2022-09-19, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
1. Apportering? Vilket prov? Pratar du jaktprov nu? Vad har det med specialsöket att göra?

2. Även om företaget som certifierar är vinstdrivande har jag svårt att se vilken vinst det vore för dem, på sikt, att släppa igenom en hund som inte består testet. Vill de fortsätta få deltagare till sina, säkert dyra utbildningar så lär de få bra resultat. Kurser i specialsök med inriktning mot egen vinstdrivande verksamhet såsom arkeologihund, barkborrehund, narkotika etc är dyra i allmänhet.

3. Ok, tänkte inte ens på det - skrev SS för specialsök av gammal vana men inser att det nog är dumt i denna tråd!
Varför ger många skolor glädjebetyg åt sina elever.
Bättre ryckte och fler som söker dit.
Det är ett stort problem
Samma gäller garanterat i hundbranschen.
Den är så smutsig och garanterat pågår fusk i olika omfattning dagligen.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-19 kl. 06:19.
Citera
2022-09-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Är inte säker men vittnet som hörde skottet var väl inte heller helt säker på exakt när han hörde skottet.
Vilken dag alltså.
Om jag minns rätt så är det vittnet och händelsen inget att vara bergsäkert på.
När det gäller havet så kanske inte den teorin med den lilla båten och tyngder mm inte går ihop.
Men man kan hamna i havet på andra sätt.
Man kan inte bara utgå från vissa möjligheter som är förutbestämda och sen stänga dom.
Samma gäller kvarnen.
Men tippen är helt plötsligt möjlig för en speciell grupp säger det som efter 10 år inte lyckats med något konkret.
Ni måste släppa det den gruppen säger för ni är hjärntvättade.
Ingen vet och ska sanningen fram måste man se alternativa möjligheter och inte dom som undersökts hela tiden men inte givit något.
Hur gör man av med en kropp som man inte vill ska hittas.
Tänk som en "riktig" mördare som utför beställningsmord.
En soptipp som på den tiden var öppen.
Ståplats i nybroviken
Att mala ner honom till djurfoder och låta minkarna äta upp honom.
Vilken av dessa teorier är absolut bäst resp sämst om man inte vill riskera att kroppen ska hittas.
Tänk så och kom gärna med ett svar och en förklaring.
Beställningsmord? Finns det fakta som stödjer att det skulle röra sig om ett "beställningsmord"?
Så här tänkte en mördare i ett aktuellt mordfall.
”AE tillkallade inte hjälp efter att NN dött. Han bestämde sig i stället för att göra sig av med kroppen genom att stycka den i mindre delar med hjälp av yxa, såg, kniv och sax. Han gjorde sig därefter av med delarna vid olika tillfällen och på olika platser”

Varför tycker du att direktören är den som har mest att vinna på att SS mördas?
Han har ju lejt en bulvan och givit honom pengar för att köpa mark till honom.
Vilket denna påstått sig ha gjort. Men i själva verket har bulvanen förskingrat pengarna och förfalskat markkontrakt.
Borde inte direktören blivit förbannad och malt ned bulvanen till minkmat istället?
Det är ju inte SS som förskingrat direktörens pengar eller lurat direktören.

Den som har att vinna på att SS försvinner är bulvanen.
Dels får han behålla direktörens pengar samt även tjäna nya på det förfalskade kontraktet på norra skiftet.
Dvs om SS inte är i livet och kan förhindra det.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-19 kl. 12:59.
Citera
2022-09-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Beställningsmord? Finns det fakta som stödjer att det skulle röra sig om ett "beställningsmord"?
”AE tillkallade inte hjälp efter att NN dött. Han bestämde sig i stället för att göra sig av med kroppen genom att stycka den i mindre delar med hjälp av yxa, såg, kniv och sax. Han gjorde sig därefter av med delarna vid olika tillfällen och på olika platser”

Vilket denna påstått sig ha gjort. Men i själva verket har bulvanen förskingrat pengarna och förfalskat markkontrakt.
Borde inte direktören blivit förbannad och malt ned bulvanen till minkmat istället?

Dels får han behålla direktörens pengar samt även tjäna nya på det förfalskade kontraktet på norra skiftet.
Direktören blev av med pengar och fick ingen mark.
Bulvanen blåste honom JA.
Då var Direktören en stor förlorare.
När SS försvann var han den stora vinnaren.
Citera
2022-09-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det finns inga bevis på att det var ett mord överhuvudtaget.
En inblandad har vid något tillfälle sagt att för ett visst belopp kan man köpa tjänsten att få folk av försvinna.
Sen är alla inte kapabla till att utföra ett mord medan andra har det som yrke.
Direktören hade gjort en förlust genom att bli blåst och dessutom hade han inget gott öga till SS när han blev nekad att köpa marken.
Att både förlora pengar och vara sur/arg/förnärmad av SS är motiv nog och skulle dessutom marken bli hans så är det inget långskott.
Bulvanen var en bedragare och lurade båda SS och Direktören. Det vet vi och sådan var han.
Personer har letat i 50 år efter bevis på att bulvanen är en mördare.
Det borde innebära att han är oskyldig eftersom inget nytt framkommit och det har inte lätt till åtal.
Min hypotes är aldrig genomarbetad och därmed så finns den möjligheten och även motivet.
Så enkelt är det.
Citera
2022-09-19, 15:21
Avstängd
Citat:
1. Apportering? Vilket prov? Pratar du jaktprov nu? Vad har det med specialsöket att göra?

2. Även om företaget som certifierar är vinstdrivande har jag svårt att se vilken vinst det vore för dem, på sikt, att släppa igenom en hund som inte består testet. Vill de fortsätta få deltagare till sina, säkert dyra utbildningar så lär de få bra resultat. Kurser i specialsök med inriktning mot egen vinstdrivande verksamhet såsom arkeologihund, barkborrehund, narkotika etc är dyra i allmänhet.

3. Ok, tänkte inte ens på det - skrev SS för specialsök av gammal vana men inser att det nog är dumt i denna tråd!

Du får tycka och tro vad du vill, så tycker och tror jag vad jag vill.

I slutänden är det resultatet som räknas.
Citera
2022-09-19, 15:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Du får tycka och tro vad du vill, så tycker och tror jag vad jag vill.

I slutänden är det resultatet som räknas.

Absolut! Fast jag är fortfarande nyfiken på vad du menade med "apportering" o sambandet med specialsöket?
Citera
2022-09-19, 17:01
Medlem
Citat:
Absolut! Fast jag är fortfarande nyfiken på vad du menade med "apportering" o sambandet med specialsöket?
Hunden måste upp till bevis.
Att säga att någon är bra som i detta fall är korkat.
Talangfull kan man vara men sen är det resultat som räknas . Inga stamtavlor och annat skit.
Resultat måste vara över tid.
1 .2 eller 3 försök kan vara slump.
100 lyckade resultat säger att man är bra.
ÄR HUNDEN BRA. NEJ och om 5år vet vi.
Citera
2022-09-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Är inte säker men vittnet som hörde skottet var väl inte heller helt säker på exakt när han hörde skottet.
Vilken dag alltså.
Om jag minns rätt så är det vittnet och händelsen inget att vara bergsäkert på.
När det gäller havet så kanske inte den teorin med den lilla båten och tyngder mm inte går ihop.
Men man kan hamna i havet på andra sätt.
Man kan inte bara utgå från vissa möjligheter som är förutbestämda och sen stänga dom.
Samma gäller kvarnen.
Men tippen är helt plötsligt möjlig för en speciell grupp säger det som efter 10 år inte lyckats med något konkret.
Ni måste släppa det den gruppen säger för ni är hjärntvättade.
Ingen vet och ska sanningen fram måste man se alternativa möjligheter och inte dom som undersökts hela tiden men inte givit något.
Hur gör man av med en kropp som man inte vill ska hittas.
Tänk som en "riktig" mördare som utför beställningsmord.
En soptipp som på den tiden var öppen.
Ståplats i nybroviken
Att mala ner honom till djurfoder och låta minkarna äta upp honom.
Vilken av dessa teorier är absolut bäst resp sämst om man inte vill riskera att kroppen ska hittas.
Tänk så och kom gärna med ett svar och en förklaring.

Vittnet var en kvinna tror jag. Som du säger svårt veta trovärdigheten men ändå intressant. Havet går absolut . Vi vet ju inte sanningen så är ju spekulationer allt. Skelettbiten är det som kan ge svar, annars så kommer det inte lösas. Jag säger mig varken mig tro ss är på tippen eller någon annanstans.
Senast redigerad av Leko12 2022-09-19 kl. 17:49.
Citera
2022-09-19, 17:49
Avstängd
Citat:

Den gulliga Breeze måste haft bråda dagar som ettåring förra året.
Citera
2022-09-19, 17:59
Medlem
Enda som är intressant är om skelettet tillhör SS. Om skelettetbiten inte är SS så kan man ifrågasätta saker, då tycker jag inte de ska få gräva på tippen igen. Dom kan inte komma säga de vill gräva på fler ställen när de nu haft sin chans, nu har de grävts och om fynden inte visar något av värde som kan kopplas till SS så bör poddarna se sig besegrade. Även om man inte kan utesluta att han är på annat ställe på tippen .

De enda jag säger är att ett vittne hörde vad hon upplevde vara ett skott, hon uppskattar att 10 minuter senare ser hon en bil köra förbi utanför och enligt test så är det en rimlig tid för att få in en kropp i Skuffen och köra förbi det stället. Detta är bara en teori utifrån ett vittne . Vittnet kan ju hörd något annat, sätt en annan bil, hittat på. Men utifrån vad hon berättade så är det möjligt i teorin och praktiken .
Citera
2022-09-19, 18:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vart tog han vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Vittnet var en kvinna tror jag. Som du säger svårt veta trovärdigheten men ändå intressant. Havet går absolut . Vi vet ju inte sanningen så är ju spekulationer allt. Skelettbiten är det som kan ge svar, annars så kommer det inte lösas. Jag säger mig varken mig tro ss är på tippen eller någon annanstans.

Jag vet inte var SS tog vägen förutom att någonstans kom hans kropp att hamna.
Citera
2022-09-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet inte var SS tog vägen förutom att någonstans kom hans kropp att hamna.

Exakt vi vet inte . Någonstans hamnade han iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in