2017-11-14, 02:31
Medlem
heropsychodreamers avatar
https://minfil.org/U3e2W0c2b6/Screen...114-021619.png

"Men går till personangrepp, anmäler och lägger sig i privata angelägenheter - DET gör bara missunnsamma, småsinta, avundsjuka och i mina ögon elaka människor."

Vem har anmält bogvisiret? Anmält vart och för vad? Till socialen? Konsumentverket? Kronofogden? Teorier?

Hon är för övrigt så jävla genomskinlig med sina före och efter bilder
"Dom här lägger jag inte upp för att man på något vis är SNYGGARE när man är smal! (Men visst är jag snygg nu, va, va? Fattar ni nu att jag är SÅ sexig så min man inte kan låta bli att stånka på mig på Icas kundtoa, va, va?) Nej jag lägger ut dom för att visa hur HÄLSOSAM jag är nu!" Om man vill visa hur ohälsosam man var förut mot nu lägger man upp provresultat på saker som blodtryck och kolesterol inte selfies.
Senast redigerad av heropsychodreamer 2017-11-14 kl. 02:33.
Citera
2017-11-14, 03:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
https://minfil.org/U3e2W0c2b6/Screen...114-021619.png

"Men går till personangrepp, anmäler och lägger sig i privata angelägenheter - DET gör bara missunnsamma, småsinta, avundsjuka och i mina ögon elaka människor."

Vem har anmält bogvisiret? Anmält vart och för vad? Till socialen? Konsumentverket? Kronofogden? Teorier?

Hon är för övrigt så jävla genomskinlig med sina före och efter bilder
"Dom här lägger jag inte upp för att man på något vis är SNYGGARE när man är smal! (Men visst är jag snygg nu, va, va? Fattar ni nu att jag är SÅ sexig så min man inte kan låta bli att stånka på mig på Icas kundtoa, va, va?) Nej jag lägger ut dom för att visa hur HÄLSOSAM jag är nu!" Om man vill visa hur ohälsosam man var förut mot nu lägger man upp provresultat på saker som blodtryck och kolesterol inte selfies.

Troligen har någon ansvarskännande person orosanmält familjen till socialen för utredning. Om så är fallet hoppas jag att man gör en ordentlig utredning och inte låter sig luras av föräldrarnas försäkringar att barnen mår bra och inte far illa. Det förstår ju en treåring att barnen inte mår bra i det här.
Citera
2017-11-14, 03:36
Medlem
Zoom008s avatar
Jag tror folk har anmält hur deras magoperationer finansierades och läste på någon blogg att folk var förbannade på både henne och den där My Martens. Den sist nämnde försökte försvara sig men blev påhoppad och vad jag förstod så skulle flertalet kontakta skatteverket. Det är vad jag tror och det stod en adress vart man skulle vända sig. Även läkaren ifrågasattes vilken också kände sig besvärad av frågorna. Kan ju bli en skön skattesmäll nästa år?

I övrigt är det svårt att anmäla en tokig morsa då ungarna börjar bli vuxna så det är nog inte det. Hennes omoral är väl inte olaglig även om jag anser att hon misshandlar sina barn psykiskt med sitt beteende. Ingen vill läsa i pressen att morsan och farsan går in och knullar på ICA. Själv hade jag dragit därifrån så fort det gått men dom är väl så pass hjärntvättade och skadade så det är för sent. Något för Oxblod att dra upp istället för en massa skit.
Senast redigerad av Zoom008 2017-11-14 kl. 04:09.
Citera
2017-11-14, 04:25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag tror folk har anmält hur deras magoperationer finansierades och läste på någon blogg att folk var förbannade på både henne och den där My Martens. Den sist nämnde försökte försvara sig men blev påhoppad och vad jag förstod så skulle flertalet kontakta skatteverket. Det är vad jag tror och det stod en adress vart man skulle vända sig. Även läkaren ifrågasattes vilken också kände sig besvärad av frågorna. Kan ju bli en skön skattesmäll nästa år?

I övrigt är det svårt att anmäla en tokig morsa då ungarna börjar bli vuxna så det är nog inte det. Hennes omoral är väl inte olaglig även om jag anser att hon misshandlar sina barn psykiskt med sitt beteende. Ingen vill läsa i pressen att morsan och farsan går in och knullar på ICA. Själv hade jag dragit därifrån så fort det gått men dom är väl så pass hjärntvättade och skadade så det är för sent. Något för Oxblod att dra upp istället för en massa skit.

Det där med Skatteverket har jag nog missat och kanske inte riktigt förstått. Menar man att operationen ska beskattas på något sätt? Har det att göra med att de är kopplade till managerbolag eller är det så för alla?
Citera
2017-11-14, 08:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det där med Skatteverket har jag nog missat och kanske inte riktigt förstått. Menar man att operationen ska beskattas på något sätt? Har det att göra med att de är kopplade till managerbolag eller är det så för alla?
Det gäller att både My och Anna gjort reklam för kliniken på sin insta (My även på sin blogg) utan att märka det som reklam. Självklart har de fått kraftiga rabatter mot reklamen, och det är den som ska förmånsbeskattas.

Sen är det väl någon straffavgift på att inte markera reklam. Något som t.ex. Kissie åkte dit för. Anna har ju t o m markerat reklam med "OBS detta är INTE reklam"
Senast redigerad av Flor-Ida 2017-11-14 kl. 08:25.
Citera
2017-11-14, 08:51
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det gäller att både My och Anna gjort reklam för kliniken på sin insta (My även på sin blogg) utan att märka det som reklam. Självklart har de fått kraftiga rabatter mot reklamen, och det är den som ska förmånsbeskattas.

Sen är det väl någon straffavgift på att inte markera reklam. Något som t.ex. Kissie åkte dit för. Anna har ju t o m markerat reklam med "OBS detta är INTE reklam"
Du har helt rätt. Det stod något ord det kallades för och att dom troligen fått kraftig rabatt på grund av reklam på Instagram.
Citera
2017-11-14, 08:56
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Om dom inte betalat fullt pris så ska det deklareras och beskattas. Är inte så insatt i detaljer men allt som dom gör reklam för nagelfars av skatteverket. Kan vara så med kläder, hårförlängningar och allt som dom visar upp och skriver om på sina bloggar och Instagram. Kanske därför sonen har fina kläder som någon skrev. Han skulle nog må bättre av att ha normala vuxna människor omkring sig än prylar.
Citera
2017-11-14, 12:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Om dom inte betalat fullt pris så ska det deklareras och beskattas. Är inte så insatt i detaljer men allt som dom gör reklam för nagelfars av skatteverket. Kan vara så med kläder, hårförlängningar och allt som dom visar upp och skriver om på sina bloggar och Instagram. Kanske därför sonen har fina kläder som någon skrev. Han skulle nog må bättre av att ha normala vuxna människor omkring sig än prylar.
Sonens kläder är med stor sannolikhet piratkopior inköpta i Spanien,alternativt Ali Express. Eller möjligen stöldgods. Antonio umgås med kriminella blattar från orten.

Det vi kan vara helt säkra på är att de inte inköpts i originalbutikerna på Fina Gatan. De lever 5 pers på Toffeldanos dubbeljobb, handlar på Lidl och kör en 20 år gammal Volvo.
Citera
2017-11-14, 16:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Oj de där skattereglerna och regelverket kring smygreklamen som de sysslar med i sociala medier hade jag inte koll på. Tack så mycket för klargörandet Flor-Ida och Zoom008
Citera
2017-11-14, 17:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Plus att hon sände en ca 2 tim lång live mitt på dagen utan Roberto.

Har märkt att hon, efter hon var med i Nyhetsmorgon, har börjat betona att allt handlar om hälsan och INTE det yttre. Det var väl det som Tilde ville fokusera på när Anna nötte på om procent hit och kilo dit. ALLT är bara yta för den kvinnan vad hon än påstår.

Du har så rätt så.
Tilde är riktigt bra och hon satte Anna på plats ordentligt.

Anna ser ju upp till Tilde väldigt mycket och det var därför hon tog så illa vid sig när Tilde inte var imponerad och Tilde tyckte att man borde fokusera mer på hälsan.
Nu har Anna rättat sig efter Tilde och börjat säga att det är för hälsan istället.

Tunnan alltså. Vilken lyteskomik
Citera
2017-11-14, 18:24
Medlem
Zoom008s avatar
Idag är en artikel igen där det finns en bild på den äckliga magen. Ser ut som ett arsle och den där bilden borde vara 5:e gången Expressen visar. Nu är det en journalist som heter Moa och som inte kunde låta bli att söka upp Book för att titta på magen. Nu är det bara en tidsfråga innan vi ska få se dom runda goa tuttarna vilket borde få både Oxblod och Moa i extas. Inte konstigt att ungarna mår dåligt. Morsans kropp borde vara det man minst vill att alla kompisar ska se och speciellt den vidriga arselmagen.
Citera
2017-11-14, 22:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Idag är en artikel igen där det finns en bild på den äckliga magen. Ser ut som ett arsle och den där bilden borde vara 5:e gången Expressen visar. Nu är det en journalist som heter Moa och som inte kunde låta bli att söka upp Book för att titta på magen. Nu är det bara en tidsfråga innan vi ska få se dom runda goa tuttarna vilket borde få både Oxblod och Moa i extas. Inte konstigt att ungarna mår dåligt. Morsans kropp borde vara det man minst vill att alla kompisar ska se och speciellt den vidriga arselmagen.

Ny reporter igen? Kan intervjuerna med A.B vara något slags inträdesprov för nöjesreportrar?
I förra veckan intervjuade ju Aino Oxblod Peter Jihde huxflux medan någon annan okänd stjärna intervjuade A.B och nu verkar det ju vara likadant. Kanske man testar reportrarna med hjälp av A.B. Om reportern gör ett bra jobb med A.B kanske den blir befordrad och får bättre lön och intervjua kändare objekt?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-11-14 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in