2017-05-04, 08:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Och eftersom Shaftesbury i vanlig ordning inte klarar av att länka: https://unvis.it/aftonbladet.se/noje...knol-i-brostet

Höjdpunkter:

Samma snyftharang som vanligt.

Tacka gudarna för det, vi vill ju inte förlora vår outsinliga bookska humorkälla!

Intressant att de inte lyckats få tag i henne. Det beror väl antagligen på att hon är upptagen med Biggest Loser, men det måste svida rejält i hennes tunnesjäl att missa en chans att hora lite i skvallerpressen för att dryga ut chiliexplosionskassan.

Brukar sådana knölar försvinna av sig själv?

Hur mycket brukar pressen betala för en intervju egentligen? Det kan väl inte vara många kronor?
Citera
2017-05-04, 10:21
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Brukar sådana knölar försvinna av sig själv?

Mitt ex fick då och då knölar i brösten i samband med sin mens. Hennes gynekolog sade att det är normalt och inget att oroa sig för, men rådde henne att gå på mammografi årligen, vilket hon gjorde också, eftersom hon var normalbegåvad.

Citat:
Hur mycket brukar pressen betala för en intervju egentligen? Det kan väl inte vara många kronor?

Ingen aning, men Anna är ju pank och mediakåt nog att ställa upp på vad som helst.
Citera
2017-05-04, 12:38
Medlem
godboys avatar
Som vanligt så är det sååååå synd om fläsktunnan. Mammografi utföres med knappt två års mellanrum. Har hon inte gjort det sen 2009 så har det ju gått åtta år och då helt självmant och frivilligt avstått detta. Att göra mammografi är en förmån, även om en sådan inte garanterat upptäcker ev cancer, men man är en riktig idiot om man hoppar över det.

Sen, om man inte kan just den tiden eller dagen man blir kallad, så kan man ju boka om! Jag kan faktiskt köpa det att man kan missa det EN gång, men att inte gå på åtta år = lågbegåvad.

EDIT: Sen hoppas jag ju inte att fläsket har fått någon cancer.
Senast redigerad av godboy 2017-05-04 kl. 12:47.
Citera
2017-05-05, 07:42
Medlem
kostymnisses avatar
Hur kan hon vara så dum att hon inte ens går på sin mammografi?
Visst att en del tjejer tycker det är obehagligt men det kan ju ses som en "billig livförsäkring" om ev cancer upptäcks tidigt.

Jag fattar inte ens varför vissa på jobb man haft inte går på den årliga hälsokontrollen man fick gratis eller när det inte ingått går en gång/år själva. Det är ju som sagt bara bra att få veta om man är sjuk tidigt.
Citera
2017-05-05, 11:06
Medlem
habilgerbils avatar
En knöl i bröstet som gör "extremt ont" är med 99% säkerhet inte cancer. Bröstcancer gör inte mycket väsen av sig förrän det är för sent, det är just därför det är så viktigt att palpera sina bröst regelbundet och gå på mammografi för bröstcancer är inte något man plötsligt får ont av. Olika former av inflammationer eller hormonrubbningar kan däremot orsaka knölar, svullnad eller ojämnheter i brösten som kan göra förbannat ont men som är ofarligt. Dumma jävla Book. Hon gör sig till ett så öppet mål för hån och skitsnack genom att vara så jävla dum i huvudet. Om hon ändå hade förstånd nog att hålla sin idioti privat skulle hon skonas från mycket av den galla som spys på henne. Jag tycker inte näthat och trakasserier är chill och jag vill inte lägga skulden på offret, men i Anna Books fall önskar jag att hon bara kunde försvinna från offentligheten för allas skull. Det skulle göra även henne gott.
Citera
2017-05-05, 22:04
Medlem
"Man är dum och prioriterar inte sig själv " ytterligare ett klassiskt citat av Tunnan som inte prioriterat något annat än sitt ego i evigheter , är det något försök till dimridå för att hon inte pallar trycket i tjockiskampen?

Roberto har stått ut i nitton jävla år med belätet, borde rendera en tapperhetsmedalj eller stora toffelhjältepriset
Citera
2017-05-07, 03:51
Medlem
hennes kompis verkar ju fortfarande populär

https://www.youtube.com/watch?v=pQx0IomJbJw

Måste ju svida att hon aldrig vart internationellt erkänd.

Sandra Cretu är ju fortfarande populär med sin maria magdalena, vart hon än går.

Har anna book en engelsk sång, som har varit någon top hit ?
Citera
2017-05-07, 07:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-chingatumadre
hennes kompis verkar ju fortfarande populär

https://www.youtube.com/watch?v=pQx0IomJbJw

Måste ju svida att hon aldrig vart internationellt erkänd.

Sandra Cretu är ju fortfarande populär med sin maria magdalena, vart hon än går.

Har anna book en engelsk sång, som har varit någon top hit ?

Hon har varit med i Melodifestivalen några gånger men åkt ur direkt och då är det ju svårt att slå utomlands.
Citera
2017-05-07, 09:06
Medlem
Citat:
Hon har varit med i Melodifestivalen några gånger men åkt ur direkt och då är det ju svårt att slå utomlands.

Måste man vinna Melodifestivalen för att slå utomlands?
Citera
2017-05-07, 10:04
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Måste man vinna Melodifestivalen för att slå utomlands?
Inte mig du frågade, men absolut inte.

Däremot har det med facit i hand troligen varit Books ENDA chans om hon har velat prova lyckan utomlands, att först ha slagit igenom stort i mellon och tagit sig vidare till ESC. Utanför Melodifestivalen har hon ju inte ens haft någon musiklycka i Sverige. Nu såväl började som slutade det i princip med alfabetsvisan för över 30 år sedan.

Sedan dess är hon mest känd (ökänd?) för sina otaliga utspel på löpsedlar, i tidningar och sociala medier.
Senast redigerad av emma80 2017-05-07 kl. 10:07.
Citera
2017-05-07, 10:41
Medlem
Tunnan är ett "One hit vonder" ABC sedan vart det inte mer och det kommer inte att bli mer. Det har alla förutom Anna insett
Citera
2017-05-07, 13:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag googlade lite kring ABC-låten för att se hur poppis den egentligen var på sin tid.

https://sv.wikipedia.org/wiki/ABC_(Anna_Book-l%C3%A5t)

Så här står det:

Citat:
ABC, skriven av Martin Contra, Björn Frisén och Keith Almgren, är en skolrelaterad sång som Anna Book framförde i den svenska Melodifestivalen 1986, där bidraget slutade på femte plats.
Låten låg på Svensktoppen i fyra veckor under perioden 30 mars-20 april 1986, med en förstaplats under den andra veckan där den dock bara höll sig i en vecka [1].
ABC parodierades av radioprogrammet Rally.

Den verkar alltså bara ha hållit i fyra veckor efter Melodifestivalen 1986 och den var bara en vecka på första plats.

Som jag begriper det verkar populariteten för låten ha kommit med hjälp av alla covers man har gjort på den i alla olika varianter och inte alls pga att hon sjöng den.
Något hon nog inte själv har förstått och jag inte heller visste förrän jag nu googlade på det.

Citat:
Coverversioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in