag i tinning/bak huvudet med tillhygge, typ med hammare eller slägga och sen bara dumpa kroppen snabbs och säkert ett stycke utan fler inblandade.
Tyngdlagen, med tanke på Sjögrens bastanta kropp, säger att han förmodligen är dumpad relativt nära transportfordonet och mer neråt än rörelse uppåt/långt iväg.
En gammal brunn, avloppskanal, nedlagt stenbrott eller, som jag varit inne på tidigare, under en gammal stenbro/akvedukt på avskild plats, nära en väg
är fullt tänkbart.
Jag tänker så enkelt som möjligt-utan risk.
Har du förresten någon bild att posta av var exakt traktorvittnet ser bilen?