2022-10-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Hade SS samma inställning till att de var bästa vänner? Givetvis så utnyttjade han honom, men man kan ha andra gemensamma saker, t.ex en sexuell relation, gemensamma intressen osv.
Hade inte bulvanen fått tillfälle att både lura i första hand direktören och sen SS hade det aldrig hänt
Han är rättvist dömd och är straffad för det.
Frågan är om bulvanen kontaktar direktören eller om direktören kontaktar bulvanen I ett första skede.
Det har en viss betydelse även i försvinnandet.
Bulvanen blåser direktören på stora belopp men blir anställd som platschef för bygget av vägen kort därefter.
Så direktören kan inte ha varit så bitter utan vetskapen av att han kan förse sina 120.000 minkar med vatten och att SS inte kommer att klaga är gott nog.
Citera
2022-10-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag har kritiserat dig tidigare, men nu när jag sett, läst och lyssnat på allt, så har jag ändrat mig, förstår din inställning. Och jag håller med. Direktören är den enda som tjänar på allt detta, och hela farmen hade förmodligen dött ut, utan snabbt vatten. Riskerar man att förlora ALLT, så är det givetvis där man skall kolla först.
Tack. Jag säger inte att bulvanen är helt oskyldig men fokuset är felriktad och det pga att man har olika status i samhället.
Bulvanen kände med garanti till vad som hänt och den informationen sitter jag på men också den orättvisa fokuset gällande honom mot direktören.
Han blir punktmarkerad och uthängd medan direktören kan flytta omkring som vanligt trots att det finns motiv som är större än bulvanen om man lyfter på locket.
Den vägen valde inte polisen och inte GG trots att dom hade 10 år på sig.
Citera
2022-10-03, 20:26
Avstängd
Polisen hade ju inte ens frågat var direktören befann sig under den eventuella mordnatten.
Konstigt, men jag tror inte att det hade spelat någon större roll - direktören hade förmodligen ett alibi klappat och klart. Tvivlar starkt på att direktören hade något rent fysiskt med ett eventuellt mord att göra - och jag tror inte att direktören var bästis med vakthunden heller.

Och jag tror att det hade märkts om någon satt igång en jättestor köttkvarn mitt i natten. Och varför skulle man nattarbeta på en minkfarm? Skulle förmodligen bara stressa de stackars lägerdjuren ännu mer.

Korkat också att starta en vattenkrävande minkfarm - helt bortsett från vad jag tycker om pälsfarmar i övrigt - på en ö som haft grundvattenproblem i många, många decennier och som fortfarande har det.
Citera
2022-10-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Polisen hade ju inte ens frågat var direktören befann sig under den eventuella mordnatten.
Konstigt, men jag tror inte att det hade spelat någon större roll - direktören hade förmodligen ett alibi klappat och klart. Tvivlar starkt på att direktören hade något rent fysiskt med ett eventuellt mord att göra - och jag tror inte att direktören var bästis med vakthunden heller.

Och jag tror att det hade märkts om någon satt igång en jättestor köttkvarn mitt i natten. Och varför skulle man nattarbeta på en minkfarm? Skulle förmodligen bara stressa de stackars lägerdjuren ännu mer.

Korkat också att starta en vattenkrävande minkfarm - helt bortsett från vad jag tycker om pälsfarmar i övrigt - på en ö som haft grundvattenproblem i många, många decennier och som fortfarande har det.
Du verkar klok.
Jag kan inte säga emot dig i något du skriver här.
Man kan dock inte hoppa över någon för man tror att han skaffat ett falsk alibi
Det kanske hade krupit fram om polisen hade förhört honom och GG hade tagit upp fallet och kollat med detta vittne eftersom direktören är död.
Det hänger ihop och gör polisen inte sitt arbete gör GG inte det heller.
Då blir det samma sak om igen och hur det gick vet vi nu.
Sen är kvarnen kanske inte svaret på gåtan men var direktören inblandad oavsett mordplats skulle han undersökas noggrannare.
Citera
2022-10-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ge dig nu. Det är bulvanens egna ord,-Vi var bästa vänner.
Vad kunde en 33-årig ung man haft gemensamt med en nästan dubbelt så gammal man?
En utfattig ungkarl som inte drack alkohol.
Men som hade värdefulla marker.

Bulvanen var snarare bästa vän med tanken på att tjäna pengar på den här gamla snälla, godtrogne mannen.
Det kan vi undra men inte veta.
Citera
2022-10-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Det kan vi undra men inte veta.
Ja SS är ju inte den enda äldre som blivit bedragen av Bulvanen. Det vet vi.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-03 kl. 20:59.
Citera
2022-10-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ja SS är ju inte den enda äldre som blivit bedragen av Sven. Det vet vi.
Vem är bedragaren Sven.
Citera
2022-10-03, 20:59
Medlem
Citat:
Vem är bedragaren Sven.
Tack! har ändrat det nu.
Citera
2022-10-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ja SS är ju inte den enda äldre som blivit bedragen av Bulvanen. Det vet vi.
Där lurade han sina bröder och far bland annat.
Om vi byter forum från SS försvinnande till bulvanens bedrägeri kan det diskuteras där men det är avskyvärd och det ogillas av alla men kalla honom inte för mördaren pga detta.
Citera
2022-10-03, 21:15
Medlem
Citat:
Där lurade han sina bröder och far bland annat.
Om vi byter forum från SS försvinnande till bulvanens bedrägeri kan det diskuteras där men det är avskyvärd och det ogillas av alla men kalla honom inte för mördaren pga detta.
Jag hade själv en "Bulvan" i min släkt. Om det pratades om honom som misstänkt mördare för pengar så hade jag haft svårt att tro det.
För min släkting var inte känd för att vara våldsam. Men jag skulle nog inte känt mig övertygad om hans oskuld.
Hade han varit tillräckligt desperat efter pengar och mycket stått på spel så kunde kanske även det hänt till slut. Man ska aldrig säga aldrig.
Och så hade jag bildat mig en uppfattning av de fakta/vittnesmål som fanns i fallet. Och inte bara viftat bort dem.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-03 kl. 21:29.
Citera
2022-10-03, 21:24
Medlem
Citat:
Jag hade själv en "Bulvan" i min släkt. Om det pratades om honom som misstänkt mördare för pengar så hade jag haft svårt att tro det.
För min släkting var inte känd för att vara våldsam. Men jag skulle nog inte känt mig övertygad om hans oskuld.
Hade han varit tillräckligt desperat efter pengar så kunde kanske även det hänt till slut. Man ska aldrig säga aldrig.
Och så hade jag bildat mig en uppfattning av de fakta/vittnesmål som fanns i fallet. Och inte bara viftat bort dem.
Om han hade varit utredd i 50 år av bla 8 av mordkommitionen bästa utredare utan bevis hade du då trott på din släkting eller på andras indicier och ryckten.
Den kan du fundera på och återkomma.
Citera
2022-10-03, 21:32
Medlem
Citat:
Om han hade varit utredd i 50 år av bla 8 av mordkommitionen bästa utredare utan bevis hade du då trott på din släkting eller på andras indicier och ryckten.
Den kan du fundera på och återkomma.
Men om en kropp försvinner spårlöst så kan man inte få fram bevis.
Men jag är inte så trångsynt så jag skulle avfärda "rykten" med att,-ingen kropp inget brott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in