Och eftersom Shaftesbury i vanlig ordning inte klarar av att länka:
https://unvis.it/aftonbladet.se/noje...knol-i-brostet
Höjdpunkter:
Citat:
För tio månader sedan upptäckte Anna Book en knöl i sitt ena bröst.
I ”Cancerpodden” berättar hon om paniken och det faktum att hon inte gjort en mammografi på tio år.
– Jag var väldigt rädd för jag hade extremt ont, säger hon i podden.
Citat:
I ”Cancerpodden” berättar hon att att hon skulle gjort det år 2009. Samma år gick hennes mamma bort i KOL och Book var tvungen att genomgå flera stora operationer.
– Jag drabbades av två livshotande tarmvred. När jag gjort tarmvredsoperationerna fick jag opereras akut en gång till och jag har totalt gjort 17 bukoperationer. Det är väldigt mycket smärta, tid och rehabilitering som tagit min tid, kraft och energi. Det här med att gå och kolla brösten har hamnat längre och längre ner på listan, säger hon i podden
Samma snyftharang som vanligt.
Citat:
Enligt Book har knölen nu försvunnit men hon har bestämt sig för att ta tag i mammografin i samband med att hon ska göra en hälsoundersökning inför sin medverkan i en ny tv-produktion.
Tacka gudarna för det, vi vill ju inte förlora vår outsinliga bookska humorkälla!
Citat:
Nöjesbladet har sökt Anna Book.
Intressant att de inte lyckats få tag i henne. Det beror väl antagligen på att hon är upptagen med Biggest Loser, men det måste svida rejält i hennes tunnesjäl att missa en chans att hora lite i skvallerpressen för att dryga ut chiliexplosionskassan.