2022-09-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vet inte om du svarade på helt fel kommentar nu?

Jag upprepar frågan, vad menade du med "apportering"?
Det är Snurrigt. Jag skrev inte det men svarade på ditt svar.
Hunden är inte tillräckligt erfaren och duktig på det sättet GG har sagt.
Den måste upp till bevis först.
Citera
2022-09-20, 23:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Varför ger många skolor glädjebetyg åt sina elever.
Bättre ryckte och fler som söker dit.
Det är ett stort problem
Samma gäller garanterat i hundbranschen.
Den är så smutsig och garanterat pågår fusk i olika omfattning dagligen.

Gissar att du menade rykte?

Skillnaden när det gäller utbildningar för hundar, inom specialsöksområdet, är att de går direkt från skolorna ut i arbete av olika slag - om de då inte kan visa resultat slår det ryktet också tillbaka på de som håller i utbildningen, samma sak sker (tyvärr inte) i samma utsträckning när det gäller privatskolor för människor.
Sedan kan det naturligtvis finnas sämre utbildningar, men de brukar sållas bort rätt snabbt,
Citera
2022-09-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla *tlarsson.
Konkret misstanke finns. Bulvanen är skäligen misstänkt av polisen.
Det finns fakta och vittnesmål. Inte till själva mordet. Men väldigt mkt pekar i en o samma riktning.
Och det har framkommit nya vittnesmål. Ett håller på att undersökas nu. Resultatet vet vi inte ännu.

Jag känner sympati för din vilja att försvara din släkting.
Jag hade en morbror och jag blev ledsen när folk talade förklenande om honom. Det blir jag fortfarande.
Men han var en bedragare och patologisk lögnare det visste jag om någon. Ändå blev jag ledsen för hans skull.
Jag kände ju alla hans sidor. Och visste att han kunde vara väldigt snäll också.
Snäll och ansvarslös.
Alla människor har ju både gott och ont i sig. Mer eller mindre.

Men bulvanen är ju avliden. Och lider ju inte av det här. Och ingen skugga faller över hans anhöriga heller.
Det är ingen som tror på arvssynden längre.

Så kan du inte sluta förtala GG. För de förtalar inte någon. De har inte förtalat din släkting.
De har fört fram vittnesmål och fakta. Och en hypotes angående hur det skulle kunna gått till.
Men det är ändå inte förtal. Bara en hypotes. De har även haft en hypotes om hur det kunde gått till om det var direktören som mördat SS.
Så objektivt.
Då är klok och jag har tidigare sagt att hade podden agerat på samma sätt som du skriver.
Har citerat deras uttalanden många gånger till mångas ilska.
Vi vet att det är han men vi har inte kunnat bevisa detta.
Det visar enligt mig att GG inte är tillräckligt ödmjuka.
Sådant beteende är under all kritik
Hade dom haft och gått ut med en ödmjukare attityd hade jag accepterat det.
Citera
2022-09-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Gissar att du menade rykte?

Skillnaden när det gäller utbildningar för hundar, inom specialsöksområdet, är att de går direkt från skolorna ut i arbete av olika slag - om de då inte kan visa resultat slår det ryktet också tillbaka på de som håller i utbildningen, samma sak sker (tyvärr inte) i samma utsträckning när det gäller privatskolor för människor.
Sedan kan det naturligtvis finnas sämre utbildningar, men de brukar sållas bort rätt snabbt,
Min texter innehåller många stavfel för skriver på mobilen.
Ber om ursäkt för det.
Samma gäller skolor oavsett människa eller djur.
Hundägaren har passat på att snacka upp hunden men alla fattar inte det och inte hunden själv att ägaren vill skryta om den innan den har visat över tid att den är bra.
Citera
2022-09-21, 00:06
Medlem
Citat:
Då är klok och jag har tidigare sagt att hade podden agerat på samma sätt som du skriver.
Har citerat deras uttalanden många gånger till mångas ilska.
Vi vet att det är han men vi har inte kunnat bevisa detta.
Det visar enligt mig att GG inte är tillräckligt ödmjuka.
Sådant beteende är under all kritik
Hade dom haft och gått ut med en ödmjukare attityd hade jag accepterat det.
Jag tycker att du ska lyssna på podden "kall fall" en gång till.
Och ordentligt.
Ingen stans har de pekat ut bulvanen som skyldig.
Till slut efter att ha gått igenom alla möjliga scenarier har de blivit ett resonemang OM bulvanen kan varit skyldig. En arbetshypotes.
Att de intervjuat många ortsbor är väl inte förtal? Om ortsborna far med osanning så är det väl snarare de som förtalar. Inte de som intervjuar.
Så jag förstår inte alls att du hyser sådant agg till grävgruppen.

Och anklagar dem för att använda detta fall för att göra karriär i poddvärlden.
Har du en aning om hur många poddar tex poddmakaren Dan Hörning har igång samtidigt för att få det att gå ihop?
Och här är de 4 st i GG som ska göra karriär på en st podd om ett enda st fall menar du?
Jag tror nog att de tjänar mer på sina ordinarie arbeten.

Men eftersom allmänintresset är stort för detta fall så har de en podd. Och visst, det är säkert för att hålla intresset uppe så att folk skänker pengar till eftersökningsarbetet av Sven.

Och vad är nu fel med det? Folk skänker pengar till välgörenhet, för att de vill hjälpa och för att de vill göra skillnad.
Hur kan du se något ont i det?
Citera
2022-09-21, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker att du ska lyssna på podden "kall fall" en gång till.
Och ordentligt.
Ingen stans har de pekat ut bulvanen som skyldig.
Till slut efter att ha gått igenom alla möjliga scenarier har de blivit ett resonemang OM bulvanen kan varit skyldig. En arbetshypotes.
Att de intervjuat många ortsbor är väl inte förtal? Om ortsborna far med osanning så är det väl snarare de som förtalar. Inte de som intervjuar.
Så jag förstår inte alls att du hyser sådant agg till grävgruppen.

Och anklagar dem för att använda detta fall för att göra karriär i poddvärlden.
Har du en aning om hur många poddar tex poddmakaren Dan Hörning har igång samtidigt för att få det att gå ihop?
Och här är de 4 st i GG som ska göra karriär på en st podd om ett enda st fall menar du?
Jag tror nog att de tjänar mer på sina ordinarie arbeten.

Men eftersom allmänintresset är stort för detta fall så har de en podd. Och visst, det är säkert för att hålla intresset uppe så att folk skänker pengar till eftersökningsarbetet av Sven.

Och vad är nu fel med det? Folk skänker pengar till välgörenhet, för att de vill hjälpa och för att de vill göra skillnad.
Hur kan du se något ont i det?
Ladan , tippen , bingebyhallen . Lojsta osv osv.
Det är indirekta utpekanden och man har bara fokus på 1 person till 99.9 % .
Sen när man publicerar bild i Aftonbladet på Bulvanen .
Senast i Efterlyst var man tvungna att namnge bulvanen som misstänkt.
Ni måste se detta själva och att säga att jag har fel är så galet.
Ni ser och hör bara det som passar in och lite självkritisk måste ni ha.
Det är så uppenbart men ni fattar inte det bara.
Gör om och gör rätt.
När det kommer till ortsbor som intervjuas efter 50 år.
Kom igen nu. Hur pålitligt är ett vittne efter 50 år. Dom brukar vara värdelösa efter 50 dagar eller veckor.
Det är samma där , hur kan ni ha det som ett argument överhuvudtaget .
Ni tycker att jag är motvals men slår man håll på era argument så finns inget där likt 10 års arbete från GG.
Det är bara tomma ord och inget konkret.
Det är sanningen som ni inte vill kännas vid.
Sanningen kan vara hemsk.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-21 kl. 04:39.
Citera
2022-09-21, 05:12
Citat:
Ladan , tippen , bingebyhallen . Lojsta osv osv.
Det är indirekta utpekanden och man har bara fokus på 1 person till 99.9 % .
Sen när man publicerar bild i Aftonbladet på Bulvanen .
Senast i Efterlyst var man tvungna att namnge bulvanen som misstänkt.
Ni måste se detta själva och att säga att jag har fel är så galet.
Ni ser och hör bara det som passar in och lite självkritisk måste ni ha.
Det är så uppenbart men ni fattar inte det bara.
Gör om och gör rätt.
När det kommer till ortsbor som intervjuas efter 50 år.
Kom igen nu. Hur pålitligt är ett vittne efter 50 år. Dom brukar vara värdelösa efter 50 dagar eller veckor.
Det är samma där , hur kan ni ha det som ett argument överhuvudtaget .
Ni tycker att jag är motvals men slår man håll på era argument så finns inget där likt 10 års arbete från GG.
Det är bara tomma ord och inget konkret.
Det är sanningen som ni inte vill kännas vid.
Sanningen kan vara hemsk.
Nej nu har du fel faktiskt , om du lyssnar nu - sanningen är alltid sanningen.
Om sanningen svider beror det på att man själv inte accepterar sanningen.

Om bulvanen nu med säkerhet som det tycks vara är känd för bedrägerier , så undrar jag om inte han också var en typ av byfåne. Det sägs ju så i folkmun att i ett samhälle bor det alltid en byfåne - eller en hel familj.
GG är mest troligt något närmare en lösning av detta fallet någonsin - deras arbete är enormt framgångsrikt och det unnar jag dem. Fantastiskt duktiga och ihärdiga i denna uppgift att försöka finna SS.
Jag tror att - är bulvanen inblandad i fallet så har han blivit lurad själv av mördaren.
Senast redigerad av Massonite 2022-09-21 kl. 05:50.
Citera
2022-09-21, 07:11
Fanns det i bulvanens släkt någon som jobbade på tippen ?
Eller med att täcka över tippen när den lades ner ?

Det är såpass intressant detta fallet att man börjar fundera på om någon inblandad fortfarande är i livet.
Ungdomar i tidig tonår brukade vara på tipparna.
Senast redigerad av Massonite 2022-09-21 kl. 07:15.
Citera
2022-09-21, 07:36
Här är en artikel från 2021, där "gänget" försöker insinuera att det kan vara en seriemördare som ligger bakom flera försvinnanden på Gotland.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...forsvunne-sven

Om undersökningarna med markradar inte ger något resultat planerar poddmakarna att anlita skeletthundar. Det är specialtränade hundar som kan hitta mycket gamla mänskliga kvarlevor.

Nu studerar de också ett annat olöst gotländskt fall, mordet på Selma Thimgren. Den 76-åriga kvinnan mördades i sitt hem i Fröjel 1954.

– Vi har hört att samme man ska ha varit misstänkt där. Nu har vi fått tillåtelse att gå igenom allt det arkiverade materialet.
– Det kan inte uteslutas att vi är en seriemördare på spåren, säger Urban Gärdek.

För mig låter det som att gänget gör vad som helst för uppmärksamhet.

Hemsidan för "mysteriet"
https://hittasjogren.nu/

Där framgår följande (tiggeri), citat:

1/4 av insamlingsmålet uppnått!
juni 4, 2021
Vi har nu från 39 bidragsgivare fått in över 25.000 kr! Detta är en väldigt bra början, men fortfarande en bit från målet. Tveka därför inte att donera om du känner att du vill lämna ett bidrag som kan hjälpa
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-09-21 kl. 07:38.
Citera
2022-09-21, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Här är en artikel från 2021, där "gänget" försöker insinuera att det kan vara en seriemördare som ligger bakom flera försvinnanden på Gotland.

Om undersökningarna med markradar inte ger något resultat planerar poddmakarna att anlita skeletthundar. Det är specialtränade hundar som kan hitta mycket gamla mänskliga kvarlevor.

Nu studerar de också ett annat olöst gotländskt fall, mordet på Selma Thimgren. Den 76-åriga kvinnan mördades i sitt hem i Fröjel 1954.

– Vi har hört att samme man ska ha varit misstänkt där. Nu har vi fått tillåtelse att gå igenom allt det arkiverade materialet.
– Det kan inte uteslutas att vi är en seriemördare på spåren, säger Urban Gärdek.

Hemsidan för "mysteriet"

juni 4, 2021
Vi har nu från 39 bidragsgivare fått in över 25.000 kr! Detta är en väldigt bra början, men fortfarande en bit från målet. Tveka därför inte att donera om du känner att du vill lämna ett bidrag som kan hjälpa

Här har vi en till som uppenbarligen inte lyssnat på den senaste podden, ”Kalla fall”. Där går man igenom ryktena om Selma Thimgren men slår slutligen fast att det inte finns några belägg för att Bulvanen var inblandad, att det bara var ren ryktesspridning.

Skillnaden mellan den första podden där Sjögrenfallet tas upp, ”Olösta mord” och den andra ”Kalla fall” är att den första mer eller mindre var en kronologisk sammanfattning av polisutredningen. Polisen var ju tidigt övertygade om att Bulvanen var skyldig. Då kan det upplevas som lite fyrkantigt (men ändå intressant). Den här podden gjordes av Dan Hörning (på ett manus och research av grävgruppen.)

I den nyare podden ”Kalla fall” är grävgruppen själva avsändare, den är betydligt mer välproducerad, och har ett mer journalistiskt anslag. Podden utgår mer från grävgruppens arbete, intervjuer med nyckelvittnen, närstående till Sven osv. Där försöker man se på det med lite nya ögon och testar olika scenarion osv.

Så att sitta och kasta skit på grävgruppen utan att ens ha lyssnat på den mest relevanta av dom två poddarna är ganska pinsamt.
Citera
2022-09-21, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Hemsidan för "mysteriet"

juni 4, 2021
Du är bäst . Tack för att du tog dig tid.
Att säga att GG är opartiska i förhållande till bulvanen är fel och sättet att söka uppmärksamhet syns tydligt eller slå på stora trumman.
Då har vi Ladan. Tippen . Bingebyhallen . Lojsta och sen Selma T.
Man blir mörkrädd när man ser hur dom desperat försöker men alla teorier är fel med facit på hand.
Tippen är som sagt sista halmstrået och många här det det som ett seriöst alternativ.
Som ni märker är det sista chansen.
Har GG sparat det bästa till sist eller är det enda sättet att förlänga historien när.
Ladan = inget resultat
Bingeby = inget resultat
Lojsta = inget resultat
Selma = inget resultat
Sen har "riktiga polisen gjort bla följande.
Grävt upp vägen = inget resultat
Draggat havet = inget resultat
Denna är jag lite osäker på.
Rivit vägg ii bostad ( efter renovering= inget resultat.
Finns det fler . Fyll gärna på.
Citera
2022-09-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fanns det i bulvanens släkt någon som jobbade på tippen ?
Eller med att täcka över tippen när den lades ner ?

Det är såpass intressant detta fallet att man börjar fundera på om någon inblandad fortfarande är i livet.
Ungdomar i tidig tonår brukade vara på tipparna.
Nej . 2 var lantbrukare . 1 bodde på fastlandet och 1 var åkare och sen bulvanen själv då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in