2022-09-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det återstå att se. Men polisen har ju varit positiva och väldigt välvilliga till det här.
Hur tror du det kommer sig?

Det fetade: Man hade ju ingen kropp.
Det kan man undra om det stämmer.
Vad exakt har dom gjort och har GG full tillgång till polisens resurser eller.
Vilka platser återstår att leta på efter tippen.
Citera
2022-09-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Att röka som Jehovas är det ett brott som gör en till en trolig mördare.
När kan ni börja erkänna och inse att trots alla resurser av personer som hjälp till finns det inget som talar för att bulvanen är gärningsmannen .
Efter alla ansträngningar utan träff så talar det ju enbart för att han oskyldig.
Nu blandar du äpplen med päron.
Och du har inte läst vad jag svarade dig.

Det handlar inte om att bulvanen var troende, rökte och drack.
Det handlar om platser där bulvanen uppehöll sig.
Att följa hans rörelser för att eventuellt finna SS.
Elementärt!

Så har du hängt upp dig väldigt mkt på att detta skulle vara någon mördarjakt.
Det är snarare en jakt på ett förmodat mordoffer.
Åtminstone en försvunnen person.

Hur tycker du att grävgruppen har störst chans att finna SS?
Att gå på de fakta, vittnesmål samt indicier som finns?
Eller strunta i allt tidigare arbete som finns och börja gräva på Öland på måfå?
Skämt åsido. Du begriper väl att man måste gå på något och när allt uteslutits nästan, gå på det mest troliga .Polisen på Gotland hade inte tillräckliga resurser av något slag.
Om det var pengar eller kompetens vet jag inte.

EDIT: Jag personligen kände inte bulvanen. Men jag tycker han stämmer in på en gärningsperson som kunde röjt en person ur vägen. Sorry!
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-27 kl. 15:17.
Citera
2022-09-27, 15:28
Medlem
Citat:
Det kan man undra om det stämmer.
Vad exakt har dom gjort och har GG full tillgång till polisens resurser eller.
Vilka platser återstår att leta på efter tippen.
Nej men polisen har sagt att de ställer upp i mån av tid.

De ska nog bara söka av det området på tippen som skeletthunden markerat inom.
Sedan är det två platser till bakom Sjögrens hus. Vid vägen och längre upp nära grottan tror jag.

Det underarms ben som de funnit tror jag nästan är ett fornfynd.
Eftersom det hittades grunt på tippen. Men djur kan föralldel grävt och rotat på tippen.
Så vi får vänta och se.
Citera
2022-09-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu blandar du äpplen med päron.
Och du har inte läst vad jag svarade dig.

Det handlar inte om att bulvanen var troende, rökte och drack.
Det handlar om platser där bulvanen uppehöll sig.
Att följa hans rörelser för att eventuellt finna SS.
Elementärt!

Så har du hängt upp dig väldigt mkt på att detta skulle vara någon mördarjakt.
Det är snarare en jakt på ett förmodat mordoffer.
Åtminstone en försvunnen person.

Hur tycker du att grävgruppen har störst chans att finna SS?
Att gå på de fakta, vittnesmål samt indicier som finns?
Eller strunta i allt tidigare arbete som finns och börja gräva på Öland på måfå?
Skämt åsido. Du begriper väl att man måste gå på något och när allt uteslutits nästan, gå på det mest troliga .Polisen på Gotland hade inte tillräckliga resurser av något slag.
Om det var pengar eller kompetens vet jag inte.

EDIT: Jag personligen kände inte bulvanen. Men jag tycker han stämmer in på en gärningsperson som kunde röjt en person ur vägen. Sorry!
Men att följa ett eller flera spår av samma person för att hitta en mördad person innebär att man indirekt eller direkt pekar ut bulvanen som mördare.
Hittar man nu ingen kropp innebär det att bulvanen inte är gärningsman eller det finns absolut inget som tyder på det.
För dom som kände bulvanen är det väldigt många som har ytterst svårt att se det.
Vem tror har bäst koll . Dom som kände och växte upp med honom eller din och GG tro.
Citera
2022-09-27, 18:47
Citat:
Men att följa ett eller flera spår av samma person för att hitta en mördad person innebär att man indirekt eller direkt pekar ut bulvanen som mördare.
Hittar man nu ingen kropp innebär det att bulvanen inte är gärningsman eller det finns absolut inget som tyder på det.
För dom som kände bulvanen är det väldigt många som har ytterst svårt att se det.
Vem tror har bäst koll . Dom som kände och växte upp med honom eller din och GG tro.
Ja , bulvanen är mest sannolikt mördaren i detta fall.
Citera
2022-09-27, 19:51
De första Husqvarna Silverpilen är från - 54
Släpptes som årsmodell - 55
Citera
2022-09-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Oj jäklar. Det var intressant. När nådde dom första exemplaren marknaden i så fall?
Citera
2022-09-27, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Oj jäklar. Det var intressant. När nådde dom första exemplaren marknaden i så fall?

Enligt Wikipedia (som inte alltid är tillförlitligt) såldes de från -55.

Men hur skulle en snorvalp haft råd med en sprillans ny sådan?
Citera
2022-09-27, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Samma sätt som dagens industri - gå in på vilken mc firma som helst september månad ser du de allra nyaste modellerna för 2023..
Enkelt att förstå att modellen är inte byggd samma år som - betekningen årsmodell.
Citera
2022-09-27, 20:18
Medlem
Citat:
Samma sätt som dagens industri - gå in på vilken mc firma som helst september månad ser du de allra nyaste modellerna för 2023..
Enkelt att förstå att modellen är inte byggd samma år som - betekningen årsmodell.

Bulvanen skulle potentiellt kunna vara uträknad i förtid i det fallet med andra ord. Mycket intressant.
Citera
2022-09-27, 21:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
De första Silverpilen släpptes 1954.

Citat:

Mycket intressanta uppgifter.

Hade faktiskt funderingar över om det ev. kunde varit på det sättet. Den motorcykel som hade synts i Fröjel 1954 hade två manliga passagerare. En äldre och en yngre. Om detta var en Silverpil kom mig veterligen aldrig att bli bekräftat. Endast att det ev. kan ha varit en Husqvarna.

Jag har svårt att tänka mig att en tonåring skulle ha haft råd med att kunna köpa sig en splitter ny Silverpil. Mordet i Fröjel begicks som vi vet i september 1954. Nu kan det i o f s ha varit den äldre mannen som var ägaren till den. Har för mig att det var också han som var föraren.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-09-27 kl. 21:17.
Citera
2022-09-27, 21:22
Medlem
Citat:
Hur mkt kände du din farbror egentligen? Du har vuxit upp på fastlandet och din farbror levde mestadels på Gotland.
Så du har således träffat honom på släktträffar mest när du varit på Gotland. Eller?
Och så är det väl rätt stor åldersskillnad mellan er också.
Så hur väl kände du honom?

Hittas ingen kropp kommer tyvärr nog spekulationer och sökande att fortsätta.

Det fetade: Nej så kan man kategoriskt inte avfärda det. Bara för att det inte finns en kropp så betyder det inte att inte ett brott begåtts.
Och då troligtvis ett mord. Och då finns det en mördare/dråpare också.
Men som sagt det är ingen mördarjakt utan handlar i första hand om att hitta SS.
EDIT: Anser du att maffian i USA är oskyldiga till mord? Personer som man de facto vet har blivit mördade som tex Hoffa. Om man aldrig finner kroppen så är Maffian helt oskyldiga. Så barnsligt kan man väl inte tänka. Samt sluta att leta efter fackpampen Hoffa.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-27 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in