Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja det gick nog ganska vilt till dem emellan, inte minst tror jag de trigga varandra och både hade en del affärer vid sidan av och slagsmål. Det framkommer också att H hade en affär med Bulvanens fängelsevakt och B massor med kvinnor i Visby enligt fransosen.
Tror du att sonen vet om att B inte var biologisk far? Eller om den riktiga pappan tog på sig faderskapet?
Märkligt är om det i släktforskningen på nätet står att B är pappan. Men vad vet jag. Vet du hur gamla hennes barn är?
Sen är det nog svårt att få folk att prata i intervjuer, att inte trampa någon på tårna så de tystnar och inte alls vill vara med. Kanske de valt att bara nu sända hela intervjuerna och låta andra bilda sig en uppfattning av materialet?
Du behöver verkligen inte ta åt dig av deras dåliga livsval. Brukar säga att jag har nog med mitt eget för och hinna bry mig om andras.
Men tror H barn fått en ordentlig ryggsäck här i livet.
Den riktiga fadern står som pappa i alla register. Bulvanen har bara 2 barn från ett tidigare äktenskap.
När sonen var liten vet jag inte men nu skulle jag tro att han vet det. Det skulle förvåna annars.
När det gäller intervjuer är det såklart inte så lätt men man kan lätt styra intervju offret med vilka frågor man ställer osv.
Sen i dokumentären är det så tydligt att hon måste få med informationen om att bulvanen inte var hemma den kvällen.
Den meningen kom lite från ingenstans men viktigt att du säger det. Hon är styrd och uppmanad och då är inte intevjuen oberoende , utan man vill med Hjördis ord få det bekräftat att Bulvanen är ett "litet" monster och det tillsammans med andra delar i dokumentären med vittnen som mindes fel men det berättar man inte.
SS försvann hösten 1972 och barnet är född första halvåret 1973.
Det innebär att i samma veva som det sker och SS försvinner har Hjördis fullt upp att behaga andra karlar.
Anledningen till att jag outar detta är just för att hon i SVT och i public service ger en bild som ett trovärdigt vittne som ska styrka det som sägs i dokumentären men också i podden.
Då får man ta att jag/vi granskar trovärdigheten av detta vittne.
Jag hävdar dock att felet inte enbart är hennes eget utan hon blev slängd framför bussen av dom som ville att hon skulle ställa upp och dom som genomförde intervjuen och även ansvarig utgivare.
Vad har Hjördis haft för nytta av det hon säger.
Ingenting men ni här har fått veta mer om hennes liv mellan olika lakan med diverse karlar som blivit 4 barn med 4 olika män.
Hon gör offentliga uttalanden och du blir man granskad. Så är det bara men hennes historia ändrar inget i sak och i en ev rättegång hade det inte haft någon betydelse.
Ändå ville dom ha med henne i dokumentären.
Säger mer om dom bakom den än om henne.